نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

چگونه لب های بزرگتری داشته باشیم؟

برجسته کردن لب به روش خانگی

با استفاده از این 10 روش ساده میتونی به بزرگ تر کردن و برجسته سازی لب خودت کمک کنی و لازمه که بگم اگر چند ماه بصورت مستمر به هر کدام از این روش ها ادامه بدی، میتونه بازدهی دائمی برات داشته باشه.

1 . افزایش حجم لب با مصرف روغن خراطین

روغن خراطین به عنوان بهترین روغن برای حجیم شدن و بزرگ کردن اندام های مختلف شناسایی شده که استفاده از اون شمارو حتما به خواسته تون میرسونه .

روغن خراطین تشکیل شده از امگا 3 و 6 و 9 ، پروتیین ، کلاژن ، ویتامین ای و الانتیین است که میتونه گزینه مناسبی برای بزرگ کردن سایز لبهاتون باشه .

استفاده از این روغن هر روز به مدت یک ماه روی لب هاتون حتما میتونه نتیجه خوب و دوست داشتنی رو بهتون بده .

حواستون باشه که حتما روغن خراطین اصل رو تهیه و استفاده کنید .

2 . برجسته سازی لب با استفاده از دارچین

ادویه دارچین هم همینطور گزینه خوبی برای حجم دادن و برجسته کردن لبهاست

شما میتوانید قبل از رفتن به مهمانی و … با مخطوط کردن مقداری دارچین با روغن زیتون ، نارگیل و یا وازلین و زدن اون به لب هاتون برای چند ساعت لبهای حجیم ، خوش فرم

و برجسته داشته باشید .

فراموش نکنید که قبل از استفاده دارچین روی لبهاتون حتما روی دستتون تست حساسیت انجام بدید که مطمئن بشید به ادویه دارچین آلرژی ندارید .

دارچین به دلیل داشتن خواص تحریک پذیری که داره باعث گردش خون در لبهاتون و و حجم دادن به اون میشه پس این روهم یادتون نره که اول با روغن نارگیل ، زیتون ، وازلین و یا هر روغن مرطوب کننده دیگه ای مخلوطش کنید و بعد اون رو استفاده کنید .

لوازم آرایشی مخصوص لب

در کنار روش های خانگی که در این مطلب برای سلامت و جذابیت لب هایتان می شناسید، لوازم آرایش خوب به زیبایی هر چه بیشتر لب های شما کمک می کنند.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

3 . بزرگ کردن لب با لایه برداری و اسکراب لب

استفاده از اسکراب لب و لایه برداری اون علاوه بر برجسته تر شدن لبها ، به خشک بودن اونها ، ترک داشتن و پوسته پوسته شدنشون هم کمک خیلی زیادی میکنه پس سعی کنید تا اونجایی که میتونید از اسکراب لب در هفته سه یا دوبار استفاده کنید .

برای درست کردن اسکراب لب خانگی به

  • نصف قاشق مربا خوری روغن زیتون
  • نصف قاشق مربا خوری عسل
  • دو قاشق مربا خوری شکر سفید و یا شکر قهوه ای

احتیاج دارید . اونهارو باهم مخلوط کنید و با انگشت روی لبهاتون بمالید و آروم ماساژ بدید و بزارید پنج الی ده دقیقه روی لبهاتون بمونه و بعد اون رو بشورید .

با مرتب انجام دادن لایه برداری که باعث آبرسانی و برجستگی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن لبتون میشه حتما نتیجه خوبی میگیرید .

4 . حجیم کردن لب ها با استفاده از فلفل قرمز

فلفل هم مثل ادویه دارچین تحریک پذیری بالایی داره و اون هم باعث بزرگتر نشون دادن لبهاتون میشه . اما برای استفاده از فلفل هم باز مثل دارچین اون رو با یک روغن مرطوب کننده که دربالا هم مثال زدیم مانند روغن نارگیل ، زیتون و وازلین استفاده کنید .

و بازهم قبل از استفاده از اون روی لبهاتون روی دستتون تستش کنید تا مطمئن شید که به اون حساسیت و یا آلرژی ندارین .

بعد از زدن فلفل و روغن نارگیل به لبهاتون اگر متوجه تورم و یا قرمز شدن لبهاتون شدید با آب ولرم اون رو بشورید .

 

5 . برجسته سازی لب در خانه با قالب یخ

ماساژ لبها با قالب یخ باعث میشه پوست و سلول های مرده لب از بین برن و حتی علاوه بر برجستگی لبها ، لبهای شمارو خوش رنگ تر نشون میده !

قالب یخ باعث جریان خون بهتر در لبها میشه و استفاده مداوم از اون هر روز به مدت دو الی چهار دقیقه به تدریج برجستگی لبهارو بیشتر و بهتر نشون میده .

6 . ترفند های درست آرایشی برای بزرگ تر نشان دادن لب

برای حجیم نشان دادن لبها رنگ رژ و آرایش شما قطعا بی تاثیر نیست .

برای برجسته تر نشون دادن لبهاتون بهتره که از رژ لبهای تیره و پر رنگ تر استفاده کنید .  زدن بالم لب مخصوص لبهای خودتون قبل آرایش روی بهتر نشستن رژلب روی لبتون خیلی تاثیر داره .

پس قبل از زدن هرچیزی به لبتون ، از بالم لب استفاده کنید .

در ابتدا خط لبی رو انتخاب کنید که تقریبا بتونه همرنگ رژ لبتون باشه و با دقت روی لبتون اون رو بکشید و حواستون باشه که از خط لب خودتون بیرون نکشید که زاویه بدی رو برای بیننده ایجاد میکنه !

بعد از کشیدن خط لب بصورت خیلی عادی رژلبتون رو روی لبهاتون بکشید .

بعد از اون با یک خط لب و یا مداد لب تیره تر و یا مشکی  از خود رژ ، گوشه های لبتون رو تیره و مشکی بکنید .

و سعی کنید خط لب مشکی رو با رژ لبتون تطبیق بدید و تفاوت رنگهارو بین رژ لب و خط لب مشکی محو کنید .

روش دوم برای حجیم تر نشون دادن لبها کشیدن سایه سفید و کمرنگ پشت خط لبتون هست .

که باید اینکار رو قبل از کشیدن خط لب انجام بدید .

7 . استفاده از موم زنبور عسل جهت افزایش سایز لب

موم های زنبور عسل رو از بسیاری از جاهای مختلف میتونید تهیه کنید . که هم در دسترس شماست و هم قیمت بالایی نداره .

توی این روش شما از خود عسل هم برای اینکار میتونید استفاده کنید .

شبها قبل از خواب مقدار کمی از عسل و یا موم عسل را به لبهاتون بزنید و بزارید شب تا صبح روی لبهاتون بمونه و بعد اون رو از روی لبهاتون با آب ولرم بشورید.

 

8 . حجیم سازی لب با استفاده از کپسول قرص ویتامین E

شما میتونید قبل از خواب روغن داخل کپسول های ویتامین ای رو با انگشت به لبهاتون بزنید و آروم اون رو ماساژ بدید و بزارید که شب تا صبح روی لبهاتون بمونه و نیازی به شستن اون در صبح نیست .

و صبح با برجستگی و نرمی لبها مواجه میشید که نتیجه اش راضی کنندست .

استفاده مدوام از روغن ویتامین ای روی لبها و یا ناخن ها و موها نتیجه خیلی خوبی رو برای شما میاره و شمارو به خواسته تون میرسونه .

 

9 . ماساژ لب روشی تضمینی برای برجسته سازی

انجام دادن ماساژ لب روش بسیار آسان و خوبی برای حجیم کردن به تدریج لبهاست . ماساژ دادن لبها باعث بوجود اومدن بهتر جریان خون در لبها میشه پس شما میتونید هر وقت از روز که کاری نداشتید و یا قبل از خواب با روغن های نارگیل ، زیتون ، شی باتر  و … لبهاتون رو به مدت پنج دقیقه و ماساژ بدید و از نتیجه انجام دادنش در مدت کوتاه لذت ببرید .

 

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه
برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

10 . نوشیدن به اندازه آب

نوشیدن کافی آب در طول روز نه تنها باعث خوش فرم تر شدن و نرم کنندگی و آبرسانی لبها میشه ، بلکه برای کل پوست و صورت باعث طراوت و شادابی هست .

بنابراین هیچ وقت نوشیدن کافی آب در طول روز را فراموش نکنید و حتما به اندازه کافی آب بنوشید که نتیجه خوب و قابل قبولی رو برای لبها و پوست صورتتون رو داشته باشید.



:: برچسب‌ها: برجسته کردن لب با روش خانگی , حجیم کردن لب با روش خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

کاهش وزن باید همراه با یک رژیم غذایی سالم انجام شود. می توان آن را با محصولات مختلف طبیعی و روزمره همراه کرد تا متابولیسم شما را افزایش دهد، چربی سوزی را تحریک کند و اشتهای شما را سرکوب کند. روش های ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا بتوانید راحت تر لاغر شوید:

روش خانگی کاهش وزن

۱. غذاهای خود را با سبزی و ادویه بپزید

تغذیه خوب کلید داشتن یک سبک زندگی سالم است و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، بهترین راه است. ما اغلب به گیاهان و ادویه‌هایی که به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن خود می‌پزیم فکر نمی‌کنیم، اما این مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. تعداد انگشت شماری از گیاهان می توانند به افزایش متابولیسم، کاهش فشار خون و سرکوب اشتها کمک کنند و منجر به کاهش وزن کلی شوند. اگر به دنبال افزودن چاشنی و ادویه به غذاهای خود هستید، سعی کنید این گیاهان را در غذاها و نوشیدنی های روزانه خود بگنجانید:

  • فلفل کاین: به افزایش متابولیسم کمک می کند و اشتها را سرکوب می کند
  • دارچین: قند خون را کاهش می دهد، اشتها را سرکوب می کند و تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند.
  • زیره: به کاهش وزن کمک می کند و روند چربی سوزی را تسریع می کند.
  • جعفری: متابولیسم کبد را بهبود می بخشد که برای هضم و ذخیره مواد مغذی ضروری است.

۲. آب لیمو با عسل بنوشید

آب لیمو با کمی عسل یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که می توانید بنوشید، چه به دنبال کاهش وزن باشید یا نه. آب لیمو و عسل نه تنها راهی برای سم زدایی بدن شماست، بلکه به شما انرژی می دهد و هضم و ایمنی سالم را تقویت می کند. عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. نه تنها به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهد.

لیمو همچنین سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین B۶ است که غذا را به انرژی تبدیل می کند. در حالی که تحقیقات محدودی در مورد مطالعه نوشیدن این نوشیدنی برای کاهش وزن وجود دارد، روزه گرفتن در حین مصرف نوشیدنی موثر واقع شده است.

یک مطالعه روی ۵۰ شرکت‌کننده که ۳۰۰ میلی‌لیتر آب عسل لیمو را چهار بار در روز به مدت چهار روز متوالی در طول روزه‌داری می‌نوشیدند، کاهش قابل‌توجهی در وزن، شاخص توده بدنی (BMI)، توده چربی و تری گلیسیرید کل سرم با کاهش ناچیز چربی نشان داد.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

۳. سیر را فراموش نکنید

اگر عاشق استفاده از سیر در غذاهای خود هستید، ممکن است متوجه کاهش وزن خود نیز شده باشید. سیر برای ایمنی سالم، داشتن یک خواب خوب و کمک به کاهش چند پوند اضافی بسیار عالی است. این سبزی همچنین متابولیسم شما را افزایش می دهد و سرشار از کلسیم، ویتامین B۶ و C است که همگی برای چربی سوزی ضروری هستند.

سیر نه تنها متابولیسم را افزایش می دهد، بلکه می تواند به تعادل سطح قند خون شما کمک کند و میل شما به خوردن وعده های غذایی را عادی کند. اگر می خواهید قدمی فراتر بردارید، کسانی که به طور مداوم سیر می جوند، هورمون سیری ترشح می کنند، اشتهای خود را سرکوب می کنند و در کل کمتر غذا می خورند. در حالی که سیر اشتها را سرکوب می کند، به طور همزمان آن را افزایش می دهد اما برای وعده های غذایی کوچک و خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات به جلوگیری از پرخوری کمک می کند و منجر به کاهش وزن می شود.

۴. دانه شنبلیله بخورید

دانه‌های شنبلیله یک گیاه رایج در غذاهای هندی است که به درمان بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و کلسترول کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به مبارزه با چاقی کمک کند. مطالعه ای که روی ۱۲ مرد در یک دوره ۱۴ روزه انجام شد نشان داد که مصرف ۱.۲ گرم عصاره دانه شنبلیله کالری دریافتی روزانه آنها را به طور متوسط ۱۲٪ و مصرف چربی آنها را ۱۷٪ کاهش می دهد.

دانه های شنبلیله همچنین دارای فیبر غذایی بسیار بالایی با ۴۵.۴٪ (۳۲٪ نامحلول و ۱۳.۳٪ محلول) هستند که یک منبع عالی برای کمک به کاهش اشتها شناخته شده اند. بنابراین اگر به دنبال یک سرکوب کننده اشتها هستید که کلسترول را کاهش دهد و سطح قند خون شما را کاهش دهد، دانه شنبلیله یک گزینه عالی است.

۵. چای اولانگ بنوشید

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن چای اولانگ می تواند به سوزاندن چربی در هنگام خواب کمک کند. یک مطالعه بر روی ۱۲ مرد غیر چاق را که چای اولانگ، کافئین یا دارونما مصرف کرده بودند در ارتباط با روند خواب مورد بررسی قرار داد. پس از ۱۴ روز آزمایش، نتایج نشان داد که کافئین و چای اولانگ هر دو اکسیداسیون چربی را تقریباً ۲۰٪ افزایش دادند بدون اینکه بر مصرف انرژی در ۲۴ ساعت تأثیر بگذارند.

به طور کلی، کسانی که هرروز چای اولانگ می نوشند باید در عین تحریک اکسیداسیون چربی، در مصرف انرژی افزایش پیدا کنند. در حالی که کافئین اغلب می تواند خواب را مختل کند، چای اولانگ هیچ نشانه ای از اختلال خواب را برای هیچ شرکت کننده ای نشان نداد. الگوهای خواب آنها از به خواب رفتن تا خواب ماندن یکسان بود، بنابراین سوخت و ساز بدن ناشی از سوزاندن چربی را مختل نکرد.

۶. سبزیجات خام بیشتری بخورید

هرگز ایده بدی نیست که سبزیجات بیشتری مصرف کنید. خوردن همه سبزیجات برای شما مفید است، اما مصرف سبزیجات خام اگر هدف شما کاهش وزن است گزینه مناسب تری برای شما می تواند باشد. از آنجایی که بیشتر سبزیجات دارای محتوای آب بالایی هستند، به پر شدن سریعتر معده و در عین حال مصرف کالری کمتر کمک می کند. در مقایسه با سبزیجات پخته، سبزیجات خام حجمشان کاهش نمی یابد، بنابراین فضای بیشتری را در معده شما اشغال می کنند.

سبزیجات خام علاوه بر حجم، فیبر بیشتری نسبت به سبزیجات پخته دارند. در حالی که فیبر غیرقابل هضم است، اما همچنان معده شما را پر می کند و به شما کمک می کند تا سریعتر احساس سیری کنید و مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. جویدن و هضم سبزیجات خام نیز به زمان و انرژی نیاز دارد و در نتیجه کالری بیشتری سوزانده می شود.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم حجم دهنده سینه

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

نکته مهم

با وجود فهرست بی‌پایان داروهای آنلاین این روزها، همیشه ایده خوبی است که قبل از امتحان کردن آنها تحقیق کنید. مصرف برخی از آنها توصیه نمی شود زیرا کالری را تا حدی محدود می کنند که به طور بالقوه سلامت شما را به خطر می اندازد. علاوه بر این، قبل از شروع یک رژیم جدید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید. حتی طبیعی ترین گیاهان نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید. از همه مهمتر، چیزی را پیدا کنید که متناسب با شما و ترجیحات شما باشد.



:: برچسب‌ها: روش خانگی کاهش وزن , کاهش وزن به روش خانگی , لاغری با روش خانگی , بهترین روش کاهش وزن , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

علت وز مو چیست؟

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه جواب این سوال را بدهیم، باید بگوییم که خشکی و آسیب‌دیدگی مو منجر به وز شدن موهایتان می‌شوند. اگر موهای خود را به اندازه‌ی کافی آبرسانی نکنید، موهایتان دچار مشکلات زیادی می‌شوند که یکی از این مشکلات وز شدن مو به شمار می‌رود. کم‌آبی مدوام مو منجر به آسیب‌دیدگی، وز و کدر شدن مو می‌شود. موهای وز شده به تغذیه و رطوبت نیاز دارند. راه‌های زیادی برای از بین بردن وز مو وجود دارد. اولین کار این است که غذاهای سالم و مغذی بخورید و به اندازه‌ی کافی آب بنوشید. سپس باید از ترکیبات طبیعی برای آبرسانی و تغذیه‌ی موهای خود استفاده کنید.

راهکارهای طبیعی برای رفع وز مو

در ادامه راهکارهایی را ارائه کرده‌ایم که به شما در برطرف کردن وز مو کمک می‌کنند.

۱. از ماسک روغن بادام و تخم‌مرغ استفاده کنید

روغن بادام یک نرم‌کننده‌ی عالی است. تخم‌مرغ استفاده شده در این ماسک ساقه‌ی موی آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند، چون پروتئین زیادی دارد. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای برطرف کردن وز مو به شمار می‌رود‌.

مواد لازم

  • روغن بادام: یک چهارم فنجان
  • تخم‌مرغ خام: یک عدد

طرز استفاده

  1. روغن بادام و تخم‌مرغ را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک مخلوط نرم به دست بیاید. همچنین می‌توانید فقط تخم‌مرغ را بزنید و آن را روی موهای خود بمالید.
  2. موهایتان را به دو قسمت تقسیم کنید. ماسک به دست آمده را روی کف سر و موهای خود بمالید‌.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۴۰ دقیقه روی موهایتان بماند‌. سپس موهای خود را طبق روال عادی آبکشی کنید.
  4. حالا موهایتان را با یک شامپو و نرم‌کننده‌ی بدون سولفات بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته از ماسک بالا استفاده کنید.

۲. روی موهایتان ماسک آووکادو بزنید

استفاده از یک ماسک موی حاوی آووکادو یک روش ارزان اما اثرگذار برای کنترل وز مو به شمار می‌‌رود. آووکادو حاوی ویتامین‌های B و E است که مو را تغذیه و ترمیم می‌کنند.

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: یک عدد
  • ماست: یک فنجان

طرز استفاده

  1. آووکادو را نصف کرده و هسته‌ی آن را خارج کنید.
  2. آووکادو را له کرده و ماست را به آن اضافه کنید. مواد را خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا یک خمیر نرم و خامه‌ای به دست بیاید.
  3. خمیر به دست آمده را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهای خود قرار دهید.
  4. موهایتان را به‌طور کامل با شامپو بشویید و در پایان از یک نرم‌کننده استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته از ماسک بالا استفاده کنید.

۳. از روغن نارگیل و ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از آسیب‌دیدگی مو کمک می‌کند. روغن نارگیل به مو نفوذ کرده و مو را به‌شدت نرم می‌کند.

مواد لازم

  • روغن ویتامین E: یک واحد
  • روغن نارگیل ارگانیک: چهار واحد

طرز استفاده

  1. روغن ویتامین E و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید و آن‌ها را در ظرف غیرقابل‌نفوذ هوا بریزید.
  2. با توجه به طول موهایتان دو تا سه قاشق غذاخوری از مخلوط روغن را بردارید و آن را روی کف سر و موهای خود بمالید.
  3. ۴۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک تا دو بار در هفته از ماسک ذکر شده در بالا استفاده کنید تا از شر وز موی خود خلاص شوید.

۴. از سس مایونز استفاده کنید

سس مایونز

این ماسک در درخشان کردن، تغذیه و مستحکم کردن مو عالی عمل می‌کند. ماسک ذکر شده رطوبت مو را افزایش می‌دهد که این موضوع در کنترل وز مو اثربخش است. این ماسک یکی از بهترین ماسک‌ها برای موی خشک و وز به شمار می‌رود.

مواد لازم

  • سس مایونز: یک چهارم فنجان
  • روغن بادام خالص: یک سوم فنجان
  • تخم‌مرغ: یک تا دو عدد (با توجه به طول مو)

طرز استفاده

  1. سس مایونز، روغن بادام و تخم‌مرغ را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی موها و کف سر خود بمالید. کلاه حمام سر کنید تا ماسک روی لباستان نریزد.
  3. اجازه دهید ماسک برای مدت زمان کافی روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با شامپو و بعد با نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

تا دو بار در هفته از ماسک بالا استفاده کنید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

۵. از خواص موز کمک بگیرید

موز یک گزینه‌ی عالی برای مرطوب کردن مو به شمار می‌رود. خواص مرطوب‌کننده‌ی موز زمانی که با عسل ترکیب می‌شود افزایش پیدا می‌کند، چون عسل یک هومکتانت یا جاذب رطوبت است. ماسک موز برای افزایش سلامت مو عالی عمل می‌کند.

مواد لازم

  • موز رسیده: یک عدد
  • عسل: دو قاشق چای‌خوری
  • روغن نارگیل یا روغن بادام: یک سوم فنجان

طرز استفاده

  1. اول از همه پوست موز را بگیرید. سپس موز را خوب له کنید تا هیچ تکه‌ی درشتی باقی نماند.
  2. حالا عسل را به موز له شده اضافه کنید و مواد را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.
  3. مخلوط به دست آمده را روی کف سر و موهای خود قرار دهید. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید.
  4. در پایان موهایتان را به‌طور کامل آبکشی کنید و بعد موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

اگر موهایتان به‌شدت وز است، یک بار در هفته استفاده از ماسک بالا را تکرار کنید.

۶. از ماسک آب لیموترش و عسل استفاده کنید

این ماسک کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از ساقه‌ی مو خارج می‌کند و از طریق بهبود سلامت کوتیکول‌ها وز را کاهش می‌دهد. این ماسک غنی از ویتامین C است و رشد مو را افزایش می‌دهد.

مواد لازم

  • آب لیموترش تازه: دو قاشق غذاخوری
  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • آب: یک فنجان

طرز استفاده

  1. آب لیموترش تازه، عسل و آب را با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را روی موهای تازه شسته شده‌ی خود بریزید. کف سرتان را برای چند دقیقه ماساژ دهید و بگذارید مخلوط برای ۱۰ دقیقه روی سرتان بماند.
  3. در پایان موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

هر دو هفته یک بار از ماسک موی ذکر شده در بالا استفاده کنید. طی هفته سایر ماسک‌های نرم‌کننده را هم روی موی خود بگذارید.

۷. از عسل استفاده ‌کنید

عسل

یکی دیگر از ترکیبات مفید برای برطرف کردن وز مو عسل است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، عسل یک جاذب رطوبت است و در حفظ رطوبت مو عالی عمل می‌کند. این ماسک موهایتان را مستحکم‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مواد لازم

  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • آب گرم: دو فنجان

طرز استفاده

  1. عسل را با آب گرم رقیق کنید و آن را روی موهای خود بریزید.
  2. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مخلوط خوب جذب موهایتان شود.
  3. موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

عسل یک نرم‌کننده‌ی عالی برای مو به شمار می‌رود و همچنین موهایتان را روشن می‌کند. اگر نمی‌خواهید موهایتان روشن شود، بیشتر از یک بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید. اگر می‌خواهید موهایتان کمی روشن شوند، دو بار در هفته ماسک را روی موهای خود بگذارید.

۸. از عسل و ماست استفاده کنید

ماست یک نرم‌کننده‌ی عالی است و عسل به حفظ رطوبت در موها کمک می‌کند. علاوه بر این به‌عنوان یک نرم‌کننده عمل کرده و مو را نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مواد لازم

  • ماست: دو تا سه قاشق غذاخوری
  • عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز استفاده

  1. یک کاسه بردارید و در آن ماست و عسل را با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را روی کف سر و موهای خود بریزید.
  3. اجازه دهید ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با آب سرد بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

برای حفظ و برگرداندن رطوبت به مو هفته‌ای یک بار از ماسک بالا استفاده کنید.

مشکل موی شما، دیگر مشکل شما نیست ، مشکل ماست و ما بهترین راه را برای درمان آن در دست داریم، ماسک مو ضد ریزش بایوفل

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کاناداماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

برای اینکه بهترین ظاهر خود را داشته باشید شما نیازمند استفاده از یک محصول از دل طبیعت و فاقد مواد شیمیایی هستید، پس حتما از  ماسک ضد ریزش مو بایوفل کانادا استفاده کنید.

اگر از خشکی ، شکنندگی، وزی، ریزش موهای خود کلافه شده اید تنها با اولین استفاده از بهترین ماسک مو ضد ریزش معجزه را در موهای خود خواهید دید.

این ماسک ضد ریزش مو گیاهی مناسب استفاده داخل حمام ، هم بر روی ریشه و هم ساقه می باشد، و مثبت ترین نکته این است که در ساخت این محصول از ماینوکسیدیل استفاده نشده است.

با خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو برای موهات وقت بذار و نتیجه لذت بخشش رو خیلی سریع ببین.

۹. از معجزه‌ی سرکه‌ی سیب غفلت نکنید

سرکه‌ی سیب به متعادل کردن سطح PH مو و بستن کوتیکول‌های باز کمک می‌کند. علاوه بر این چربی و کثیفی را از مو خارج کرده و موهایتان را درخشان می‌کند.

مواد لازم

  • سرکه‌ی سیب: دو قاشق غذاخوری
  • آب: دو فنجان

طرز استفاده

  1. سرکه‌ی سیب را با آب خنک مخلوط کنید و آن را درون یک ظرف بریزید.
  2. موهایتان را با شامپو بشویید و بعد مخلوط سرکه‌ی سیب را روی سرتان بریزید.
  3. اجازه دهید مخلوط برای چند دقیقه روی موهایتان بماند. در پایان از یک نرم‌کننده استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در هفته استفاده از ماسک بالا را تکرار کنید.

۱۰. از آلوئه‌ورا استفاده کنید

آلوئه‌ورا برای رفع وز مو

آلوئه‌ورا یکی از بهترین ترکیبات مرطوب‌کننده به شمار می‌رود. گیاه آلوئه‌ورا زمانی که با یک روغن حامل ترکیب شود، یک لایه‌ی محافظ روی کوتیکول‌های مو ایجاد می‌کند که از دست رفتن رطوبت را به حداقل می‌رساند. این موضوع باعث می‌شود موهایتان نرم، درخشان و لطیف شوند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا: یک چهارم فنجان
  • روغن حامل دلخواه: یک چهارم فنجان

طرز استفاده

  1. روغن حامل دلخواه خود را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را کف سر خود بمالید. از ریشه شروع کنید و به سمت نوک موهایتان بروید.
  3. اجازه دهید مخلوط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته استفاده از ماسک بالا را تکرار کنید.

۱۱. از شیر نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل برای ترمیم موهای آسیب‌‌دیده یک گزینه‌ی عالی به شمار می‌رود. این روغن مو را مرطوب و تغذیه کرده و موهای شما را نرم، مستحکم و درخشان می‌کند.

مواد لازم

  • شیر نارگیل: دو تا سه قاشق غذاخوری (با توجه به طول مو)
  • کاسه

طرز استفاده

  1. به شیر نارگیل حرارت دهید تا گرم (و نه داغ) شود.
  2. شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند.
  3. موهایتان را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

شیر نارگیل را تا دو بار در هفته روی موی خود بگذارید.

۱۲. کف سرتان را با روغن داغ ماساژ دهید

ماساژ دادن مو با روغن داغ بهترین گزینه برای رفع وز مو به شمار می‌رود. روغن‌ها مو را تغذیه و مرطوب کرده و سلامت موها را حفظ می‌کنند. ‌روغن‌های مختلفی برای ماساژ دادن مو وجود دارد. در ادامه لیستی از چند روغن را در اختیارتان ‌قرار داده‌ایم که به کنترل وز مو کمک می‌کنند.

۱. روغن آرگان

روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است و به درمان و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. علاوه بر این از موخوره پیشگیری کرده و موهای شما را نرم و قابل‌کنترل می‌کند.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل به‌خوبی به موها نفوذ می‌کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب است که مو را از درون تغذیه می‌کنند و باعث می‌شوند موها مستحکم‌تر و سالم‌تر شوند.

۳. روغن بادام

روغن بادام غنی از ویتامین E است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که به مو آسیب‌ می‌رسانند مبارزه می‌کنند و از این طریق مو را سالم نگه می‌دارند. این روغن همچنین یک نرم‌کننده است که رطوبت را در مو حفظ می‌کند.

۴. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک گزینه‌ی خوب برای کسانی به شمار می‌رود که موهایشان مختلط است؛ یعنی ریشه‌ی مویشان چرب و نوک آن خشک است. این روغن چربی تولید شده توسط کف سر را کاهش می‌دهد و نوک مو را تغذیه و مرطوب می‌کند.

۵‌. روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون یک نرم‌کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود که مو را نرم و ابریشمی می‌کند. این روغن سبک است و مو را مرطوب نگه می‌دارد. می‌توانید از روغن زیتون برای مبارزه با مشکلاتی مثل شوره و بهبود سلامت کف سر استفاده کنید. رو‌ش‌های مختلفی برای استفاده از روغن‌ها روی مو وجود دارد. می‌توانید روغن‌های دلخواه خود را با هم ترکیب کنید و روی موهای خود قرار دهید.

مواد لازم

  • روغن حامل دلخواه: دو تا سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. روغن را داخل یک کاسه بریزید و آن را برای چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. حواستان باشد نیازی نیست روغن داغ شود. همین که گرم شود کافی است.
  2. روغن گرم را روی کف سر و موهای خود بمالید و ماساژ دهید.
  3. ماساژ دادن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید.
  4. یک حوله را در آب داغ غوطه‌ور کنید و آن را دور موهای خود بپیچید. این موضوع یک محیط گرم را جهت جذب بهتر روغن توسط مو به وجود می‌آورد.
  5. اجازه دهید روغن به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته روش ذکر شده را به کار بگیرید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

۱۳. ویتامین‌ها را مصرف کنید

برای افزایش سلامت موهای خود باید به آنچه می‌خورید هم توجه کنید. مصرف مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای رشد موهای سالم حیاتی است. ویتامین‌های A، B کمپلکس، C و E همگی ضروری هستند.

۱۴. نوک موهایتان را به‌طور مرتب کوتاه کنید

کوتاه‌ کردن نوک مو بهترین روش برای کنترل وز مو است. هر دو ماه یک بار برای کوتاه کردن نوک موهای خود به آرایشگاه بروید. کوتاه کردن موی آسیب‌دیده باعث می‌شود موهایتان سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.

۱۵. از شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید

از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که روی آن‌ها عبارت «مرطوب‌کننده یا آبرسان» نوشته شده است. شامپویی که استفاده می‌کنید باید ملایم و بدون سولفات باشد. علاوه بر این باید از نرم‌کننده‌ی هیدراته‌کننده استفاده کنید و آن را روی نوک تا میانه‌ی موهای خود بمالید. اجازه دهید نرم‌کننده برای چند دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را بشویید.

۱۶. از محصولات ضدوز استفاده کنید

استفاده از حالت‌دهنده‌ی مو بدون نیاز به آبکشی یا سرم مو می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی را در میزان وز شدن مو ایجاد کند. می‌توانید از محصولات موجود برای کنترل وز استفاده کنید.

چگونه از وز مو پیشگیری کنیم؟

می‌توانید برای جلوگیری از  وز مو روش‌های زیر را به کار بگیرید.

  • هیچ‌وقت موهای خود را با آب داغ نشویید. گرما باعث بالا آمدن کوتیکول‌های مو و در نتیجه وز شدن مو می‌شود. برای شستن موهایتان همیشه از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.
  • زیاد از محصولات حالت‌دهنده‌ی حرارتی مو استفاده نکنید. گرما باعث آسیب به مو می‌شود. اگر موهایتان دچار وز است، بهترین کار این است که از محصولات حرارتی حالت‌دهنده‌ی مو استفاده نکنید.
  • از روبالشی پنبه‌ای استفاده نکنید. این روبالشی‌ها رطوبت مو را می‌گیرند. از روبالشی ساتن استفاده کنید.
  • بیشتر از سه بار در هفته موهایتان را با شامپو نشویید. بیشتر شامپوها حاوی سولفات هستند که رطوبت مو را از بین می‌برند. از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. تعداد دفعات شستن موهایتان را به سه بار در هفته کاهش دهید.
  • موهای خود را با حوله نشویید. اصطکاکی که در نتیجه‌ی خشک کردن مو با حوله به وجود می‌آید، باعث بالا آمدن کوتیکول‌ها و زبر و شکننده شدن مو می‌شود.


:: برچسب‌ها: علل وز مو , درمان خانگی وز مو , درمان فوری وز مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

بهترین روش های درمان خانگی مو

درمان ریزش مو به صورت خانگی زمانی موثر است که شما بیماری خاصی نداشته‌ باشید که موجب ریزش مو شود یا اگر بیماری داشتید آن را درمان کرده باشید. تغذیه و سبک زندگی سالم را پیش بگیرید و سپس درمان‌های طبیعی را شروع کنید تا نتیجه آن را ببینید. در ادامه بهترین روش‌های درمان خانگی ریزش مو را معرفی می‌کنیم.

ماساژ

در مقاله‌ای از سایت healthline می‌خوانیم: ماساژ پوست سر می‌تواند به ترمیم و رشد مو کمک کند. ماساژ می‌تواند همراه با روغن و ماسک مو باشد تا بیشتر باعث تحریک پوست سر و بهبود ضخامت مو شود. اختصاص دادن زمانی کوتاه در روز برای ماساژ پوست سرتان می‌تواند به شما در رفع استرس و تنش هم کمک کند. در واقع نیروهای کششی در طول ماساژ رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی تحریک می‌کنند.

ماساژ مو

مصرف مولتی ویتامین مخصوص مو

ممکن است تغذیه مناسبی نداشته باشید. در واقع اکثر افراد در جهان از طریق تغذیه نمی‌توانند تمام مواد غذایی لازم بدن را دریافت کنند. به همین دلیل بهتر است کنار تغذیه درست به صورت دوره‌ای از مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید. مصرف این مکمل‌ها باید زیر نظر پزشک باشد.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

استفاده از روغن های طبیعی

روغن‌های طبیعی مثل روغن سیاه دانه، رزماری، آرگان، روغن نارگیل و … برای افزایش رشد مو و ماساژ سر مفید هستند. برای مثال روغن نارگیل منبعی حاوی اسیدهای چرب است که به داخل ساقه مو نفوذ می‌کند. بسته به نوع مو، می‌توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از حمام استفاده کنید. اگر موهای شما چرب است، می‌توانید یک شب یا چند ساعت قبل از شستن موها، آن‌ها را با روغن چرب کرده و ماساژ دهید. اگر موهای شما خشک است، می‌توانید قبل از حمام روغن تراپی کنید و بعد از حمام مقدار کمی روغن را به ساقه و انتهای موهای خود بزنید تا موهای نرم و درخشنده داشته باشید.

ورزش و دوری از استرس

داشتن سبک زندگی سالم همیشه می‌تواند در سلامت بدن نقش بسیاری داشته باشد. برای مثال ورزش با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی می‌تواند رشد موها را افزایش دهد. از طرفی هنگام ورزش هورمون‌های مختلفی ترشح می‌شود که می‌تواند از استرس و افسردگی جلوگیری کند. استرس و تنش‌های عصبی یکی از دلایل اصلی ریزش مو هستند. اگر حس می‌کنید استرس شدید و بی‌دلیل دارید یا در بحران عاطفی هستید بهتر است به روانشناس مراجعه کنید.

آب پیاز

پیاز بوی بدی دارد و شاید دوست نداشته باشید از آن برای سلامت موهای خود استفاده کنید، اما با توجه به فواید پیاز ارزش استفاده از آن بسیار زیاد است. آب پیاز به عنوان منبعی برای درمان موفقیت آمیز آلوپسی آره آتا از طریق تقویت رشد مو است. همچنین تصور می شود که آب پیاز باعث بهبود گردش خون مفید است. مطالعات روی حیوانات نشان داده این ماده باعث بهبود فاکتور رشد کراتین و جریان خون در کوتیکول‌ها می شود. می‌توانید چند پیاز را آب بگیرید و  آن را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند. سپس مثل همیشه شامپو بزنید.

لیمو

می‌توانید از آبلیموی تازه یا روغن لیمو استفاده کنید زیرا گفته می‌شود این ماده  رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن لیمو می‌تواند به شما در حفظ سلامت پوست سر کمک کند. آب لیموی تازه را ۱۵ دقیقه قبل از شامپو به پوست سر و موهای خود بمالید. می‌توانید از روغن لیمو رقیق شده عنوان ماسک مو استفاده کنید.

حنا

در گذشته از حنا برای رنگ کردن موی سر استفاده می‌شد. حنا یک ماده طبیعی است که علاوه بر رنگ کردن مو برای افزایش ضخامت ساقه مو و نرم شدن موها از آن استفاده می‌شود. امروزه در بازار حنای بی‌رنگ برای رطوبت رسانی به پوست و مو و تقویت مو نیز وجود دارد که می‌توانید بدون نگرانی از تغییر رنگ موهای خود از آن استفاده کنید.

حنا برای تقویت مو

جنسینگ

مصرف جینسینگ می‌تواند با تحریک فولیکول‌های مو، رشد مو را تقویت کند. جینسنوزیدها اجزای فعال جینسینگ هستند و تصور می‌شود که تأثیر مثبتی روی رشد مو داشته باشند. قبل از مصرف بهتر است از میزان مصرف و عوارض جانبی این ماده تحقیق کنید.

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب خواص زیادی برای بدن دارد. این ماده برای موها نیز مفید است. سرکه سیب می‌تواند چربی سر و موها را کنترل کند. ضد باکتری و قارچ است، موهارا نرم و درخشنده می‌کند و در نهایت فولیکول‌های مو را تحریک به رشد می‌کند.

سرکه را با آب ولرم مخلوط کرده و در حمام روی موهای مرطوب خود استفاده کنید. ۱۰ دقیقه موها را با سرکه ماساژ داده و سپس آبکشی کنید. می‌توانید  چندبار در هفته از این روش استفاده کنید.

استفاده آب برنج

آب برنج نقش موثری در تقویت موها دارد. کافیست مثل روشی که برنج را می‌پزید ولی بدون نمک و روغن بپزید. سپس در مرحله آبکش کردن آب برنج را در ظرفی ریخته و نگه دارید. قبل از حمام می‌توانید از این آب برنج روی موهای خود برای چند ساعت استفاده کنید و در نهایت موهای خود را بشویید.

درمان ریزش مو با ماست

ماست حاوی ویتامین‌های گروه B است که برای موها بسیار مفید هستند. مصرف ماست به عنوان یک ماسک مو روی موها باعث نرم شدن، درخشندگی و تقویت موها می‌شود. به علاوه ماست از شوره و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از آلوئه ورا

مدت‌هاست که از آلوئه ورا برای درمان ریزش موی سر استفاده می‌شود. عصاره این گیاه پوست سر را تسکین داده و موها را نرم می‌کند. آلوئه ورا شوره سر را کاهش داده و فولیکول‌های مو را که ممکن است توسط روغن اضافی مسدود شود، تسکین می‌دهد. می‌توانید هفته‌ای چند بار ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود بزنید. همچنین می‌توانید از شامپو و نرم کننده حاوی آلوئه ورا استفاده کنید.

تقویت مو با آلوئه ورا

بهترین درمان خانگی ریزش مو سکه ای چیست؟

ریزش موی سکه‌ای نوعی از ریزش مو است که یک ناحیه از موهای سر یا ریس دچار ریزش شدید در حد طاسی می‌شود. این نوع ریزش دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اگر دچار ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره آتا شدید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. البته برخی درمان‌های طبیعی و خانگی روی این نوع ریزش موثر هستند. برای مثال استفاده از نوشیدنی آلوئه‌ورا و مصرف عصاره آلوئه‌ورا به صورت موضعی، استفاده از آب پیاز در ناحیه ریزش، استفاده از روغن‌های مختلف، مصرف مکمل‌های پوست و مو مثل زینک و … در درمان و بهبود این نوع ریزش بسیار موثر هستند.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

زنان بسیاری در دنیا دچار کمبود آهن هستند. آهن یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن برای رشد موهای سالم است. برخی منابع آهن رژیم غذایی عبارتند از: عدس، دانه کدو تنبل، اسفناج، لوبیا سفید، گوشت گاو، بوقلمون و …  افرادی که گوشت نمی خورند به میزان ۱.۸ برابر آهن نیاز دارند افرادی که گوشت می خورند. این به این دلیل است که بدن منابع غیر حیوانی آهن را به طور موثر جذب نمی کند.

مصرف پروتئین بیشتر

خوردن غذاهای پر پروتئین مانند آجیل می تواند به رشد موهای جدید کمک کند. بدن برای رشد موهای جدید به پروتئین نیاز دارد. ریزش مو می تواند به دلیل کمبود پروتئین ایجاد شود. نمونه هایی از منابع پروتئینی رژیم غذایی سالم عبارتند از: لوبیا، تخم مرغ، ماهی، آجیل، گوشت کم چربی و …
نیاز روزانه بدن به پروتئین بر اساس میزان فعالیت بدنی و حجم عضلانی متفاوت است.

رایحه درمانی

به گفته نویسندگان مقاله مطالعه ۲۰۱۱ ، رایحه درمانی می تواند به تحریک رشد مو کمک کند. نمونه هایی از گیاهانی که پزشکان آروماتراپی برای تقویت رشد مو استفاده می کنند عبارتند از: چوب سرو، اسطوخودوس، رزماری، آویشن، تولسی

هنگام استفاده از روغن‌های ضروری بر روی پوست سر، فقط چند قطره روغن موادی که نام بردیم را  اضافه و استفاده کنید. محققان همچنین اظهار می دارند که استشمام رایحه این روغن ها می‌تواند بر رشد موها تأثیر بگذارد.

 

مطالعه نتایج یک تحقیق

در مقاله‌ای از سایت ncbi.nlm.nih می‌خوانیم: در یک تحقیق تاثیر مواد طبیعی روی درمان آلوپسی زخمی مورد مطالعه قرار گرفت. در این تحقیق از موادی مثل اسید آزلائیک، روغن نعناع فلفلی، روغن هسته کدو تنبل، مکمل های سیر / شامپو، روغن کرچک سیاه، روغن جوجوبا، روغن آرگان، روغن زیتون  روغن گیاه دم اسب، روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن بابونه، روغن آویشن، روغن درخت چای، روغن گوگرد، منتول و روغن رزماری استفاده شد.

چندین ماده طبیعی اثر بهبودبخش در آلوپسی آره آتا، آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی پسوریازیس نشان دادند. چندین ماده گیاهی و طبیعی، اثری نویدبخش در درمان آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی آره آتا دارند. البته برای ارزیابی بهتر گزینه‌های درمان، از جمله روش‌های طبیعی، برای خدمات بهتر به بیماران، باید مطالعات بالینی بیشتری انجام شود.

کلام آخر

اگر می خواهید موهای خود را تقویت کنید و از ریزش موها جلوگیری کنید، برنامه‌ای مناسب موهای خود انتخاب کنید و ثابت قدم بمانید. به یاد داشته باشید که ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی حاصل شود. مهم این است که هر روز وقت بگذارید و روی تغذیه موهای خود تمرکز کنید. اگر این ریزش مو به هر مسئله عاطفی یا استرسی مربوط باشد، تغذیه درست، روتین موی مناسب و تمرین خودمراقبتی بسیار مفید خواهد بود. مثبت فکر کنید و تمام تلاش خود را برای حفظ یک سبک زندگی سالم انجام دهید که مکمل برنامه درمان موی شما باشد. اگر این روش های طبیعی برای شما مفید نبود بهتر است با پزشک خود در مورد داروها یا سایر روش‌های درمانی صحبت کنید.



:: برچسب‌ها: درمان خانگی ریزش مو , درمان فوری ریزش مو در خانه , بهترین روش درمان ریزش مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ویتامین ها می توانند نقاط و لکه های تیره، قرمزی پوست، چروک پوست، جوش های زیرپوستی و سفت و خشکی پوست را کاهش دهند. ویتامین های پوست به شکل مکمل وجود دارند اما این ویتامین ها در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می شوند. دراینجا به چهار ویتامین ضروری برای پوست اشاره می کنیم که می تواند به سلامت پوست کمک کند.

معرفی ویتامین های مفید برای مراقبت از پوست

ویتامین دی

ویتامین دی اغلب زمانی ساخته می شود که نورآفتاب بواسطه پوست جذب شود. وقتی نور آفتاب بواسطه پوست جذب می شود، کلسترول به ویتامین دی تبدیل می شود. سپس ویتامین دی وارد کبد و کلیه ها می شود و به اعضای بدن منتقل می شود که این به سلامت سلول ها کمک می کند. ویتامین دی نقش مهمی در حالت پوست دارد و حتی می تواند پسوریازیس را درمان کند. 
مصرف کلسیترول، مقدار التهاب پوست و خارش را در بیماران مبتلا به پسوریازیس کاهش می دهد و عوارض جانبی بسیار کمتری را ایجاد می کند.

شما می توانید جذب ویتامین دی را با انجام کارهای زیر افزایش دهید:

  • هر روز 10 دقیقه در معرض نورآفتاب قرار بگیرید (اگر سابقه سرطان پوست دارید، با پزشکتان مشورت کنید).
  • غذاهای غنی شده مثل غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست بخورید
  • غذاهای حاوی ویتامین دی مثل ماهی سالمون، تن و کاد مصرف کنید.

ویتامین ث

ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می کند و پوست را سالم نگه می دارد. به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است. مصرف ویتامین ث به صورت خوراکی می تواند اثربخشی ضدآفتاب هایی که روی پوست برای حفاظت از آن در برابر اشعه های مضر ماورابنفش مالیده می شود را تقویت کند. ویتامین ث می تواند آسیب به سلول را کاهش دهد و به ترمیم زخم ها و جراحات بدن کمک کند. ویتامین ث می تواند به مقابله با علایم پیری کمک کند زیرا این ویتامین نقش مهمی در ساختن کلاژن طبیعی در بدن دارد. این ویتامین به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده و در برخی موارد چروک ها را کمتر می کند. 
بدلیل فراوانی ویتامین ث در محصولات بدون نسخه، مکمل های رژیمی و غذاهایی که می خوریم، کمبود این ماده مغذی بندرت روی می دهد. بنابراین توصیه می شود که هر روز 1000 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنید.

  • مرکبات مثل پرتقال مصرف کنید.

  • از منابع گیاهی ویتامین ث مثل توت فرنگی، بروکلی و اسفناج استفاده کنید.
  • آب پرتقال بنوشید.
  • مکمل ها را به توصیه پزشک مصرف کنید
  • از محصولات ضدپیری پوست حاوی ویتامین ث برای درمان خشکی، قرمزی، چروک و لکه های پیری استفاده کنید.
مراقبت از پوست

ویتامین E

ویتامین E نیز همانند ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که وظیفه اصلی آن در مراقبت از پوست ، حفاظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نورآفتاب است. ویتامین E، اشعه های مضر ماورابنفش آفتاب را وقتی به پوست تابیده می شود، جذب می کند. حفاظت از نور به توانایی بدن برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اشعه های ماورابنفش آفتاب گفته می شود که این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چروک ها کمک کند. 
بدن معمولا ویتامین E را از طریق سبوم (Sebum)-یک ماده روغنی که از طریق منافذ پوستی ترشح می شود-تولید می کند. سبوم، پوست را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری می کند. اگر پوست شما خشک است، ویتامین E می تواند نبود سبوم را جبران کند. ویتامین E به درمان التهاب پوست کمک می کند. 
درحالیکه ویتامین E در بیشتر محصولات مراقبت از پوست موجود است اما مشکل اینجاست که اثرات این ویتامین می تواند با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به حداقل برسد. جذب ویتامین E به مقدار کافی از طریق رژیم غذایی در اولویت قرار دارد. اکثر بزرگسالان لازم است هر روز 15 میلی گرم ویتامین E مصرف کنند. شما می توانید جذب این ویتامین را با انجام کارهای زیر افزایش دهید:

  • مغزها و دانه هایی مثل بادام، فندق و تخمه گل آفتابگردان مصرف کنید.
  • مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E بخورید.
  • از محصولات موضعی حاوی ویتامین E و ث استفاده کنید (این محصولات می توانند در حفاظت از پوست موثر باشند). 

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

ویتامین k

ویتامین k در کمک به فرایند انعقاد خون ضروری بوده و به بدن در ترمیم زخم ها و جراحات، ناراحتی ها و جراحات ناشی از جراحی کمک می کند. وظایف اصلی ویتامین k کمک به شرایط پوست از جمله موارد زیر است:

  • نقاط کشیده شده
  • عروق و رگ های عنکبوتی
  • زخم ها و جراحات
  • نقاط و لکه های تیره
  • حلقه های سیاه دور چشم

ویتامین k در بیشتر کرم های موضعی پوست وجود دارد و می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان از کرم های حاوی ویتامین k برای بیماران تحت عمل جراحی جهت کمک به کاهش تورم و ناراحتی ها استفاده می کنند. این ویتامین می تواند به سرعت ترمیم پوست شتاب دهد. با این حال مطالعه اثرات ویتامین k بر پوست بسیار کمتر از مطالعه روی ویتامین های ای و ث است. 
بزرگسالان لازم است هر روز 90 تا 120 میلی گرم ویتامین k مصرف کنند. شما می توانید با خوردن خوراکی های زیر، جذب ویتامین k را افزایش دهید:

  • کلم برگ
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم
  • لوبیا سبز

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه
برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

ویتامین ها برای سلامت پوست ضروری هستند؟

به همان اندازه که ویتامین ها برای سلامت و کارکرد بدن ضروری هستند، کمبود ویتامین نیز می تواند باعث اثرات جانبی بر پوست شود. از آنجایی که ویتامین های ث و ای نقش مهمی در حفاظت از پوست در برابر آفتاب دارند، کمبود این ویتامین ها نیز می تواند خطر آسیب های پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش دهد. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان پوست شایعترین نوع سرطان در ایالات متحده امریکاست. 
این روزها دسترسی به مکمل های ویتامین بسیار آسان و راحت است بنابراین برای مصرف مکمل های ویتامین با متخصص پوست یا پزشکتان صحبت کنید. سپس می توانید به داروخانه بروید و محصولات مراقبت از پوست را تهیه کنید. اگر این چهار ویتامین جزو ترکیبات محصولات موردنظرتان باشد، می توانید محصول را انتخاب کنید.درحالیکه ویتامین ها برای سلامت پوست ضروری هستند اما ممکن است این ویتامین ها را به مقدار کافی از طریق رژیم غذایی جذب نکنید. با انجام یک آزمایش خون می توانید مشخص کنید که آیا دچار کمبود ویتامین هستید یا خیر. شما باید ویتامین ها را فقط با راهنمایی پزشک برای پیشگیری از مصرف زیاد مکمل ها یا اوردوز مصرف کنید.   



:: برچسب‌ها: فواید ویتامین ها برای پوست , بهترین ویتامین برای پوست , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ميزان کالري هويج براي لاغري

بخش عظيمي از هويج يعني بين 86 الي 95 درصد آن از آب تشکيل شده است و 5 الي 10 درصد مابقي شامل کربوهيدرات است. ميزان چربي و پروتئين هويج بسيار پايين است. از همين خاصيت هويج براي لاغري به‌شدت استفاده مي‌شود. هر 100 گرم هويج تنها 41 کالري دارد؛ اما به دليل فيبر زيادي که در ترکيبات آن مي‌باشد، به‌راحتي شما را براي مدت طولاني‌تر در روز سير نگه مي‌دارد و از پرخوري يا اشتهاي کاذب جلوگيري مي‌کند.

خواص هويج براي لاغري ازنظر ويتامين‌ها و مواد معدني

مشکلي که بسياري از رژيم‌هاي غذايي غيرمتعارف مانند رژيم کانادايي دارند اين است که هم? مواد غذايي موردنياز بدن بخصوص ويتامين‌ها و مواد معدني ر ا تأمين نمي‌کنند و به همين دليل باعث کمبود مواد غذايي و عوارض مختلف خواهند شد؛ اما هويج منبع خوبي از چندين ويتامين و مواد معدني مهم براي بدن مانند بيوتين، پتاسيم، ويتامين‌هاي A، K1 و B6 مي‌باشد. هم? اين‌ خواص هويج براي لاغري به شما کمک مي‌کند در حين لاغر شدن بدنتان ضعيف نشود و عوارضي مانند ريزش مو يا عدم تعادل هورمون‌ها بخصوص در خانم‌ها ايجاد نگردد.

فوايد هويج براي لاغري

ساير خواص سلامتي هويج براي سلامتي

هنگام گنجاندن هويج در وعده‌هاي روزانه علاوه براي خاصيت هويج براي لاغري بايد ساير خواص آن براي سلامتي را نيز در نظر بگيريد. برخي از خواص هويج براي سلامتي عبارت‌اند از:

1.بهبود عملکرد سيستم ايمني

نه‌تنها مي‌توانيد از خواص هويج براي لاغري استفاده کنيد، بلکه مصرف روزان? آن به دليل داشتن آنتي‌اکسيدان‌هاي قوي باعث بهبود عملکرد سيستم ايمني بدن خواهد شد. درنتيجه خطر بيماري‌هاي مزمن مانند بيماري‌هاي قلبي، دژنراتيو و برخي از سرطان‌ها را کاهش مي‌دهد. درواقع از هويج بيشتر براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ، معده و پروستات استفاده مي‌شود. در خانم‌ها نيز مي‌تواند تا حد زيادي خطر ابتلا به سرطان سينه را کاهش دهد.

2. کاهش کلسترول خون

يکي ديگر از خواص هويج در کنار خواص هويج براي لاغري اين است که کلسترول خون را به‌خوبي کاهش مي‌دهد. کلسترول خون بالا يک عامل خطرناک شناخته‌شده براي ايجاد بيماري‌هاي قلبي است. مصرف دائمي هويج باعث کاهش سطح کلسترول خون مي‌شود.

اگر قصد کاهش وزن فوري اما بدون داشتن رژيم لاغري و ورزش را داريد توصيه ما به شما استفاده از ژل لاغري هات چيلي مي باشد.

خريد بهترين ژل لاغري براي کاهش وزن بدون رژيم لاغري

ژل لاغري و کاهش سايز هات چيليکرم لاغري و ژل لاغري هات چيلي

ژل لاغري شکم و پهلو هات چيلي را مي توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعاليت هاي روزانه استفاده کرد.

ژل چربي سوز و کرم ضد سلوليت هات چيلي درمان قطعي و فوري چربي هاي موضعي مي باشد و اگر شما قصد کاهش سايز فوري و موضعي داشته باشيد هات چيلي بهترين گزينه مي باشد.

اين کرم لاغري داراي ترکيبات چربي سوز قوي از جمله کافئين، کاتچين، ال کارنتين و عصاره ي فلفل قرمز بدون ايجاد حساسيت مي باشد.

3. سلامت چشم

اکثر ما ميدانيم ويتامين A مهم‌ترين ويتامين موردنياز براي حفظ سلامت بينايي است. افرادي که دچار کمبود اين ويتامين هستند بيماري‌هايي مانند شب‌کوري را تجربه مي‌کنند. هويج سرشار از بتاکاروتن است که در بدن به مقدار موردنياز به ويتامين A تبديل مي‌شود. بنابراين علاوه بر خاصيت هويج براي لاغري ، مي‌توان از آن به‌عنوان يک تقويت‌کننده عالي براي چشم استفاده کرد. البته ذکر اين نکته نيز حائز اهميت است که مصرف بيش‌ازحد اين ويتامين مي‌تواند عوارضي مانند مسموميت ايجاد کند که به همين دليل بايد در حد تعادل استفاده شود.

3.سلامت پوست را بهبود مي‌بخشد

يکي از خواص عالي اين سبزيجات در کنار خاصيت هويج براي لاغري بهبود کيفيت پوست است. مواد مغذي موجود در هويج يا آب هويج براي سلامت پوست بسيار مفيد است. يک فنجان (250 ميلي‌ليتر) آب هويج خام بيش از 20? ويتامين C دارد. ويتامين C ماده محلول در آب است که براي توليد کلاژن پوست بسيار مفيد مي‌باشد. درواقع کلاژن فراوان‌ترين پروتئين موجود در بدن است که خاصيت ارتجاعي به پوست مي‌دهد. منتها با افزايش سن بخصوص بعد از 30 سالگي توليد آن کاهش يافته و بايد از منابع خارجي تأمين شود تا پوست شما کيفيت مطلوبي نسبت به سنتان داشته باشد.

هويج براي لاغري و تناسب اندام

خواص آب هويج براي لاغري

شما مي‌توانيد علاوه بر خاصيت هويج براي لاغري از خواص آب هويج براي لاغري نيز استفاده کنيد. اما در نظر داشته باشيد، وقتي آب هويج را مي‌گيريد بيشتر فيبر آن همراه با تفاله‌هاي هويج خارج مي‌شوند. درنتيجه استفاده از خواص آب هويج براي لاغري به‌انداز? خود هويج شما را سير نگه نمي‌دارد. بااين‌حال به دليل اينکه قند طبيعي آن نسبت به بسياري از آبميوه‌هاي ديگر کمتر است، براي رژيم‌هاي کم کربوهيدارت ايده‌آل مي‌باشد. همچنين حاوي آنتي‌اکسيدان‌هاي قوي، به‌ويژه لوتئين، زاگزانتين و کاروتنوئيد است. لوتئين اثرات مفيدي بر بينايي، عملکرد شناختي و سلامت قلب و عروق دارد. از طرفي داراي خواص ضد التهابي است و مي‌تواند به درمان بيماري عروق کرونر کمک کند.

توجه داشته باشيد که استفاده از خواص آب هويج براي لاغري يک‌شبه شما را تغيير نمي‌دهد. بااين‌حال يک جايگزين عالي براي نوشيدني‌هاي گازدار و غني از قند مصنوعي است که مي‌تواند تا حد زيادي به لاغري شما کمک کند.
طرز تهيه نوشيدني لاغر کننده با آب هويج

بااينکه مي‌توانيد براي استفاده از خواص آب هويج براي لاغري از آب هويج به‌تنهايي استفاده کنيد، اما پيشنهاد مي‌کنيم معجون زير را مصرف کنيد تا تأثير بيشتري براي چربي سوزي داشته باشد:

مواد موردنياز:

  • حدود 4-5 هويج
  • يک دسته گشنيز
  • مقداري فلفل سياه

طرز تهيه نوشيدني لاغري با استفاده از هويج:

  1. ابتدا هويج‌ها و گشنيزها را به‌خوبي بشوييد.
  2. سپس آن‌ها را در يک مخلوط‌کن ريخته و کاملاً ميکس کنيد. (معمولاً هويج کمي بخارپز شده راحت‌تر ميکس مي‌شود. در غير اينصورت بايد از آبميوه‌گير استفاده کنيد.)
  3. سپس مخلوط بدست آمده را از صافي رد کنيد.
  4. براي ايجاد طعم و مز? بهتر کمي فلفل سياه به آن اضافه کنيد. البته خود فلفل نيز به افزايش چربي سوزي کمک مي‌کند.

اين دستورالعمل براي تهي? يک فنجان متوسط معجون هويج براي لاغري مناسب است که به دليل اکسيد شدن سريع هويج با اکسيژن هوا و تغيير رنگ و طعم آن بهتر است به‌صورت تازه و روزانه تهيه و مصرف شود.

خواص آب هويج براي لاغري

خواص هويج پخته براي لاغري

در مورد اينکه استفاده از خواص هويج براي لاغري به‌صورت خام بهتر است يا پخته، بحث‌هاي زيادي وجود دارد. برخلاف برخي از سبزيجات مانند فلفل دلمه‌اي، شلغم و کلم بروکلي که پختنشان توصيه نمي‌شود، بهتر است هويج را به‌صورت بخارپز استفاده کنيد و از خواص هويج پخته براي لاغري بهره‌مند شويد. زيرا مهم‌ترين ويتاميني که از طريق هويج براي بدن تأمين مي‌شود، ويتامين A است که به دليل وجود بتاکاروتن در هويج در بدن به اين ويتامين تبديل خواهد شد. زماني که هويج را بخارپز مي‌کنيد بتاکاروتن و پتاسيم بيشتري آزاد مي‌شود.

بنابراين هم ازنظر مواد معدني و هم ازنظر ويتامين‌ها بهتر است. البته نکت? قابل ذکر ديگر اين است که زماني که شما سبزيجات را بخارپز مي‌کنيد و مثلاً از خواص هويج پخته براي لاغري استفاده مي‌نماييد نفخي که ممکن است در برخي افراد حساس و مخصوصاً افراد داراي مزاج بلغمي ايجاد شود، ديگر ايجاد نخواهد شد. همچنين توصيه مي‌شود براي استفاده از خواص هويج پخته براي لاغري هويج‌ها را خرد يا تکه‌تکه نکنيد و به‌صورت درسته آن‌ها را بپزيد تا خاصيت ضد سرطاني آن نيز افزايش پيدا کند.

خواص هويج براي لاغري

عوارض مصرف زياد هويج براي لاغري

بااينکه استفاده از خاصيت هويج براي لاغري بسيار شگفت‌انگيز بوده و مي‌توان از آن به‌عنوان يک غذا و ميان وعد? عالي استفاده کرد، اما نبايد در خوردن آن زياده‌روي کنيد. هر ماد? غذايي اگر بيش‌ازحد مصرف شود مي‌تواند اثرات سوء داشته باشد. به‌علاوه کاروتن بالا پوست شما را زرد يا نارنجي مي‌کند. همچنين ممکن است دچار مسموميت يا آلرژي شويد.

بر اساس تحقيقات انجام شده، خواص هويج براي لاغري به ميزان زياد مي‌تواند در 25? از افراد حساس به غذا واکنش‌هاي آلرژيک مربوط به گرده ايجاد کند. به‌علاوه به دليل اينکه هويج از سبزيجات ريشه‌اي است و کاملاً در خاک رشد مي‌کند، مي‌تواند در معرض انواع آب‌هاي آلوده، باکتري‌هاي ناسالم و … باشد که ايمني آن را کاهش مي‌دهد. براي کم کردن احتمال اين خطر بايد قبل از مصرف به‌خوبي آن را ضدعفوني کرده و بشوييد و پوستش را قبل از خوردن بتراشيد.

بزرگ کردن سينه بدون تيغ جراحي و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سينه ميبلين آمريکا، ميسر مي باشد.

خريد بهترين کرم حجم دهنده سينه براي بزرگ کردن سينه بدون جراحي

کرم بزرگ کننده سينه با فرمولاسيوني کاملا متفاوت و خاص، داراي ترکيباتي چون روغن سويا، ويتامين A، ويتامين E، کلاژن و الاستين جذب بافتهاي آسيب ديده سينه و باسن شده و نهايتا بافتها را ترميم ميکند.

ترکيبات کلاژن و الاستين موجود در حجم دهنده سينه ميبلين، باعث جوانسازي و افزايش حالت الاستيکي و شادابي پوست سينه و باسن ميشود.

از ديگر ويژگي خاص و منحصر به فرد اين لوسيون حجم دهنده سينه، اثر دهي فوري و يک هفته اي آن و ماندگاري اثر آن ميباشد.

حجم دهنده سينه ميبلين داراي مجوز از سازمان غذا و داروي ايران بوده و تأييديه FDA آمريکا به صورت برجسته بر روي محصول درج شده است.

شرکت ساسانيان پارسيان کهن، تنها نماينده رسمي و انحصاري واردات محصولات آرايشي و بهداشتي ميبلين نيويورک در ايران و امارات ميباشد.

سخن پاياني …

هويج به دليل رنگ زيبايي که دارد مورد علاقه بسياري از آشپزهاي حرفه‌اي است. به‌علاوه خواص هويج براي لاغري باعث شده است که افراد داراي رژيم‌هاي لاغري کم‌کالري و سالم بيشتر به آن علاقه‌مند شوند؛ اما حتي در صورت نداشتن رژيم لاغري به دليل خواص فوق‌العاده‌اي که در اين سبزي هست پيشنهاد مي‌کنيم آن را در انواع سالادها و به‌عنوان ميان وعده‌اي سالم به جاي ساير ميان وعده‌هاي مضر مانند کيک، چيپس و غيره مصرف کنيد تا علاوه بر کاهش وزن، هميشه بدني مقوي و سالم داشته باشيد.



:: برچسب‌ها: کاهش وزن با رژیم هویج , لاغری با هویج , ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

 

اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی مو

تابش نور خورشید به خصوص در تابستان به قدری شدید است که میتواند باعث آسیب به پوست و مو شود ، برای کاهش تاثیر نور خورشید بر مو بهتر است زمانی که نور خورشید شدید و مستقیم است از کلاه آفتابی و کلاه حصیری برای محافظت فیزیکی از مو و پوست خودتان استفاده کنید. 

تابش نور آفتاب به خصوص در تابستان به قدری شدید است که می تواند باعث ایجاد آسیب به پوست و مو باشد ، در صورتی که تمایل به بهره گرفتن از نور آفتاب دارید باید یک سری نکات را برای مراقبت از پوست و موی خود رعایت کنید تا آسیب تاثیر نور خورشید بر مو و پوست را به حداقل برسانید. 

 

نور خورشید با این که می تواند سبب افزایش تولید و جذب ویتامین دی در بدن شود ولی با این حال تابش اشعه ماورا بنفش خورشید میتواند باعث آسیب رساندن به پوت و مو و تسریع روند پیری شود. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید بر مو می تواند باعث ایجاد آسیب هایی بر پوست سر و ساقه مو شود که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم.

 

اشعه ماورا بنفش خورشید میتواند به لایه زیرین سطح پوست سر نفوذ کرده و باعث ایجاد جهش در سلول های پوست سر شده و آسیب ایجاد شده بر اثر استرس اکسیداتیو منجر به تغییر پروتئین های ساقه مو می شود و رنگدانه ملانینن را تجریه می کند. 

 

فواید تابش نور خورشید بر موها, تاثیر نور خورشید بر رشد مو, تاثیر نور خورشید بر رنگ مو

فواید نور خورشید بر مو

 

فواید نور خورشید بر مو

همه ما می دانیم که تابش نور خورشید بر پوست منبع اصلی تولید و جذب ویتامین دی در بدن است. وجود ویتامین دی برای حفظ چرخه کامل رشد مو و پیشگیری از ریزش موها ضروری ست. ویتامین دی رشد فولیکول های مو را تحریک می کند و یکی از علایم اولیه کمبود ویتامین دی ، ریزش موها است با این وجود قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید با وجود نازک شدن لایه ازن و افزایش مقدار اشعه ماورا بنفشی که به ما می رسد میتواند برای سلامت پوست و مو خطر ساز باشد و بهتر است ویتامین دی مورد نیاز بدن را با استفاده از مکمل های ویتامین دی تامین کنید. 

 

بر اساس مطالعات انجام شده هوای آزاد و نور آفتاب خطر بروز افسردگی و مشکلات پوستی و ریزش مو در زنان جوان را کاهش می دهد. 

آفتاب باعث افزایش گردش خون در مویرگهای سطحی پست شده و باعث رشد و تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود ولی قرار گرفتن نادرست و بیش از حد در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید میتواند مشکل ساز شود. 

 

آفتاب صبح گاهی کلاژن سازی در پوست را تحریک کرده و پوست را سفت می کند و ریشه مو را تقویت می نماید. 

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

 

برای بهره بردن از فواید تابش نور خورشید بر موها میتوانید نکات زیر را رعایت کنید : 

 

ساعت هایی از خانه خارج شوید که تابش نور خورشید شدید نباشد مثلا ساعت های ابتدایی و انتهایی روز. 

در فصل تابستان بین ساعت 10 – 16 درمعرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در صورتی که مجبور به ترک خانه بودید حتما از کلاه های لبه دار یا روسری برای محافظت از موها و پوست سرتان استفاده کنید. 

 

مضرات نور خورشید بر مو, تاثیر نور خورشید بر مو, تاثیر نور خورشید بر موهای زنان

تاثیر نور خورشید بر رشد مو

 

تاثیر نور خورشید بر رشد مو

به گفته کلوددین پیرارد فرانچیمونت، عضو گروه پوست و موی بیمارستان دانشگاه لیژ ، نور خورشید باعث می شود هورمون هایی که در نزدیک پوست سر و فولیکول های مو آزاد شود که میتواند منجر به اختلال پوستی شود. 

اشعه ماورا بنفش خورشید باعث می شود فاز ریزش در چرخه مو سریعتر اتفاق بیوفتد و در چرخه رشد مو تاخیر ایجاد کرده و در نتیجه  قرار گرفتن بیش از حد در مقابل نور خورشید باعث می شود شما با مشکلی به نام تلوژن افلوویوم روبرو شوید یعنی موهایتان نازک شده و ریزش پیدا میکند.

 

از سوی دیگر محققان ریزش موی فصلی که نوع الفوویوم تلوژن است را با قرار گرفتن مستمر در معرض نور فرابنفش مرتبط می دانند. 

به عقیده فرانچیمونت آلوپسی آندروژنیک  با قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید شدت پیدا می کند.

 

از سوی دیگر در افراد طاس تشکیل سلول های سرطانی در اثر جهش سلول هایی که در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفته اند افزایش پیدا کرده و قرار گرفتن مسمتر در طول سال ها در معرض نور خورشید می توند منجر به دومین سرطان شایع پوستی یعنی کارسینوم سلول سنگفرشی در پوست سر شود. 

با خشکی مو مواجه هستید و نمی دانید چه محصولی درمان شماست؟ درست آمده اید! درمان قطعی خشکی مو تنها با تونیک رشد مو بایوفول

این سرم رشد مو علاوه بر توقف ریزش مو باعث آبرسانی و تقویت مو نیز می شود و خیلی سریع خشکی مو را برطرف می کند.

محلول محرک رشد مو سی کمپلکس بایوفول مناسب انواع الگوهای ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

با یکبار استفاده از بهترین محلول رشد مو شما تغییرات را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

 

تاثیر نور خورشید بر رنگ مو

رنگدانه ملانین به خصوص در موهای تیره نوعی محافظت آنتی اکسیدانی از ساقه مو در برابر نور خورشید ایجاد می کند و مانع از تغییر رنگ موها می شود ولی به تدریج با افزایش سن این رنگدانه ها از بین رفته و موها به خاکستری و سفید متمایل می شوند و مقدار ملانین برای محافظت از ساقه مو کاهش پیدا میکند.

 

تاثیر نور خورشید بر رنگ مو باعث روشن تر شدن رنگدانه های مو و در نتیجه روشن و شکننده شدن آن ها شده و موها به مرور زمان نازک شده و می شکنند. 

 

تاثیر نور خورشید بر رشد مو, تاثیر نور خورشید بر رنگ مو, آسیب پذیری موها در برابر نور خورشید

مواردی که آسیب پذیری موها در برابر نور خورشید را بیشتر می کند

 

مواردی که آسیب پذیری موها در برابر نور خورشید را بیشتر می کند

برخی وسایل که برای ارایش مو استفاده میکنیم و برخی عادت های روزانه میتواند باعث آسیب پذیرتر شدن ساقه موها در برابر نور خورشید شوند و به کراتین مو آسیب برساند و باعث شود که نورخورشید و گرما راحت تر به ساقه مو نفود کرده باعث شکنندگی بیشتر موها شوند . از جمله :

- اتوی مو

- آب کلر دار استخرها

- دکلره موها

 

به گفته ویلما برفلد ، متخصص پوست : اگر موهایتان را دکلره یا هایلایت کرده اید یعنی به کراتین موهایتان آسیب رسانده اید که با شناکردندر استخرکلردار یا قرار گرفتن طولانیمدت در معرض آفتاب این آسیب را تشدید می کنید و در نتیجه احتمال اینکه با موهای نازک و شکننده روبرو شوید بسیار بیشتر می شود. 

در صورت شنا در استخر سعی کنید حتما از کلاه محافظ استفاده کرده و سپس دوش بگیرید تا آب استخر از موهایتان شسته شود. 



:: برچسب‌ها: تأثیر نور خورشید بر مو , فواید نور خورشید بر رشد مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

 
کلاژن چیست؟

در زبان یونانی کلاژن به معنای «تولید کننده چسب» است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. این ترکیب همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم (همان مایع ژله ای مانند و بدون عروق و شفاف کره چشم) نیز وجود دارد. کلاژن 5 نوع دارد و حدود 80 درصد وزن بافت های رابط را در بر می گیرد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است.

وقتی سطح کلاژن بدن مناسب باشد ، سلولهای حاوی کلاژن ظاهری قوی و جوان به خود می گیرند.

الاستین نوعی دیگر پروتئین در بدن است.

الاستین در جاهایی از بدن که منقبض می شود ، مانند شریان ها و ریه ها یافت می شود.

الاستین و کلاژن هر دو پروتئین موجود در پوست هستند.

آنها با هم کار می کنند تا بافت و شکل آن به پوست داده شود.

نکته جالب در مورد کلاژن این است که تحریک رشد آن باعث ایجاد اثر دومینو می شود.

هرچه کلاژن بیشتری داشته باشید ، بدن شما قادر به تولید و نگهداری بیشتر آن می باشد.

در ادامه نکاتی درباره تولید و حفظ کلاژن در بدن برای شما شرح خواهیم داد.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

چگونه کلاژن سازی بدن را افزایش دهیم؟

همان طور که گفته شد کلاژن در سرتاسر بدن ما وجود دارد بنابراین لازم است که برای جذب و تولید هر چه بیشتر آن تلاش کنیم. شما می توانید با گنجاندن مواد غذایی زیر میزان این پروتئین ضروری را در بدنتان افزایش دهید.

میوه های کلاژن ساز

در بین مواد غذایی متنوعی که باعث تولید کلاژن بیشتر می شوند میوه ها جایگاه بالایی دارند. میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، کیوی، پاپایا، انگور سفید، بلوبری، توت فرنگی و تمشک جزو میوه های سرشار از ویتامین C هستند و افزایش میزان کلاژن نقش مهمی دارند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کند. به همین دلیل نیز باعث حفظ جوانی و شادابی پوست شده و از افتادگی زودهنگام و بروز چین و چروک جلوگیری می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم ها و جراحات پوستی ایجاد شده نقش مهمی دارد. علاوه بر این می توانید از خواص موجود در این میوه ها برای افزایش کلاژن موجود در اندام های دیگر مانند چشم ها و غضروف ها نیز بهره مند شوید.

بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می شود

سبزیجات مفید و لازم

برای کلاژن سازی هر چه بیشتر با سبزیجات باید به سراغ آن هایی بروید که حاوی میزان زیادی ویتامین C، ویتامین K و آنتی اکسیدان ها هستند. برای این که پوست بدنتان سالم بماند باید سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم ها، اسفناج، چغندر، بادمجان و گل کلم در برنامه ی غذایی تان باشد. این مواد غذایی با تولید ویتامین ها و مواد معدنی متعدد و به خصوص ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کنند و مفاصل و پوست را در سلامت بهتری قرار می دهند. یادتان باشد که گوجه فرنگی بیشتری نیز مصرف کنید. چون میزان بالای لیکوپن آن باعث تولید هر چه بیشتر کلاژن می شود.
 
اسیدهای چرب امگا 3
 
اسیدهای چرب امگا 3 دوستدار کلاژن هستند و تأثیر زیادی در افزایش میزان آن دارند. ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ماهی خال مخالی، روغن های گیاهی، گردو، بادام هندی، بادام یا حتی خیار جزو منابع غذایی حاوی امگا 3 هستند. این مواد غذایی باعث نرمی مفاصل، بهبود وضعیت روده ها و شفافیت هر چه بیشتر پوست می شوند. توجه داشته باشید که مصرف این مواد غذایی باعث کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی شده و میزان کلسترول بد را نیز کاهش می دهند.

سویا و مشتقاتش

برخی از محصولات تهیه شده از سویا مانند شیر یا پنیر سویا حاوی «جنیستئین» هستند. این ترکیب شیمیایی قدرت بدن برای ترشح هر چه بیشتر کلاژن را بالا می برد و با آنزیم هایی که خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بافت های بدن را به خطر می اندازند مقابله می کند. توصیه می کنیم سویا را وارد برنامه ی غذایی تان کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

گوگرد

گوگرد یک ماده ی معدنی مفید و ضروری برای سنتز کلاژن و کرتین بدن است. کمبود این ماده ی معدنی باعث بروز ضعف در پوست، موها و ناخن ها می شود. در واقع مواد غذایی حاوی گوگرد جایگاه مهمی در لیست مواد غذایی تولید کننده ی کلاژن دارند. برای جذب گوگرد بیشتر می توانید به موز، مرغ، گوشت اردک، توفو یا همان پنیر سویا، میوه ی نارگیل، پاپایا و سیر و پیاز اعتماد کنید.

مصرف مکمل

یکی دیگر از روش های رایج جذب کلاژن بیشتر مصرف مکمل است که با انواع مختلف تولید شده و در بازار وجود دارند. می توانید از کپسول، پودر یا قرص های کلاژن استفاده کنید. البته بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکمل یا دارویی با پزشک مشورت کنید. چون لازم است که دوز مصرف این مکمل ها بر حسب نیاز بدنتان باشد. برای افزایش تأثیر هر چه بیشتر مکمل کلاژن در بدن توصیه های زیر را در نظر داشته باشید:

* از مکمل هایی استفاده کنید که همچنین حاوی ویتامین C نیز باشند. چون این ویتامین باعث جذب هر چه بیشتر کلاژن می شود.

* بهتر است مکمل ها را در وعده ی صبحانه مصرف کنید تا جذب آن بیشتر شده و بهتر اثر کند.

* حتماً از مکمل های تائید شده و به فروش رسیده در داروخانه های معتبر استفاده کنید.

* برای افزایش تأثیر مکمل های کلاژن حتماً رژیم غذایی سالم و متنوعی داشته باشید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا مدتهاست که برای بهبود و تسکین زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گیاه آلوئه ورا باعث افزایش تولید  کلاژن می شود که هم بصورت موضعی یا حتی خوراکی مصرف شود.

این خاصیت تحریک کننده رشد سلول می تواند به تقویت تولید کلاژن در پوست شما کمک کند.

آلوئه را می توان به صورت خالص یا به شکل بسیاری از محصولات موجود در بازار که حاوی آن هستند مستقیماً روی پوست بمالید.

مصرف یک مکمل خوراکی آلوئه ورا باعث بهبود کیفیت پوست می شود.

غذاهای سرشار از ویتامین C

ویتامین C برای سنتز اسید هیالورونیک بسیار مهم است.

اسید هیالورونیک برای سرعت بخشیدن به زمان ریکاوری و تسکین درد مفاصل مورد توجه قرار گرفته است.

بدون مصرف مقادیر کافی ویتامین C ، بدن شما از منابع حاوی اسید هیالورونیک بهره مند نخواهد شد.

یک منبع معتبر می گوید که اسید هیالورونیک می تواند به تقویت تولید کلاژن در بدن انسان کمک کند.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن یافت می شود ، اما با افزایش سن کاهش می یابد.

خوردن غذاهای سرشار از ویتامین C و اسیدهای آمینه می تواند باعث افزایش سطح اسید هیالورونیک و کلاژن در بدن شود زیرا هر دو برای پوست مهم هستند.

غذاهایی مانند پرتقال ، فلفل قرمز ، کلم ، جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و توت فرنگی سرشار از ویتامین C هستند.

جینسنگ

اثرات ضد پیری گیاه جینسنگ به خوبی شناخته شده است.

جینسنگ بدون ایجاد عوارض جانبی که بسیاری از داروهای شیمیایی ایجاد می کنند به پوست جذب می شود و به پوست کمک می کند شکل اصلی خود را حفظ کند.

همچنین مشخص شده است که باعث تقویت رشد کلاژن می شود.

مطالعات نشان داده اند توانایی جینسنگ در محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید است.

آنتی اکسیدان هایی که هنگام مصرف مکمل جینسنگ یا نوشیدن چای حاوی جینسنگ وارد جریان خون شما می شوند ، می توانند از سلولهای سالم محافظت کرده و درخشندگی پوست را افزایش دهد.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلیکرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

جلبک ها

مواد تشکیل دهنده گیاهان دریایی به عنوان بخشی داروهای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به این دلیل که بیشتر آسیب های پوستی در اثر “اکسیداسیون” ایجاد می شود – قرار گرفتن پوست شما در برابر عناصری مانند آلودگی ، که می تواند به رشد سلول آسیب برساند.

  • جلبک ها مانع از اکسیداسیون شدن پوست شما می شوند. و کلاژن پوست را حفظ می کنند.
  • جلبک ها در اکثر فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی به شکل مکمل های خوراکی موجود است.

چه کار نکنیم

اگر می خواهید پوست شما جوان تر و سالم تر به نظر برسد ، مطمئن شوید که پوست خود را در معرض آفتاب شدید نمی گذارید:

  •  استفاده از ضد آفتاب را هیچ وقت فراموش نکنید
  • سیگار کشیدن همچنین می تواند پوست شما را دچار پیری زودرس کند.
  • برخی مکمل های کلاژن دارای عوارض جانبی هستند.
  • شایع ترین آنها تولید بیش از حد کلسیم ، واکنش های آلرژیک و درد مفاصل است.
  • اگر به غذاهای دریایی یا فرآورده های گوشتی واکنش آلرژی دارید ، در مصرف هر نوع مکمل کلاژن بسیار مراقب باشید.

 



:: برچسب‌ها: کلاژن چیست؟ , فواید کلاژن برای بدن , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

فواید نور آفتاب برای بدن و سلامتی

فواید نور آفتاب برای بدن و سلامتی

بیشتر مقالات از مضرات و خطرات آفتاب گرفتن بیش از حد می‌گویند. درست است که آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست تهدیدهای بسیار جدی هستند، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب خالی از فایده هم نیست.

مزایای نور آفتاب در صورتیکه مقادیر سالمی از آن را دریافت کنید، چیزی بیش از خطرات بالقوه‌ آن است و فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه ۵ مورد آن را می‌خوانید.

افزایش ویتامین دی

به گزارش فرادید، ویتامین دی عملکردهای مهمی در بدن دارد: کمک به کاهش التهاب و تعدیل رشد سلولی. دریافت ویتامین دی کافی از منابع غذایی به تنهایی بسیار سخت است. آفتاب بهترین منبع طبیعی ویتامین دی است و برای مشاهده‌ی تفاوتِ دریافت آن از طریق این منبع طبیعی، کافیست تنها چند بار در هفته به مدت ۱۵-۵ دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید. پس به فضای باز بروید و بازوها و صورت‌تان را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا از این ویتامین ضروری اشباع شوند. فقط به یاد داشته باشید اگر قرار است بیش از ۱۵ دقیقه از نور آفتاب استفاده کنید، حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه
برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

خلوق و خوی بهتر

محققان دانشگاه بریگم یانگ در طول فصول سرد سال که تابش آفتاب کمتر است شاهد بیشتر شدن آشفتگی‌های روانی افراد هستند. برعکس، روزهای آفتابی توام با بهتر شدن سلامت روان است. در واقع، در دسترس بودن نور آفتاب در قیاس با بارش باران یا هر عامل محیطی دیگر، اثر بیشتری بر خلق و خو می‌گذارد. دریافت نور خورشید سروتونین را افزایش می‌دهد و به جلوگیری از اختلال عاطفی فصلی کمک می‌کند. نور آفتاب در ترکیب با روش‌های درمانی دیگر برای افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی مفید است.

بهتر شدن کیفیت خواب

سروتونینِ جذب‌شده از اشعه‌ آفتاب فقط خلق و خو را بهتر نمی‌کند، بلکه به بهتر شدن خواب شب هم کمک می‌کند. ملاتونین یک ماده‌ی شیمیایی در مغز است که ما را به خواب فرو می‌برد و آفتاب به تولید این ماده شیمیایی مغزی کمک می‌کند. اگر دچار بی‌خوابی هستید چرخه‌های سنتی تاریکی و روشنایی روز را رعایت کنید و در طول روز آفتاب بگیرید تا خواب خوبی در شب داشته باشید.

فواید نور آفتاب برای بدن و سلامتی

استخوان‌های قوی‌تر

کمبود ویتامین دی با بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان و راشیتیسم ارتباط دارد و یکی از خاص‌ترین مزایای ویتامین دی قوی‌شدن استخوان‌ها و دندان‌ها است. شاید سوال شما این باشد که بدن به چه میزان ویتامین دی نیاز دارد. برای بزرگسالان، مصرف روزانه ۴۰۰۰ واحد بین‌المللی (IUS) توصیه شده است. مصرف کلسیم برای سلامت استخوان‌ها حیاتی است، اما هنر نور آفتاب کمک به جذب کلسیم است.

پایین آمدن فشار خون

زمان برخورد نور آفتاب با پوست بدن، بدن ماده‌ای به نام نیتریک اکساید را در خون آزاد می‌کند. این ترکیب فشار خون را پایین آورده و به سلامت قلب کمک می‌کند. حفظ فشار خون در حد طبیعی آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. احساس سستی و آسودگی ناشی از آفتاب‌گرفتن به صورت طبیعی فشار خون را پایین آورده و با جذب اشعه‌های آفتاب، شادی را افزایش می‌دهد. آفتاب می‌تواند بهترین دوست بدن شما باشد به شرطی که بیش از حد در معرض نور آن قرار نگیرید، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و برای اطمینان از ایمن بودن از سرطان پوست، برای معاینات پوستیِ منظم به پزشک مراجعه کنید.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.



:: برچسب‌ها: فواید نور آفتاب برای بدن , فواید آفتاب گرفتن , فواید نور خورشید , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH


مراقبت و نگهداري از مو

مراقبت صحیح از مو

چي بخوريم؟

مصرف ميوه‌هاي تازه و سبزيجات مختلف براي موها به شدت مفيد است. خصوصا سبزي‌هايي مانند کرفس و کاهو و اسفناج و جعفري به خاطر داشتن آهن، که باعث تقويت مو مي‌شوند.

ماهي تازه و روغن‌هاي گياهي مثل روغن زيتون و روغن آفتابگردان و ذرت هم براي رشد موها و جلوگيري از ريزش موي سر سودمند هستند. اين مواد داراي آهن وکلسيم و مواد معدني مفيد براي موهاي شما هستند.

حبوبات منابع خوبي از آهن، روي و بيوتن هستند که مي‌توانند از نازکي و شکنندگي موي سر جلوگيري کند. آجيل هم منبع خوبي از سلنيوم به حساب مي‌آيد که مانع ريزش مو مي‌شود و براي سلامت پوست سر مناسب است.

تخم مرغ و به طور کلي مواد پروتئيني، لبنيات کم چرب به خاطر داشتن کلسيم، آردهاي سبوس‌دار که ويتامين‌هاي گروه B را دارند در صورتي که به حد کافي استفاده شوند مي‌توانند از ريزش مو بکاهند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.



چه طور موهاي‌مان را بشوييم؟

خيلي‌ها فکر مي‌کنند هر چه قدر بيشتر در حمام موهاي‌شان را بشويند بهتر است. اما لازم نيست موهاي‌تان را هر نوبت که به حمام مي‌رويد بسابيد(!) براي موهاي خشک يک بار و براي موهاي چرب 2 بار شست‌وشو با شامپو کافي است.

بعضي‌ها تازه وقتي به حمام مي‌روند يادشان مي‌افتد روي کله مبارک‌شان يک خرمن مو دارند و با شانه مي‌افتند به جان موهاي خيس‌شان. شانه کردن در حمام باعث سست شدن ريشه مو و کنده شدن آن مي‌شود.

براي شانه کردن موها بهتر است از شانه‌هاي چوبي استفاده کنيد. جالب است بدانيد که شانه کردن موي سر هم اصولي دارد. برخلاف تصورتان موها را بايد از پايين به بالا شانه کنيد. يعني از انتها و ته مو تکه تکه شانه کنيد تا به سر مو و در واقع به ريشه مو برسيد.
 
اول پايين موها، بعد وسط مو و در آخر از بالاي مو شانه بزنيد. شانه زدن يکي از آن راهکارهاي نگهداري ارزان و بي دردسر مو است. شانه زدن باعث مي‌شود که چربي در تمام تارهاي مو پراکنده شود. تحريک پوست و افزايش جريان خون و رساندن مواد غذايي لازم به قسمت‌هاي مختلف مو از مزاياي شانه زدن است.

استفاده از نرم کننده‌ها براي موها مفيد است. بعد از هرنوبت حمام استفاده از نرم کننده مي‌تواند باعث نرم و براق شدن موها شود. فقط لطفا حواس‌تان باشد نرم کننده را به ريشه مو نماليد بلکه ساقه مو را به آن آغشته کرده و بعد از چند دقيقه، خوب آبکشي کنيد.

با موهاي‌تان مهربان باشيد. بي خيال چنگ زدن مو و هم زدن موهاي‌تان در حمام بشويد(!)شيوه درست شستن موها اين است، بايد موها را کف دست قرار داده و آرام و به طور دوراني شست و شو دهيد.

بعد از شنا حتما موهاي‌تان رابشوييد تا باقي مانده کلر يا نمک از موها پاک شود.
موهايمان هم مريض مي‌شوند
 
موخوره که عين خوره به جان موها مي‌افتد، روز به روز موها را لاغرتر (بخوانيد نازک تر) و شکننده‌تر مي‌کند. باعث 2 شاخه شدن پايين هر تار مو مي‌شود و با هر بار شانه زدن، موها خرد مي‌شوند. براي از بين بردن موخوره مي‌توانيد ازروغن بادام تلخ استفاده کنيد.
 
به طوري که شب قبل از خواب روغن بادام را به پايين موها ماليده و آن را روي سر و در يک کلاه نرم پارچه‌اي جمع کنيد و صبح روز بعد به حمام برويد و موهاي‌تان را کاملا آبکشي کنيد. براي پيش‌گيري از موخوره مجدد، مي‌توانيد مقدارکمي از بخش پاييني موهاي‌تان را کوتاه کنيد. استفاده از تقويت کننده‌ها هم مي‌تواند در درمان موخوره تاثيرگذار باشد.

شوره سر، معرف حضور همه ما هست. شوره سر به گمان بعضي‌ها به خاطر خشکي پوست سر ايجاد مي‌شود، در صورتي که در کمال شگفتي شوره سر يکي از نشانه‌هاي تغذيه نامناسب است. مواد غذايي که حاوي پروتئين هستند مي‌توانند از شوره سر بکاهند. گاهي استفاده از مواد آرايشي مو مي‌تواند زمينه ساز شوره باشد که در اين صورت بايد استفاده از مواد آرايشي را به حداقل رساند.

حدود50 تا100 تار مو را در دست‌تان بگيريد و به آرامي بکشيد در حالت طبيعي بايد فقط 4 يا 5 تار مو کنده شود، اگر بيشتر از اين تعداد کنده شد، موهاي سرتان ريزش دارد. ريزش مو مي‌تواند علل مختلفي داشته باشد.
 
بيماري‌هاي مربوط به تيروئيد يا عفونت‌هاي مختلف يا حتي فشارهاي عصبي و استرس از علت‌هاي ريزش مو هستند. يکي از علت‌هاي مهم ريزش مو کمبود آهن است. قابل توجه بعضي‌ها که بعد از خوردن وعده غذايي، چاي مي‌نوشند، حضور انورتان عرض‌کنم که شما در آينده‌اي نه چندان دور دچار فقر آهن مي‌شويد و بعد هم احتمالا با ريزش مو مواجه خواهيد شد. براي درمان ريزش مو بايد به کمک متخصص پوست و مو علت دقيق آن را شناسايي و بعد درمان کنيد.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.



:: برچسب‌ها: مراقبت صحیح از مو , درمان ریزش مو , رشد مجدد مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

آیا شستشوی زیاد موها باعث ریزش آن‌ها می‌شود؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده در حمام یک مشت مو در دستتان جمع می‌شود و شما را به وحشت میاندازد. در همین جاست که به دنبال دلیل این ریزش ناگهانی و شدید می‌گردید. در نتیجه از خودتان می‌پرسید آیا ریزش مو به دلیل شستشوی زیاد واقعیت دارد؟

شستشوي موها

خانم و آقا ندارد. همه دوست دارند موهای سالم، پرپشت و خوش‌حالتی داشته باشند. به همین دلیل همه از ریزش موهای خود وحشت دارند. احتمالاً شنیده‌اید که برخی می‌گویند اگر موها را زیاد شستشو دهید دچار ریزش خواهند شد. احتمالاً برای شما هم پیش آمده در حمام یک مشت مو در دستتان جمع می‌شود و شما را به وحشت میاندازد. در همین جاست که به دنبال دلیل این ریزش ناگهانی و شدید می‌گردید. در نتیجه از خودتان می‌پرسید آیا ریزش مو به دلیل شستشوی زیاد واقعیت دارد؟ اما نیازی نیست از ترس کچل شدن حمام نروید. چون شستن موها برای شادابی و سلامت آن‌ها ضروری است. اگر می‌خواهید جواب این سؤال را بدانید ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • روزی ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو

هر کدام از ما به طور متوسط روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم. این میزان از ریزش مو کاملاً عادی و طبیعی است چون بخشی از پروسه طبیعی رشد مو محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که در حمام و در حین شستشو به دلیل رطوبت بالا، ریزش مو بیشتر است بخصوص در افرادی که موهای بلندی دارد این ریزش قابل لمس‌تر است. بنابراین ریزش بیشتر موها در حمام نباید شما را به وحشت بیاندازد چون در روزهایی که موهایتان را نمی‌شویید نیز همین اتفاق در جریان است اما متوجه آن نمی‌شوید.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

  • مراحل مختلف رشد مو

موهای ما زندگی مخصوص خود را دارند و در چرخه حیات خود مراحل مختلفی را پشت سر می‌گذارند. در واقع حیات موها از رشد یک تار مو کلید می‌خورد و سپس یک مرحله‌ گذار یا انتقال را پشت سر می‌گذارد و در نهایت وارد فاز معروفی به نام تلوژن می‌شود. در ادامه این سه مرحله را بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • مرحله آناژن

نخستین مرحله رشد مو را مرحله آناژن یا مرحله رشد می‌گویند. در این مرحله فولیکول مو فعال است و تار مو هر روز حدود ۰. ۳ میلی‌متر رشد می‌کند. مرحله آناژن مرحله طولانی است که ممکن است سال‌ها یعنی بین حدود ۳ تا ۶ سال طول بکشد. همچنین در این مرحله است که موها بیشترین میزان آسیب‌پذیری را دارند.

  • مرحله کاتاژن

مرحله کاتاژن یا مرحله انتقال که کوتاه‌ترین مرحله سیکل رشد مو است که حدود ۲ تا ۳ هفته به طول میانجامد. در این فاز از چرخه مو، فعالیت فولیکول‌های مو متوقف می‌شود. به این ترتیب که تار مو از رشد باز می‌ایستد و خود را برای افتادن و جایگزین شدن آماده می‌کند.

  • مرحله تلوژن

مرحله تلوژن آخرین فاز سیکل رشد مو است که حدود ۳ ماه طول می‌کشد. در این مرحله مو دیگر رشد نمی‌کند و در حال افتادن است. به این ترتیب که موی مرده قبل از ریزش توسط موی جدید به تدریج به بیرون رانده می‌شود. در نتیجه حدود ۱۰۰ تار مو را به طور روزانه از دست می‌دهیم. اگر این مرحله با سرعت بالایی انجام شود ریزش موی زیاد و منتشر اتفاق می‌افتد. این مسأله نیز معمولاً بعد از یک دوره استرس شدید، بارداری و تغییر فصل (بهار و پاییز) بروز می‌کند اما در اغلب موارد کمبود آهن و زینک بیشترین تأثیر را در این نوع ریزش دارند.

متخصصان توصیه می‌کنند اجازه ندهید چربی یا سبوم روی موها و پوست سر تجمع کنند. بنابراین لازم است که موها به محض کثیف شدن شسته شوند. توصیه می‌کنیم موهایتان را با آب ولرم و شامپوی کم بشویید و در مرحله آخر با آب سرد آبکشی کنید

  • موهای خود را چند بار در هفته بشوییم؟

قبل از هر چیز به این شایعه بی‌اساس خاتمه دهیم: موهای ما به دلیل شستشوی زیاد دچار ریزش نمی‌شوند. بنابراین این حرف را باور نکنید و بر حسب برنامه روزانه شستشو و مراقبت از موهایتان پیش بروید. اما سؤال اینجاست که چند بار در هفته باید موها را بشوییم؟ آیا لازم است که به طور روزانه موها را شستشو دهیم؟ متخصصان پوست و مو اغلب بر این باور هستند که موها باید زمانی که به دلیل تجمع آلودگی یا سبوم کثیف شده‌اند شسته شوند. به بیان دیگر، بهتر است زمانی موهایتان را بشویید که متوجه شده‌اید کثیف و چرب هستند. اگر اینکار را نکنید زمینه را برای تولید بیشتر چربی روی پوست سر فراهم می‌کنید که این مسأله روی فولیکول مو تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر مشاهده کرده‌اید که موهایتان به شامپو کردن روزانه نیاز دارند این کار را انجام دهید.


یادتان باشد عدم رعایت بهداشت پوست سر باعث بروز برخی بیماری‌ها می‌شود. تولید چربی پوست سر توسط هورمون‌ها کنترل می‌شود و خانم‌ها به دلیل عادت ماهانه و تغییرات هورمونی تغییرات بیشتری را در میزان چربی موهای خود مشاهده می‌کنند.


باید بدانید که چربی بیش از اندازه باعث بروز میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا می‌شود که تعادل و سلامت موها را به خطر می‌اندازد. در برخی موارد خاص، عفونت‌هایی ایجاد می‌شوند که آلوپسی یا طاسی در پی دارند.
بنابراین لازم است موها را به محض مشاهده کثیفی و چرب شدن بشوییم. در غیر این صورت و با شستن بی‌مورد موهای تمیز باعث تحریک ترشح چربی می‌شویم.

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

  • نحوه صحیح شستشوی موها

علاوه بر اینکه باید زمان مناسب شستن موها را بدانید یعنی زمانی که پوست سر نیاز واقعی به تمیزی داشته باشد این کار را بکنید، لازم است که قوانین صحیح شستشو را نیز رعایت کنید:

آب ولرم باشد
برای شستن موها نباید از آب داغ استفاده کنید. اگر می‌خواهید موهایتان همیشه سالم و درخشان باشد از آب ولرم استفاده کنید.

شامپوی مناسب به میزان مناسب
استفاده از شامپو برای از بین بدن کثیفی موها امری واجب است به شرط اینکه مناسب جنس موهایتان باشد و به میزان مناسبی استفاده شود. توصیه می‌شود که در استفاده از شامپو زیاده روی نکرده و به میزان کمی از آن بسنده کنید.

آبکشی خوب
مرحله آبکشی مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نباید کوچکترین میزان از شامپو و شوینده روی موهایتان باقی بماند. در آخرین مرحله و قبل از پایان دادن به آبکشی می‌توانید آب را سرد کنید. این کار باعث می‌شود رگ‌های کوچک واقع در نزدیکی فولیکول‌های مو منقبض شده و موهایتان شفافیت بیشتری داشته باشند.

  • حرف آخر: موها با شستشوی زیاد نمی‌ریزند

در نهایت باید بگوییم که ‌ایده ریزش موها در نتیجه شستشوی زیاد شایعه‌ای بیش نیست. ریزش مو در مرحله تلوژن ایجاد می‌شود و این مرحله ارتباطی با بهداشت روزانه ندارد. متخصصان توصیه می‌کنند اجازه ندهید چربی یا سبوم روی موها و پوست سر تجمع کنند. بنابراین لازم است که موها به محض کثیف شدن شسته شوند. توصیه می‌کنیم موهایتان را با آب ولرم و شامپوی کم بشویید و در مرحله آخر با آب سرد آبکشی کنید.



:: برچسب‌ها: شستشوی مو و ریزش مو , درمان ریزش مو با شستشوی مو , بهترین روش شستشوی مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

10 روش کاهش وزن با مصرف ماست

1. از ماست به جای خامه ترش استفاده کنید

ماست بجای خامه ترش

به جای اینکه بر روی سالاد یا غذای خود از خامه ترش استفاده کنید؛ ماست یونانی را با گشنیز و ادویه تاکو مخلوط کنید و طعم دلخواه خود را به آن بیفزایید. اگر ادویه‌ای در دسترس ندارید می‌توانید از ماست یونانی ساده استفاده کنید. اینکار نه تنها یک جایگزین ساده برای کمتر کردن کالری و چربی ورودی به بدن فراهم می‌کند بلکه باعث می‌شود پروتئین بیشتری وارد بدن گردد و این یک انتخاب هوشمندانه است. 

2. ماست را در سفره غذایی خود داشته باشید

برای کاهش وزن ماست مصرف کنید

اگر طرفدار ماست ساده نیستید، می‌توانید با استفاده از خیار، زیتون و پونه کوهی خشک شده طعم بهتری به ماست خود بدهید. در این صورت قادر خواهید بود ماست را بر سر سفره خود بیاورید.

3. از ماست به عنوان لایه پوششی کم کالری استفاده کنید

کاهش وزن با ماست

بیشتر پوشش‌هایی که برای مواد غذایی یا کیک مورد استفاده قرار می‌گیرد از خامه تهیه می‌شود که سلامت چندانی ندارد. در چنین شرایطی می‌توانید از یک نسخه کم چرب استفاده کنید. ماست یونانی بهترین جایگزین برای خامه محسوب می‌شود. زمانی که از این گزینه به جای پنیر خامه ای یا خامه استفاده می شود، تعداد کالری‌های ورودی به بدن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از این گزینه ببرید، یک پیمانه ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل و یک سوم تا یک دوم پیمانه از پودر شکر را در یک کاسه بزرگ بریزید.
مواد را با هم ترکیب کنید تا یک ماده نسبتا ضخیم ایجاد گردد. این ماده را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید و اجازه دهید بیشتر خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن، می‌توانید آن را بر روی بیسکوییت‌ها، کیک‌های فنجانی، کیک یا سایر دسرها بریزید و سرو کنید.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

4. ماست را به اسموتی‌های خود اضافه کنید

کاهش وزن با خوردن ماست

همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای تهیه اسموتی وجود دارد. معمولا مواد و ترکیبات متعددی برای اسموتی‌ها استفاده می‌شود. اما اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است دفعه بعد که تصمیم به تهیه اسموتی گرفتید ماست را فراموش نکنید. بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است، نوشیدنی‌های غلیظ تر همچون اسموتی‌های تهیه شده از ماست می‌تواند باعث سیری طولانی مدت در فرد شود و در عین حال کالری‌های مصرفی را بکاهد. برای دستیابی به نتایج موثر، محققان ترکیبات مختلفی را برای تهیه اسموتی مورد بررسی قرار دادند. افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند بعد از مدتی گزارش کردند که خوردن اسموتی تهیه شده از ماست آن‌ها را سیرتر کرده است. پس خوردن چنین اسموتی‌هایی را فراموش نکنید.

5. از ماست برای تهیه یک دیپ خوشمزه استفاده کنید

کاهش وزن سریع با خوردن ماست

برخی از دیپ‌هایی که تهیه می‌شوند سالم نیستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند معایب زیادی برای بدن داشته باشد. بیشتر مواد تشکیل دهنده همچون سس مایونز، باترمیلک یا خامه ترش ممکن است کالری اضافی وارد بدن کند و شما را از رسیدن به هدفتان (کاهش وزن) بازدارد. به همین خاطر برای تهیه یک دیپ آسان و سالم بهتر است از ماست کمک بگیرید. کافیست پودر سیر، پودر پیاز، شوید خشک شده، نمک، سس ورسترشایر،فلفل و پیازچه تازه را با یک پیمانه ماست یونانی ساده ترکیب کنید.

6. یک چیز کیک (کیک پنیری) سالم تهیه کنید

پایین آوردن وزن با ماست

همانطور که می دانید، چیزکیک‌های سنتی معمولا از پنیرهای خامه‌ای تهیه می‌شوند. استفاده از چنین کیک‌هایی می‌تواند باعث افزایش وزن بیشتر در شما گردد. دستور‌های کلاسیک معمولا بیان می‌کنند که یک چهارم پیمانه شکر دانه ریز را با یک چهارم پیمانه خامه ترش ترکیب کنید. این گزینه نیز برای سلامت بدن مفید نیست. برای اینکه بتوانید چیز کیک سالم تری تهیه کنید، دو پیمانه ماست یونانی را با یک چهارم پیمانه عسل، دو عدد تخم مرغ بزرگ و یک قاشق چایخوری عصاره وانیل ترکیب کنید و یک پینچ به آن نمک بیفزایید. بقیه مواد را همانند قبل بپزید و سپس ماده آماده شده را روی آن بریزید.

7. یک پن کیک غنی از پروتئین بپزید

مصرف ماست برای کاهش وزن

پن کیک‌هایی که با ماست یونانی تهیه می‌شوند هنوز هم بهترین گزینه برای صبحانه شما خواهند بود. برای تهیه این پن کیک خوشمزه تنها به 4 ماده تشکیل دهنده نیازدارید. یک پیمانه ارد سبوس دار را با یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر، دو عدد تخم مرغ، یک و دو سوم پیمانه ماست ترکیب کنید تا مایع غلیظی حاصل شود. سپس پن کیک را به شیوه معمول بپزید. 

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

8. ماست را به یک ماده طعم دهنده تبدیل کنید

لاغر خودن به کمک ماست

اگر یک آشپز حرفه ای باشید به خوبی می‌دانید که ماست باعث می‌شود طعم پروتئین‌هایی همچون مرغ، بوقلمون یا گوشت بهبود یابد و تردتر شود. به همین خاطر بیشتر افراد از ماست به عنوان یک ماده طعم دار کننده استفاده می‌کنند. برای انجام اینکار کافیست یک پیمانه ماست ساده را با سیر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق چایخوری گیاه خشک شده( به انتخاب خود) و نمک و فلفل ترکیب کنید. در نهایت پروتئین خود را با این ماده مزه دار کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

9. از ماست به عنوان سس سالاد استفاده کنید

ماست بجای سس سالاد

اگر دوست ندارید از سس‌های ناسالم بر روی سالاد خود استفاده کنید می‌توانید ماست را جایگزین آن نمایید. شما می‌توانید ماست یونانی را با مواد سالمی همچون آووکادو ترکیب نمایید. البته به خاطر داشته باشید که هیچ محدودیتی برای ترکیب مواد ندارید اما کالری موجود در این مواد را نیز مد نظر داشته باشید.

10. از ماست به جای سس مایونز استفاده کنید

ماست بجای سس

اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است مصرف سس مایونز را کنار بگذارید و به دنبال یک جایگزین سالم تر و تازه تر همچون ماست بروید. این گزینه به نظر بسیار ساده می‌رسد اما شما می‌توانید با اضافه کردن خیار یا ترب به ماست یونانی طعم بهتری به آن ببخشید. همچنین می‌توانید روغن زیتون، دانه کنجد، شوید خشک و سایر گیاهان را به ماست خود بیفزایید. زمانی که می‌خواهید سالاد مرغ، سالاد ماهی، سالاد سیب زمینی تهیه کنید به جای سس مایونز از ماست استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: ماست برای کاهش وزن , لاغری با ماست , بهترین روش کاهش وزن , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها، کاتچن و تانن هست همچنین با ویتامین E فراوانی که داره به ‌نوعی یکی از محصولات موثر در مراقبت و بازسازی پوست به‌شمار می‌ره. آیا از خواص فندق برای پوست خبر دارین؟ آیا می‌دونین تاثیرگذاری روغن فندق برای پوست بدن و صورت به چه صورتی هست؟ 

خواص فندق برای پوست بی‌نظیر هستند.

خواص فندق برای پوست در چه مواردی به اثبات رسیده؟

از جمله مواد غذایی سالم و طبیعی که برای پوست مفید هستن می‌تونیم به انواع مغزها و دانه‌های روغنی موجود در آجیل اشاره کنیم. همواره تغذیه اصولی، اولین اصل در حفظ سلامت پوست بوده و هست. پوست در برهه‌های مختلف رشد، آسیب‌های جدی می‌بینه. مواردی از جمله التهابات پوستی، جوش و آکنه، لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب یا جای زخم و جوش آزاردهنده هستن و افراد به دنبال رفع معضل هستن. در برخی موارد مصرف خوراکی‌های طبیعی و درجه یک، راهگشای این مساله هستن.

استفاده از مواد طبیعی مانند به‌کارگیری خواص فندق برای پوست بسیار موثره. استفاده از این دانه روغنی تنها به مصرف اون در برنامه غذایی محدود نمیشه بلکه استفاده از روغن فندق و ماساژ اون روی پوست هم به ‌طور مستقیم روی شادابی و جلای پوست تاثیر داره. پس حالا یه ماده دو منظوره خوراکی و مراقبتی بهداشتی در اختیار داریم که می‌تونیم استفاده‌های گسترده‌‌تری از اون داشته باشیم. سوال اینجاست که مکانیسم اثر فندق روی پوست چجوریه؟ چه انتظاری از این دانه روغنی داشته باشیم؟ به طور کلی چه مواردی از بهبودی پوست در حیطه عملکرد این دانه روغنی هست؟ در ادامه کلیه خاصیت‌های فندق و محتویات ویتامینه اون رو توضیح می‌دیم.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

 با جوش، لک و آکنه خداحافظی کنین

در استفاده از ‌محصولات آرایشی بهداشتی، پزشک توصیه می‌کنه در صورتی به پوستی لطیف و زیبا می‌رسین که مداومت و پشتکار خوبی برای مراقبت و رسیدگی به پوست داشته باشین. در متدهای درمان با مواد طبیعی هم این مطلب اولین اصل در درمان لکه، آکنه، جای جوش و منافذ باز پوست  به شمار می‌ره.

خوبه مروری روی ویتامین‌های موجود در این دانه آجیل داشته باشین. در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌هایی که تولید شده عبارت حاوی ویتامین E درج شده. حالا که با اصل ویتامین در این دانه روغنی روبرو هستین درنگ نکنین و پوست خودتون رو همچون کودکان، عاری از هرگونه جوش و آکنه کنین. مصرف خوراکی فندق رو در طول روز از یاد نبرین. اگه دندون‌های سالمی ‌ندارین، می‌تونین از کره یا پودر فندق هم استفاده کنین. تهیه این محصول کار چندان دشواری نیست و البته محصولات آماده در بسته‌بندی‌های مختلف هم موجوده.

در حال حاضر روغن فندق محصولی هست که در صورت عدم ابتلا به آلرژی پوستی می‌تونین ازش استفاده کنین. این ‌مراقبت‌ها و استفاده از ویتامین‌های مختلف برای دوران بارداری و پس از زایمان هم مفیده. چراکه لکه‌های پوستی و چین و چروک در پی کاهش سطح ویتامین در بدن اتفاق می‌افته.

خواص فندق برای پوست شامل ضدآفتاب هم می‌شود.

تمام انتظاری که از ضدآفتاب دارین با فندق تامین می‌شه

خواص فندق برای پوست به دلیل وجود ویتامین E و سایر مواد مغذی هست. این مواد از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنن. هر روز چند دانه فندق رو خوب بجوین و بخورین. علاوه بر اون، روغن این دانه پرخاصیت رو به همراه روغن کنجد، گردو و آووکادو ترکیب کرده و کرمی ‌دست ساز و خانگی بسازین. قبل از اینکه آفتاب به پستتون بخوره این کرم رو ‌روی پوست استعمال کنین.

این ترکیب به نوعی ترمیم‌کننده پوسته. لکه‌های پوستی که در زمان قدیم به دلیل آفتاب سوختگی به وجود اومده هم با این دانه شگفت‌انگیز رو به بهبودی میره. این ماده با وجود آنتی‌اکسیدان و فلاونوئید، وظیفه محافظت از پوست رو به عهده داره. با استفاده از خواص فندق برای لکه‌های این چنینی می‌تونین یک قدم به جوان‌سازی پوست نزدیک‌تر بشین.

پوستی به شفافیت و درخشانی گل‌ها داشته باشید

به طور حتم دیدین افرادی که عارضه کم‌خونی دارن، پوستشون زرد و بی‌روح هست. این مغز روغنی سرشار از زینک و آهن هست و تا حدود زیادی از کم‌خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کنه. همین امر رنگ پوست رو زیباتر و درخشان‌تر می‌کنه. خواص فندق برای پوست به نوعی شبیه مکانیسمی ‌هست که در محصولات پاک‌کننده و تقویت‌کننده پوست سراغ دارین. فندق برای هر نوع پوستی سازگاره و موارد آلرژی و حساسیت در مورد مصرف اون گزارش نشده.

در پاکسازی پوست، ابتدا اقدام به تمیزکردن و شست‌و‌شوی پوست کنین. محلول‌ غیرصابونی و متناسب با پوست انتخاب کنین. بهترین و کم ضررترین محصول استفاده از شامپو بچه برای شست‌وشو هست. پوست‌های خشک و چرب نیاز به مرطوب‌کننده دارن. فندق با وجود ویتامین‌های شگفت‌انگیز خاصیت آبرسان و مرطوب کننده داره. در واقع با مصرف این دانه روغنی، چربی و رطوبت پوست به صورت طبیعی تامین میشه.

از خواص فندق برای پوست می‌توان به لایه برداری اشاره کرد.

از خواص فندق برای پوست به عنوان یه لایه بردار کمک بگیرین

آلودگی‌های محیطی و مواد مضر و سمی‌ که در هوا وجود داره به مرور زمان پوست رو کدر و تیره می‌کنه. از سن 25 سالگی به بعد باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای پوست داشته باشین. سلول‌ها و منافذ پوست در صورت عدم رسیدگی، شادابی و لطافت خودشون رو از دست می‌دن. روغن‌های غیر‌اشباع مفید، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، اسیدفولیک، ویتامین A,B,C,D,E، منیزیم، اسیدهای‌چرب امگا 6 و9، آهن، کلسیم، آنتی‌اکسیدان، زینک، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سدیم و منگنز از جمله ویتامین‌ها و املاح معدنی فندق هستن که به صورت ماسک هم جذب پوست می‌شن.

اسکراب یا لایه‌برداری یک سلسله اقداماتی هست که این روزها کلینیک‌های زیبایی هزینه‌های گزافی بابتش دریافت می‌کنن. درواقع اهم کار این موسسات استعمال محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدانه. لازمه سلول‌های مرده پوست رو با محلول لایه‌بردار و ماسک‌ مناسب احیا کنین. برای اینکه یه محصول لایه‌بردار خونگی داشته باشین فندق‌های تازه رو پودر کنین، کمی‌‌ روغن زیتون یا نارگیل و کمی ‌‌قهوه بهش اضافه کرده و روی پوست صورت قرار بدین. این لایه‌بردار رو حدود یک ساعت روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم شست‌وشو بدین.

بهره بردن از خواص فندق برای پوست کافی نیست.

مراقبت‌های پوستی رو جدی بگیرین!

درسته که استفاده از خواص فندق برای پوست بی‌نظیره و تاثیرات معجزه‌آسایی داره اما در کنارش باید مراقبت‌هایی رو انجام بدین که شادابی پوست تداوم داشته باشه. اقداماتی مثل نوشیدن آب به صورت ناشتا از خشکی پوست جلوگیری می‌کنه. خوردن خوراکی‌های فیبردار مثل میوه، سبزی و دانه‌های روغنی آبرسانی موثر برای پوست انجام می‌ده. سرخ کردنی‌ها و مصرف زیاد نمک و شکر روی پوست تاثیر منفی داره. همچنین استرس رو از خودتون دور کنین و خوابی آرام داشته باشین.

مراقبت روزانه از پوست سبب می‌شه عوارض کمتری سراغ پوستتون بیاد و زیبایی پایدارتری داشته باشین. اگه نرم کننده و مرطوب کننده مناسب می‌خواین روغن فندق رو فراموش نکنین. اگه به دنبال ماسک لایه‌بردار و پاک کننده پوست هستین پودر فندق گزینه خوبی هست. در نهایت با خوردن فندق تازه و باکیفیت اثرات مواد غذایی مضر رو در بدن پاکسازی کنین.

این نکته مهم رو از یاد نبرین که برای دریافت نتایج مثبت باید مداومت داشته باشین و استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت رو به حداقل برسونین. به یه مطلب مهم دیگه هم توجه کنین: اگه به لحاظ ظاهری عارضه‌ای در پوستتون مشاهده می‌کنین ممکنه این علائمی از بیماری‌های کبدی، تیروئید یا کم‌خونی ناشی از فقر آهن باشه. این نکته رو با پزشک در میون بذارین و پوستتون رو به صورت اصولی درمان کنین.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: خواص فندق برای پوست , جوانسازی پوست با فندق , بهترین روش مراقبت از پوست , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

تقویت و افزایش رشد مو

روغن فندق حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد موی سر می شوند.

درمان موخوره مو

روغن فندق به عنوان یک روش طبیعی و خانگی برای درمان موخوره محسوب می شود.

انواع ماسک مو با روغن فندق

خواص روغن فندق برای مو

ماسک روغن فندق برای تقویت مو

مقداری روغن فندق را درون ظرفی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. با گرم شدن نسبی آن، آن را بر روی پوست سر و موها قرار داده و با انگشتان خود، پوست سر را به آرامی ماساژ دهید. این کار را شب هنگام و قبل از خواب انجام داده و اجازه دهید این ماسک به مدت یک شب کامل بر روی سر شما باقی بماند. روز بعد با شامپویی ملایم و آب ولرم موهای خود را بشویید.

 

ماسک روغن فندق برای تقویت مژه و ابرو

هر شب چند قطره از روغن فندق حرارت دیده و خنک شده را به کمک انگشتان خود بر روی ابروها و مژه های خود قرار دهید، چند دقیقه ماساژ دهید، صبح روز بعد، صورت خود را با شامپویی ملایم و آب ولرم بشویید و صورت خود را با یک حوله ی نرم خشک کنید .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

ماسک روغن فندق و تخم مرغ

دو قاشق غذاخوری روغن فندق را با یک عدد تخم مرغ ترکیب کرده و آن را بر روی پوست سر و موهای خود قرار دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند و سپس با شامپویی ملایم و آب ولرم سر خود را شستشو دهید. این ماسک برای افرادی با موهای معمولی مناسب است. اگر موهای شما خشک است، به جای استفاده از یک تخم مرغ کامل در تهیه ی این ماسک، از دو زرده ی تخم مرغ و اگر موهایی چرب دارید، از دو سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید. از فواید تخم مرغ برای موها می توان به تقویت فولیکول مو با دارا بودن پروتئین، جلوگیری از ریزش مو با داشتن اسیدهای چرب، رشد موها بخاطر وجود ویتامین B، A و E و رطوبت رسانی به موها اشاره کرد.

ماسک روغن هفت مغز

یک قاشق چایخوری از هر یک از روغن های فندق، بادام شیرین، بادام تلخ، کرچک، کنجد، پسته و سیاه دانه را با هم ترکیب کرده و هم بزنید. این ماسک را شب هنگام بر روی پوست سر و موهای خود قرار داده، ماساژ دهید و صبح روز بعد، آن را با شامپویی ملایم و آب ولرم بشویید. روغن هفت مغز یکی از بهترین تقویت کننده های مو است. هر یک از روغن های استفاده شده در این ماسک، با دارا بودن انواع مواد مغذی مو باعث تقویت فولیکول مو شده، از ریزش آن ها جلوگیری کرده و موها را درخشان می سازد.

ماسک خانگی برای جوش صورت

یک قاشق غذا خوری خاک رس سبز را با نصف قاشق چای خوری روغن فندق، نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا و دو قطره اسانس لیمو ترش ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک تقویت کننده موی سر

مقدار های مساوری روغن فندق و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، کمی گرم کرده و بر روی مو ها و پوست سر ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم و شامپو بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا به تقویت و افزایش رشد مو و همچنین نرم تر و صاف تر شدن آن ها کمک کند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.



:: برچسب‌ها: خواص روغن فندق برای مو , تقویت مو با روغن فندق , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص فندق

فندق یکی از دانه هایی است که  طرفداران زیادی دارد. خواص فندق بسیار زیاد است و همین دلیل باعث شده است که روز به روز به محبوبیتش اضافه شود. این را می توان از انواع نان ها و شیرینی ها و خوراکی هایی که هر روزه با طعم فندق وارد بازار می شوند، فهمید. با این حال فندق ریشه تاریخی دور و درازی هم دارد. از آن به عنوان یک طعم دهنده برای قهوه استفاده می کردند در حالی که روغن آن در پخت و پز کاربرد داشت. فندق یک منبع ایده آل از پروتئین برای گیاه خواران می باشد. جالب است بدانید که 100 گرم فندق 15 گرم پروتئین دارد که 30 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می کند. اگر رژیم لاغری دارید، خوردن فندق کمک می کند تا پرهیز غذایی و خوردن کمتر غذا آسیب زیادی به شما نرساند. به علاوه فندق یک منبع غنی از چربی های سالم و بدون کلسترول و سدیم می باشد که 93 درصد از نیازهای روزانه شما را تامین می کند.

 

فندق برای موها

 

خواص فندق برای مو

 

  • افزایش استحکام مو

فندق برای افزایش استحکام موها بسیار مفید است . به این منظور کمی روغن فندق را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . اجازه دهید روغن در طول شب روی مو بماند و صبح موهای خود را شست و شو دهید. این کار موجب افزایش استحکام مو و در نتیجه پیشگیری از ریزش آن می شود.

 

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

  • مناسب موهای خشک و آسیب دیده

فندق خشکی مو و التهاب کف سر را از بین می برد و به درمان موهای آسیب دیده کمک می کند . بهتر است دو عدد تخم مرغ را شکسته و دو قاشق غذاخوری پودر فندق را به آن اضافه نمایید. این ترکیب را به موهای خشک و آسیب دیده خود بزنید و بعد از بیست دقیقه با شامپوی همیشگی خود شست و شو دهید . این کار به کاهش مشکل خشکی مو کمک می کند خشکی پوست کف سر البته ممکن است مشکلات دیگری از قبیل شوره و خارش را نیز در پی داشته باشد . بنابراین با درمان خشکی سر ، از بسیاری مشکلات دیگر رهایی خواهید یافت .

 

  • درمان موخوره

فندق برای رهایی از موخوره هم بسیار مفید است . اگر دچار این مشکل هستید ، کمی روغن فندق را روی موخوره ها بزنید و ماساژ دهید . با این کار نه تنها موخوره ها از بین خواهند رفت ، بلکه موهایی سالم و درخشان خواهید داشت

 

  • فراهم آوردن مواد مغذی برای مو

فندق منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و همه ی مواد مغذی موجود در آن ، به تغذیه ی موها کمک می کنند . موهای خود را به طور منظم با روغن فندق ماساژ دهید . با رساندن مواد مغذی مورد نیاز مو به آن ، بسیاری از مشکلات مو و پوست سر برطرف خواهند شد .

 

  • کمک به رشد مجدد مو

پروتئین موجود در فندق نه تنها به تغذیه ی مو کمک می کند ، بلکه در رشد ، همراه با حفظ درخشندگی ، استحکام و سلامت آنها هم تاثیر بسزایی دارد .

 

  • افزایش ضخامت مو

ماساژ منظم موها با روغن فندق ضخامت آنها را نیز افزایش می دهد .

 

  • حفظ درخشندگی مو

با کمک به تغذیه ، رشد و رطوبت رسانی مو ، روغن فندق تاثیر زیادی بر درخشنگی موها خواهد داشت . فندق مو را درخشان می کند و رنگ طبیعی آنها را قوی تر می نماید .

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.



:: برچسب‌ها: خواص فندق برای مو , تقویت مو با فندق , رشد مو با فندق , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

پوست تمیز، شفاف و درخشان مورد علاقه بسیاری از بانوان است. در نتیجه برای رسیدن به نتیجه ایده آل و داشتن پوستی صاف، باید یک روال روزانه مراقبت از پوست را دنبال کنید که حاوی تونینگ، شستشو و مرطوب‌ کننده باشد. اگر می خواهید پوستتان از درون با درخشندگی و شادابی در جمع دوستانتان بدرخشد، تنها کافی است این مقاله را تا انتها بخوانید و با طرز تهیه انواع ماسک صورت گردو برای بازگردانندن سلامتی پوست آشنا شوید.

 

خواص ماسک صورت گرده برای پوست

گردو یکی از مغذی ترین و موثرترین موادی است که به پاکسازی پوست شما کمک می کند. علاوه بر این، گردو سرشار از مواد معدنی و ویتامین های حیاتی است که برای پوست شما فوق العاده مفید است.

مواد تشکیل دهنده گردو:

  • ویتامین های گروه B : این ویتامین ها با مبارزه با رادیکال های آزاد که عمدتاً مسئول ایجاد خطوط ریز و چین و چروک هستند، به کند کردن پیری زودرس کمک می کند.
  • ویتامین E   : با جوانسازی پوست کدر و بی روح و همچنین با التیام بافت های اسکار و پوست آسیب دیده سبب درخشش و محافظت از پوست شما می شود.

داشتن پوستی صاف، لطیف و نرم  با 9 ماسک خانگی گردو

 

  • فولات : این عنصر نیز سبب پرکردن بالاترین لایه پوست می گردد و در حالی که به افزایش تولید و تجدید سلول کمک می کند، از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.
  • منیزیم : فلز منیزیم از آسیب استرس اکسیداتیو به سلول های پوست، که توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود، جلوگیری می کند. در اصل به حفظ جوانی و درخشندگی پوست شما کمک می کند.
  • پتاسیم : این ماده نیز یکی دیگر از مواد شکیل دهنده گردو است که به مرطوب کردن و آبرسانی پوست شما کمک می کند، بنابراین پوست خشک و خارش دار را التیام و تسکین می بخشد.
  • ویتامین K   : این ویتامین نیز به روشن کردن سیاهی دور چشم کمک می کند. همچنین برای کاهش ظاهر اسکارهای آکنه، علائم کشش و بهبود جراحات جزئی مفید است.
  • کلسیم : برای بازسازی سلول های آسیب دیده و فرسوده پوست مفید است. این ماده  از آسیب DNA جلوگیری کرده و در عین حال به بهبود پوست خشک، پوسته پوسته، خارش و پژمرده کمک می کند.
  • ویتامین C   : ویتامین سی موجود در گردو، یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو به سلول ها می شوند مبارزه می کند، بنابراین علائم پیری پوست مانند خطوط ریز، افتادگی پوست و چین و چروک را کاهش می دهد. همچنین این ویتامین مفید به صاف کردن رنگ پوست شما کمک می کند و سبب روشن شدن لکه های قهوه ای پوست می شود.

 

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه
برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

دستور العمل تهیه انواع ماسک صورت گردو

اکنون که می دانید گردو چقدر برای پوست شما مفید است، بهتر است با طرز تهیه برخی از ماسک های خانگی گردو که به راحتی در منزل قابل تهیه است، آشنا شوید.

 

  1. ماسک صورت گردو، عسل و روغن زیتون – برای تامین رطوب موردنیاز پوست

عسل یک مرطوب کننده است که به حفظ رطوبت در سلول های پوستی کمک می کند. از طرف دیگر روغن زیتون یک مرطوب ‌کننده طبیعی است که به آبرسانی و روان ‌سازی پوست ‌های خشک و پوسته پوسته کمک می ‌کند و آن را به پوستی نرم، صاف و مرطوب تبدیل می ‌کند.

 

داشتن پوستی صاف، لطیف و نرم  با 9 ماسک خانگی گردو

 

نحوه و طرز تهیه این ماسک خانگی

در یک کاسه تمیز، 1 قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون را با 1 قاشق غذاخوری گردوی درشت آسیاب شده مخلوط کنید. خوب مواد را ترکیب کنید تا خمیر دانه ای شکل بگیرد. این را روی صورت و گردن خود بمالیدو اجازه ندهید در تماس با چشمانتان قرار بگیرد. بگذارید 20 دقیقه بماند، قبل از اینکه آن را با آب ولرم بشویید. این اسکراب را یک بار در هفته تکرار کنید تا از پوستی درخشان و براق لذت ببرید.

 

  1. ماسک صورت گردو، عسل و آب انگور – برای مبارزه با پیری پوست

عسل یک مرطوب کننده است که به حفظ رطوبت در سلول های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، عسل حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که سبب جوان تر نگه داشتن پوست بدون هیچ گونه خط و چروک می شود. آب انگور سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. در نتیجه این ماسک با رادیکال های آزاد و آسیب هایی که به سلول های پوست شما وارد می کنند مبارزه می کند و در نتیجه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

 

نحوه و طرز تهیه این ماسک خانگی

در یک کاسه تمیز، 1 قاشق چایخوری عسل و آب انگور را با 1 قاشق غذاخوری گردوی ریز آسیاب شده ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این ماسک خانگی را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 25 دقیقه بماند، سپس به آرامی آن را بشویید. این اسکراب صورت را دو بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

3. ماسک صورت گردو و ماست – برای لایه برداری

گردو با لایه برداری از داخل پوست به حذف تمام سلول های مرده پوست کمک می کند. ماست برای پوست شما مغذی است و در عین حال دارای خواص سفید کنندگی ملایمی نیز می باشد . درنتیجه این ماسک به روشن شدن لکه های تیره و اسکارهای آکنه  و جوش کمک می کند و سبب رفع برنزگی پوست می شود.

 

نحوه و طرز تهیه این ماسک خانگی

در یک کاسه تمیز، 1 قاشق غذاخوری گردوی درشت آسیاب شده و ماست ساده را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. این را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این اسکراب صورت را دو بار در هفته تکرار کنید تا از درخشندگی طبیعی برخوردار شوید.

 

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

4. ماسک صورت با روغن گردو، بلغور جو دوسر و ویتامین E : برای رطوبت رسانی عمیق

بلغور جو دوسر برای پوست شما بسیار مغذی است و در عین حال به لایه برداری ملایم و جداسازی بافت قدیمی کمک می کند. بدین ترتیب این ماده سلول های مرده پوست، چربی اضافی و سایر ناخالصی ها  را از پوستتان حذف می کند. روغن ویتامین E  نیز به مرطوب کردن پوست های خشک و پوسته پوسته کمک می کند، بنابراین مصرف مداوم و منظم از این ماسک، پوست شما را نرم، صاف و انعطاف پذیر می کند.

داشتن پوستی صاف، لطیف و نرم  با 9 ماسک خانگی گردو

 

نحوه و طرز تهیه این ماسک خانگی

در یک کاسه تمیز، مقدار مساوی از گردو درشت آسیاب شده و بلغور جو را با هم مخلوط کنید. به این 1 کپسول روغن ویتامین E اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. ماسک صورت آماده است. این را روی صورت و گردن خود بمالید. از نوک انگشتان خود در حرکات دایره ای استفاده کنید تا آن را روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید. سپس بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای نتایج مثبت این اسکراب صورت را دو بار در هفته تکرار کنید.



:: برچسب‌ها: خواص گردو برای پوست , تقویت پوست با گردو , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ارزش غذایی و میزان کالری گردو

لاغری با گردو

گردو در کنار مزه بسیار لذیذ و دلچسبی که دارد می‌تواند مانند بسیاری از مغزیجات دیگر از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشد. در حقیقت گردو به دلیل برخورداری از ترکیبات مختلفی همچون اسیدهای چرب امگا سه، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، مس، انواع ویتامین‌های A، B، C، D و E، پروتئین‌ها، فیبرها، چربی‌های تکثیر نشده، کربوهیدرات‌ها و … می‌تواند فواید زیادی داشته باشند. هر 100 گرم از مغز گردو می‌تواند 645 کالری داشته باشد و می‌تواند در افزایش سوخت‌وساز بدن نقش مؤثری داشته باشد به همین دلیل سلامت و ارزش غذایی بالایی دارد.

چرا گردو باعث لاغری می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد گردو می‌تواند در افزایش سوخت‌وساز بدن نقش مؤثری داشته باشد و این افزایش سوخت‌وساز می‌تواند در نهایت منجر به افزایش تناسب اندام کمک کند. از مهم‌ترین دلایلی که مصرف گردو می‌تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

کنترل و کاهش اشتها

گردو از جمله مواد خوراکی خوشمزه‌ای است که در مقیاس کم می‌تواند احساس سیری زیادی به افراد بدهد و همین امر باعث می‌شود که میزان گرسنگی به راحتی کنترل شود. در اصل با مصرف گردو فرد می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری فرد را سیر نگه دارد و فرد کمتر تمایل به خوردن و پرخوری پیدا می‌کند که همین امر باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. بعد از مصرف گردو بخشی از مغز به نام اینسولا فعالیت بیشتری انجام می‌دهد و این بخش در اصل وظیفه کنترل اشتها را بر عهده داد. زمانی که اشتهای فرد کنترل شود از پرخوری جلوگیری می‌شود و در نهایت اندام فرد به تناسب مناسبی خواهد رسید.

بهبود سلامت دل و روده

یکی دیگر از مهم‌ترین اثرات مصرف گردو افزایش بهبود سلامت دل و روده است. در حقیقت زمانی که معده، روده و اعضای گوارشی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشند و ناسالم عمل کنند فرد در خطر انواع بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، چاقی و … خواهد بود. استفاده از گردو می‌تواند باعث بهبود عملکرد معده و روده فرد شده و در نهایت هضم مواد غذایی راحت‌تر شود. سلامت اعضای گوارشی و عملکرد مناسب آن‌ها در نهایت می‌تواند باعث تناسب اندام و کنترل وزن شود.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلیکرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

تامین انرژی مورد نیاز بدن

همان‌طور که گفته شد هر 100 گرم مغز گردو می‌تواند حدوداً 640 تا 670 کالری داشته باشد که در اصل این یک عدد بزرگ در مواد خوراکی به شمار می‌رود. میزان کالری مورد نیاز روزانه برای زنان 2000 کالری و میزان کالری مورد نیاز روزانه برای مردان 2500 کالری است و همین امر نشان می‌دهد که می‌توان با خوردن گردو انرژی مورد نیاز روزانه بدن را تامین کرد. در حقیقت مصرف روزانه گردو باعث می‌شود کالری مورد نیاز بدن تامین شده و کمتر نیاز باشد که از مواد خوراکی دیگر استفاده شود. البته باید توجه داشت که مصرف بیش از حد گردو می‌توان اثر عکس داشته باشد و باعث افزایش وزن و چاقی شود.

کاهش قند خون و کلسترول

از دیگر فواید و مزایای استفاده از گردو می‌توان به کاهش قند خون و کلسترول اشاره کرد. در حقیقت مغز گردو مانند پودر پوست گردو از ترکیباتی برخوردار است که می‌تواند به کنترل و کاهش قند خون و کلسترول کمک کند. افزایش قند خون و کلسترول می‌تواند معضلات متعددی برای افراد ایجاد کند که شایع‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها افزایش وزن و چاقی زیاد است. زمانی که قند خون و کلسترول کنترل شود استفاده از غذاهای پرکالری، چرب و حجیم کاهش پیدا می‌کند و تمامی این موارد می‌توانند منجر به کاهش وزن و تناسب اندام فرد شوند. در اصل چربی‌های متعددی که در گردو وجود دارند می‌توانند به خوبی کلسترول خون را کاهش بدهند و از بروز بیماری‌های مختلف از جمله چاقی جلوگیری کنند. تحقیقات علمی و پزشکی نشان می‌دهد که مصرف منظم گردو می‌تواند مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث پایداری قند خون شود. این ماده به واسطه برخورداری از فیبر فراوان می‌تواند سرعت جذب قند را به مقدار ویژه‌ای کم کند و مانع از ترشح بالای انسولین می‌شود.

خواص آب گردو برای لاغری

بسیاری از افراد از محصولات جانبی گردو فقط با روغن گردو آشنایی دارند که می‌تواند مزیت‌ها، کاربردها و فواید زیادی داشته باشد اما آب گردو نیز می‌توان به عنوان یک ماده معجزه آفرین عمل کند و فواید زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد. منظور از آب گردو این نیست که از گردو مانند سیب، پرتقال و … آب گرفته شود بلکه منظور این است که مغز گردو را برای مدت مشخصی در داخل آب ساده و خالی قرار داد. در اصل شیوه گرفتن آب گردو به این شکل است که باید مغز گردو را همراه با پره‌های خشک داخل آن در داخل آب قرار داد و اجازه داد که 10 تا 15 ساعت به همین حالت باقی بماند. آب گردو می‌تواند سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف باشد و مصرف آن می‌تواند در کاهش وزن و تناسب اندام نقش پررنگی داشته باشد. در حقیقت مصرف آب گردو می‌تواند با کاهش قند خون، کاهش کلسترول، کاهش اشتها، بهبود عملکرد غده تیروئید، بهبود اعضای گوارشی روده و معده، بهبود هضم غذا، بهبود وضعیت خواب و استراحت و … باعث تناسب اندام و کاهش وزن کلی افراد شود.

بهترین زمان مصرف گردو و ممنوعیت‌های آن

همان‌طور که گفته شد گردو می‌تواند سرشار از ترکیبات و مواد معدنی مختلف باشد که به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می‌کنند. هرچند که برای مصرف مواد مفیدی همچون گردو زمان و ساعت مشخصی وجود ندارد اما مصرف این ماده غذایی با معده خالی و اول صبح می‌تواند بهترین زمان مصرف گردو باشد. همان‌طور که گفته شد گردو به واسطه میزان کالری بالا می‌تواند احساس سیری خوبی به فرد بدهد و میزان تحمل او در برابر گرسنگی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و مانع از پرخوری می‌گردد. در حقیقت مصرف گردو در زمان گرسنگی و اول صبح باعث می‌شود که معده و روده عملکرد بهتری داشته باشند و مواد غذایی به شکل بهتری هضم شود و در نهایت وزن و اندام فرد به تناسب مورد انتظار خواهد رسید. مصرف گردو نیز همانند هر نوع ماده غذایی دیگر می‌تواند ممنوعیت‌های خاص خود را داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • مصرف گردو قبل از خواب توصیه نمی‌شود چرا که باعث پرخوری و ایجاد اختلال در هضم غذا و خواب فرد می‌شود.
  • از آنجایی که گردو می‌تواند یک غذای کامل باشد نباید از بعد از خوردن غذا از آن استفاده کرد و ممکن است این کار موجب ایجاد مشکلات گوارشی و بیماری‌های مختلف شود.
  • استفاده از گردو بعد از نوشیدن چای غلیظ و خوردن خرمالو هم توصیه نمی‌شود چون این مواد سرشار از اسید تانیک بوده و با کلسیم و پروتئین موجود در گردو ترکیب شده و هضم آن برای دستگاه گوارش سخت خواهد شد.
  • از گردو نباید همزمان با مشروبات الکلی استفاده کرد چرا که باعث اختلال در دستگاه گوارش و ایجاد بیماری می‌شود.
  • افراد دیابتی ممکن است با خوردن گردو دچار مشکلات متعددی شوند و حتماً باید زیر نظر پزشک اقدام به مصرف آن نمایند.
  • افرادی که به گردو حساسیت دارند ممکن است دچار تنگی نفس، مشکلات گوارشی، خارش، حالت تهوع، احتقان بینی و … شوند و باید در مصرف آن دقت و توجه زیادی داشته باشند.

بهترین شیوه مصرف گردو

گردو از آن دسته مواد غذایی و خوراکی است که می‌تواند به شیوه‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد و در هر حالت از فواید و مزایای متعددی برخوردار است. در حقیقت می‌توان از گردو به صورت گردوی خام، گردوی پخته، روغن گردو و آب گردو استفاده کرد اما آنچه که مشخص و ثابت شده است این است که این ماده غذایی ارزشمند به هر شیوه‌ای مصرف شود می‌تواند در تناسب اندام و کاهش وزن نقش مؤثر و پررنگی داشته باشد.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

 

میزان مصرف گردو

در حقیقت میزان مصرف گردو برای هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد و لازم است که بر اساس وضعیت بدنی، سن و سال، جنسیت، میزان فعالیت‌ها و … تعیین شود. به صورت کلی توصیه می‌شود که افراد عادی در طول شبانه‌روز 50 گرم گردو مصرف کنند اما باید توجه داشت که در زمان مصرف گردو باید به میزان کالری دریافتی بدن از سایر مواد خوراکی توجه داشت در غیر این صورت ممکن است که گردو اثرات عکس داشته باشد و باعث ابتلای افراد به اضافه وزن و چاقی شود. در حقیقت میزان مصرف گردو باید با توجه به نوع مواد غذایی مورد استفاده افراد تنظیم شود اما حتماً باید این ماده خوراکی در سبد غذایی افراد وجود داشته باشد.

دلایل پزشکی کاهش وزن در اثر مصرف گردو

همان‌طور که گفته شد مصرف گردو می‌تواند به عنوان یک ماده معجزه‌گر در کاهش وزن و افزایش تناسب اندام شناخته شود و در طب سنتی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علم پزشکی نیز استفاده از این ماده را برای کاهش وزن ثابت کرده است چرا که گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین شده و در کاهش وزن موثر است. در اصل گردو از آن دسته موادی است که خاصیت  MUFA  دارد از چربی مفید برخوردار بوده و هیچگونه چربی مضر و اشباعی ندارد. چربی‌های مفید در کاهش وزن موثر هستند و می‌توانند چربی‌های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین ببرند. مصرف MUFA می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شده و پروتئین‌ها و فیبر بدن را تامین کند و در نهایت سلامت قلب و سایر اعضای بدن کمک نماید. با مصرف MUFA ها حتی لازم نیست از رژیم‌های غذایی متعدد استفاده کرد و می‌توان در مدت زمان کمی از چربی‌های شکم و پهلو راحت شد.

سایر خواص گردو

مصرف گردو علاوه بر کاهش وزن می‌تواند کاربردها و قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد به همین دلیل در طب سنتی و طب مدرن جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی افراد دارد. از مهم‌ترین فواید مصرف گردو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این ماده به واسطه برخورداری از ترکیباتی همچون فیتواسترول ها، اسیدهای چرب امگا، گاما توکوفرول، اسید الاژیک، پلی فنول های آنتی‌اکسیدانی و … می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش پررنگی داشته باشند.
  • گردو می‌تواند به بهبود رشد مغز و عملکرد آن کمک کند و از پیری زودرسی و ابتلا به بیماری آلزایمر ممانعت خواهد کرد.
  • گردو می‌تواند باعث افزایش قدرت باروری خصوصاً در مردان شود.
  • گردو می‌تواند در تقویت استخوان‌ها، کاهش در مفاصل و درمان آن، بهبود عملکرد صفرا، کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، تقویت پوست و مو، تقویت هوش و حافظه و … مؤثر باشد.


:: برچسب‌ها: لاغری با گردو , گردو برای کاهش وزن , بهترین روش کاهش وزن , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

مضرات پوست گردو برای مو چیست؟

مضرات پوست گردو برای مو

امروزه حفظ سلامت و شادابی پوست صورت اهمیت زیادی پیدا کرده است، پزشکان برای حفظ سلامت و جوانسازی پوست صورت از مواد مختلف شیمیایی و طبیعی استفاده می‌کنند. در میان انواع ماسک‌ها و روش‌های درمانی مختلف همیشه روش‌های سنتی و طبیعی جایگاه خاص و ویژه‌ای در سلامت و شادابی بخش‌های مختلف بدن دارند. در طب سنتی درخت گردو به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین درختان موجود در طبیعت شناخته می‌شود. از ریشه تا ساقه این گیاه را در بخش‌های مختلف درمانی، خوراکی و صنعتی استفاده می‌کنند. ترکیبات خاص و مواد آلی موجود در ساختار آن باعث شده تا از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته باشد. امروزه هم از مغز گردو، برگ درخت گردو، پوست سبز گردو و … برای درمان امراض مختلف استفاده می‌کنند.

اما درخت گردو در کنار فواید و مزایای بی‌شمارش دارای معایب و مضراتی هم است به همین دلیل باید از مصرف بیش از اندازه آن جلوگیری کنید. پوست سبز درخت گردو سرشار از آمینواسیدها، استروئیدها، آلکالوئیدها، پتاسیم، سدیم، روی، منیزیم، کلسیم، منگنز، مس، اسیدهای فنل کربوکسیلیک، کومارین، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها است که هر یک از آن‌ها کاربرد متفاوت و خاص خود را دارند. مصرف بیش از اندازه این ترکیبات موجب عوارض کوتاه‌مدت و جبران‌ناپذیری می‌شود. رایج‌ترین و بارزترین عوارض مصرف بیش از اندازه گردو روی موی سر است. اگر شما هم دوست دارید بدانید که پوست گردو چه مضراتی روی بدن و موی سر دارد تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. 

 

پوست گردو برای مو چه ضررهایی دارد؟

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم پوست گردو از ترکیبات مختلفی ساخته شده که هر یک از آن‌ها وظایف خاصی دارند و در صورتی که در مصرف آن‌ها اعتدال را رعایت کنید، هیچ عارضه خاصی شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر در مصرف آن‌ برای رشد و ترمیم موهایتان زیاده‌روی کنید ممکن است با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو شوید. ترکیبات موجود در پوست گردو بسیار قوی هستند و به سرعت می‌توانید نتایج حاصل از آن را روی موی سرتان مشاهده کنید. در این بخش درباره رایج‌ترین مضرات پوست گردو برای موی سر صحبت خواهیم کرد.

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

سوختن موی سر با زیاده‌روی در مصرف گردو

پوست سبز گردو یک جایگزین طبیعی و مناسب برای رنگ کردن موهای خانم‌ها است. در پوست سبز این مغز پرخاصیت یک ماده ارگانیک و بی نظیری برای رنگ کردن موها وجود دارد که اگر به درستی از آن استفاده نکنید ممکن است موجب سوختگی موی سرتان شود. عدم استفاده صحیح و اصولی از این ماده می‌تواند مضرات بسیار زیادی به همراه داشته باشد که سوزاندن موها از رایج‌ترین آن‌ها است.

توسعه زخم‌های موجود در پوست سر با مصرف گردو

گاهی اوقات ممکن است زخم باز، جای جوش یا هر زائده دیگری روی پوست سرتان باشد که در صورت استفاده از مشتقات پوست گردو توسعه پیدا کند و تشدید شود. ترکیبات متعددی مانند نفتالن در پوست گردو وجود دارند که موجب تشدید این عارضه می‌شوند، این ترکیبات به قدری قوی هستند که به بافت‌های داخلی بدن هم نفوذ می‌کنند. به همین دلیل بهتر است تا زمان بهبودی کامل از مصرف مشتقات پوست گردو خودداری کنید.

شوره زدن موی سرد با زیاده‌روی در مصرف گردو

مصرف پوست گردو به صورت عصاره یا شامپو در جلوگیری از ریزش موی سر بسیار تاثیرگذار است. غدد چربی در فولیکول‌های مو گاهی اوقات به درستی کار نمی‌کنند و با کاهش تولید چربی موجب ریزش موی سر می‌شوند، بدین ترتیب با مصرف پوست گردو میزان اسیدهای چرب ضروری افزایش پیدا می‌کند و شوره زدن موی سر بهبود می‌یابد. با وجود این فواید پوست گردو برخی افراد به آن آلرژی دارند و این حساسیت موجب تضعیف ریشه موها می‌شود. در این زمان شوره زدن موی سر نه تنها درمان نمی‌شود بلکه موجب تشدید آن هم خواهد شد.

در ادامه به سایر مضرات پوست گردو و تاثیر آن بر بخش‌های مختلف بدن اشاره می‌کنیم، با وجود اینکه این مطالب ارتباطی به مضرات پوست گردو بر موی سر ندارد اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مهم‌ترین مضرات پوست گردو اشاره می‌کنیم:

مصرف بیش از اندازه گردو؛ ایجاد آلرژی و عارضه‌های پوستی

در پوست سبز گردو ترکیبات و موادی وجود دارد که به درمان عارضه‌های پوستی همچون اگزما کمک بسیاری می‌کند. استفاده بیش از اندازه این ترکیبات در برخی افراد موجب حساسیت و آلرژی پوستی می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از مشتقات پوست گردو حتما تست حساسیت آن را انجام دهید. 

مصرف بیش از اندازه گردو؛ ایجاد مشکلات گوارشی

دمنوش پوست گردو یکی از راه‌های درمان کننده مشکلات معده و روده است، در صورتی که بیش از اندازه از این دمنوش استفاده کنید می‌تواند نتیجه عکس روی درمان مشکلات گوارشی شما داشته باشد و موجب تشدید آن‌ها شود.

زیاده‌روی در مصرف گردو؛ ایجاد آلرژی و مشکلات جسمانی در زنان باردار

زنان باردار و مادران شیرده باید در این دوران توجه بیشتری به وضعیت جسمی و تغذیه خود داشته باشند. استفاده بیش از اندازه از مشتقات پوست گردو در دوران بارداری موجب بیماری‌های مختلف کلیوی، گوارشی و غیره می‌شود و مشکلاتی برای جنین داخل شکم مادر یا نوزاد آن به وجود می‌آورد. بهتر است قبل از مصرف هرگونه داروی سنتی و شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از اندازه گردو؛ توسعه زخم‌های پوستی

نفتالن یکی از ترکیبات مهم و تاثیرگذار در تشدید زخم‌های باز پوستی است که در پوست گردو وجود دارد. 

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

محلول ضد ریزش مو شوک

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ،تقویت و رشد مجدد موهای شما باعث شادابی و درخشش نیز در مو می شود.

تونیک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل محصولی کاملا تخصصی و حاصل سالها تحقیق بهترین پزشکان کانادا می باشد. دوره درمان طولانی مدت ندارد ، و نیاز به استفاده دائمی نخواهید داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان با استفاده بسیار آسان و بدون نیاز به آبکشی گوشه ای از نکات مثبت بهترین محلول ضد ریزش می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو زندگی دوباره را به موهای خود بازگردانید .

مصرف بیش از اندازه گردو؛ افزایش وزن و ایجاد سردرد

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، مصرف مشتقات پوست گردو عامل چاقی و افزایش وزن شماست. پوست گردو دارای چربی‌های مختلفی است که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، یکی از معایب چاقی و افزایش وزن سردردهای شدید است. مصرف پوست گردو این عارضه را تشدید می‌کند و موجب سردردهای طولانی می‌شود.  

پوست گردو بسیار پرخاصیت اما مضر 

خواص خوراکی و درمانی پوست گردو بر کسی پوشیده نیست و این مغز پرطرفدار به عنوان یکی از مفید‌ترین و پرخاصیت‌ترین خشکبار شناخته می‌شود. مصرف پوست گردو نه تنها موجب تقویت موی سر می‌شود بلکه تاثیر مثبتی روی سایر بخش‌های بدن دارد، پوست گردو با وجود خاصیت درمانی و خوراکی بالایی که دارد گاهی اوقات می‌تواند بسیار مضر و آسیب زننده باشد. مصرف بیش از اندازه و خارج از چهارچوب از پوست گردو مضرات بسیاری دارد که در این مقاله سعی کردیم به آن‌ها اشاره کنیم. 



:: برچسب‌ها: مضرات گردو برای مو , مضرات پوست گردو برای مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص گردو برای مو

خواص گردو برای مو

گردو دانه‌ای مغزدار و بسیار مغذی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، فسفر، کلسیم، زینک، سلنیوم، آهن، منیزیوم و ویتامین گروه B,E می‌باشد. تمام این عوامل سبب می‌شوند استفاده منظم از گردو در رژیم غذایی برای سلامتی موها بسیار حائز اهمیت باشد.

۱- کمک به ساخت موهای جدید، کاهش ریزش و شکنندگی مو

زینک (روی) یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که به ساخت پروتئین‌ها کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند وجود روی برای ساختن موهای جدید ضروری است و کمبود آن در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ریزش مو و شکستگی تارهای مو شود. مهم‌ترین منابع غذایی روی شامل مغزها به ویژه گردو، حبوبات، گوشت‌ها و تخم مرغ هستند. با توجه به اینکه گردو منبع غنی از این ماده معدنی می‌باشد، استفاده از آن در رژیم غذایی برای سلامت موها مفید است.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

۲- کمک به ساخت کلاژن و استحکام مو

از دیگر مواد مغذی موجود در گردو مس است. مس یک ماده ضروری برای بدن است که برای اندام‌های مختلف بدن مفید است. محقان دریافتند مس اثر تحریکی زیادی بر تکثیر کراتینولیست‌ها و فیبروبلاست‌ها دارد و به این ترتیب می‌تواند به ساخت کلاژن و استحکام مو کمک کند و کمبود آن در رژیم غذایی می‌تواند سبب شکستگی موها و سفید شدن زودرس آن‌ها شود.

۳- کمک به حفظ حالت مناسب مو

نمونه‌ای دیگر از عناصر مفید برای سلامت مو کلسیم است. در واقع کلسیم می‌تواند به حفظ حالت مناسب مو کمک کند. کمبود کلسیم در سنین پس از یائسگی در خانم‌ها بسیار زیاد است و با توجه به اینکه جذب خوراکی آن در این سنین کم می‌شود، توصیه می‌شود منابع کلسیم در این دوران بیشتر مصرف شود. گردو از جمله مواد خوراکی است که کلسیم زیادی دارد و استفاده از آن در رژیم غذایی می‌تواند به سلامت موها کمک کند.

فواید گردو برای حفظ سلامت مو

۴- جلوگیری از ریزش مو

هر صد گرم گردو تقریباً سه میلی گرم آهن دارد. آهن جز اصلی هموگلوبین‌ها می‌باشد که یکی از وظایف آن‌ها در بدن خون‌رسانی به فولیکول‌های مو می‌باشد و کمبود آن در رژیم غذایی سبب ریزش مو شود.

سلنیوم از دیگر مواد معدنی موجود در گردو است. کمبود این ریز مغذی در داخل بدن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. مطالعات نشان می‌دهند گردو به علت داشتن سلنیوم بالا می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

۵- افزایش استحکام تارهای مو

گردو هم‌چنین منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این اسیدهای چرب به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند و هم‌چنین سبب افزایش استحکام تارهای مو شوند.

۶- تقویت کراتین موها و افزایش سرعت رشد مو

کراتین، پروتئین اصلی مو است و داشتن تغذیه مناسب می‌تواند به تقویت این پروتئین کمک کند. با توجه به اینکه گردو منبع غنی از ویتامین‌های گروه B می‌باشد، مطالعات نشان داده ویتامین‌های گروه B به ویژه بیوتین و بتاپنتین برای تقویت کراتین موها بسیار مفیدند و به پیشگیری از ریزش مو و افزایش سرعت رشد موها کمک می‌کنند.

با خشکی مو مواجه هستید و نمی دانید چه محصولی درمان شماست؟ درست آمده اید! درمان قطعی خشکی مو تنها با تونیک رشد مو بایوفول

این سرم رشد مو علاوه بر توقف ریزش مو باعث آبرسانی و تقویت مو نیز می شود و خیلی سریع خشکی مو را برطرف می کند.

محلول محرک رشد مو سی کمپلکس بایوفول مناسب انواع الگوهای ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

با یکبار استفاده از بهترین محلول رشد مو شما مشتری دائم آن خواهید بود.

۷- حفظ رطوبت پوست سر و پیشگیری از شکنندگی موها

از دیگر ویتامین‌های موجود در گردو، ویتامین E است. ویتامین E از جمله ویتامین‌های مفید برای سلامت مو می‌باشد. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد و از فولیکول‌های مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. هم‌چنین یک لایه محافظتی روی پوست سر ایجاد می‌کند که سبب حفظ رطوبت پوست سر شده و از شکنندگی موها نیز پیشگیری می‌کند.

سخن آخر: با توجه به خواص ذکر شده برای گردو و نقش آن در سلامت موها، استفاده از آن به صورت خوراکی و موضعی (به صورت شامپو) توصیه می‌شود.

نکته ۱: در نظر داشته باشید علل ریزش مو متفاوت است و در صورتی که علت ریزش مو مرتبط با کمبود مواد مغذی نباشد و یا کمبود مواد مغذی بسیار حاد باشد (مانند مشکلاتی نظیر کم خونی فقر آهن) بایستی ابتدا علت ریزش و آسیب پذیری موها مشخص شود و پس از آن درمان انجام شود و تنها اکتفا به مصرف مواد مغذی نظیر گردو کافی نمی‌باشد.

نکته ۲: در صورت داشتن حساسیت غذایی و یا پوستی به گردو، از مصرف آن خودداری کنید.

 


:: برچسب‌ها: خواص گردو برای مو , تقویت مو با گردو , رشد مو با گردو , ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

علت کوچک بودن سینه‌ی بعضی از خانم‌ها چیست؟

بزرگ کردن طبیعی سینه ها

اگر شما نیز جزء دسته ای هستید که سینه‌های کوچکی دارید، باید بدانید که این موضوع علل مختلفی می‌تواند داشته باشد.
در حالت کلی پزشکان به چند عامل به عنوان اصلی ترین دلایل کوچکی سینه خانم ها اشاره می کنند که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.
این عوامل بشرح زیر هستند:

ژنتیک
وزن
ابتلا به سوء تغذیه

بزرگ شدن سینه در یک هفته

صنعت زیبایی پر است از ترکیباتی شامل قرص ها، کرم ها و تزریق های هورمونی که به منظور بزرگ کردن سینه ها تهیه شده اند و به این موارد باید جراحی های گران قیمت را نیز اضافه کرد. این روش ها خطرهای زیادی را در آینده برای افراد بوجود می آورند.

برای حل این مشکل روش های طبیعی، سالم و بی خطر برای بزرگ و سفت کردن سینه به شما معرفی میکنیم که دائمی و ماندگار هستند.

بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون تیغ جراحی با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای درمان کوچکی و افتادگی سینه بدون عوارض

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلینکرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده باسن، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

  • بزرگ شدن سینه با ویتامین E و تخم مرغ 

    خمیری حاوی ماست، ویتامین E و تخم مرغ (به نسبت 1 قاشق غذاخوری، یک قاشق غذاخوری و یک تخم مرغ) درست کنید. این خمیر را روی سینه بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ماسک نیم ساعت روی سینه ها بماند. بعد با آب سرد آن را بشویید.

  • بزرگ شدن سینه با ماسک خیار و زرده تخم مرغ

    یکی از دیگر درمان های عالی برای بزرگ و سفت کردن سینه ماسکی است که از خیار و زرده تخم مرغ تهیه می شود. خیار خواص خوشرنگ کردن پوست را دارد و زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین هایی است که به درمان سینه های افتاده کمک می کند. ماسک آب خیار با لیمو ترش هم می تواند باعث روشن شدن پوست گردد.

    •  یک خیار کوچک را درون مخلوط کن پوره کنید.
    • یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره یا خامه به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود.
    • خمیر را بر روی سینه هایتان بمالید و حدود 30 دقیقه نگه دارید.
    • آن را با آب سرد به خوبی بشویید.
    • این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید تا سینه هایتان را سفت و محکم کند

 

  • بزرگ کردن سینه با ماساژ

ماساژ دادن سینه هایتان به طور مرتب می تواند اندازه سینه را به شدت افزایش دهد. ماساژ به 2 روش به شما کمک خواهد کرد، اول از همه، گردش خون را بهبود می بخشد و در مرحله دوم، بافت های پستان را گسترش می دهد، بنابراین آنها را قوی تر و بزرگتر می کند. شما می توانید از روغن بادام یا روغن زیتون برای ماساژ سینه استفاده کنید.

  • بزرگ و سفت کردن سینه به روش ماساژ با روغن کنجد

روغن کنجد هم برای تقویت عضلات سینه و افزایش سایز مفید است سینه ها را با روغن کنجد گرم ماساژ دورانی دهید و بعد از ماساژ لباس تنگ نپوشید تا بافت سینه ها توانایی رشد داشته باشند.

  • بزرگ و سفت کردن سینه با انار و روغن خردل

ترکیب انار و روغن خردل یک درمان خانگی موثر دیگر است که می تواند به بزرگ و سفت کردن سینه کمک زیادی بکند. ویتامین های زیادی که در این دو یافت می شوند اثرات زیادی روی سلامت پوست و به ویژه استحکام آن می توانند داشته باشند.

پوست یک انار را کنده و یک قاشق غذاخوری روغن خردل به آن اضافه کرده و ترکیب پوست انار و روغن خردل را به شکل خمیری یک دست در بیاورید. این ترکیب را هر شب قبل از خواب روی سینه ها بمالید.

  • سفت کردن سینه با ماساژ یخ

ماساژ یخ نیز یکی از روش های موثر برای سفت کردن سینه و بالا بردن سینه های افتاده است. سرمای آن موجب انقباض بافت شده و به نوبه خود سینه را سفت تر و بالاتر نشان می دهد.
دو قالب یخ بردارید و فقط در حدود یک دقیقه آنها را با حرکت دایره ای روی سینه هایتان ماساژ دهید.

  • بزرگ و سفت کردن سینه با ماساژ منظم سینه ها با ژل آلوئه ورا

ماساژ سینه با ژل آلوئه ورا نه تنها باعث نرمی سینه میشود بلکه سایز سینه را بزرگ می کند از برگ های آلوئه ورا ژل آن را خارج و مقداری روغن اسطوخودوس به آن بیفزایید و در فریزر نگه دارید سپس سینه ها را با این مواد ماساژ و با آب سرد بشویید حداقل سینه ها را 30 دقیقه ماساژ دهید.

رژیم غذایی برای بزرگ شدن سینه

سینه ها توده ای متشکل از غده، چربی و بافت همبند است. بافت سینه در دوران بلوغ، چرخه قاعدگی، بارداری و بعد از یائسگی تغییر می کند.
در دوران بلوغ سینه ها به تغییرات هورمونی بدن واکنش نشان می دهند و شروع به رشد می کنند.
استروژن و پروژسترون دو هورمونی هستند که نقش مهمی در رشد سینه ها بازی می کنند. تغذیه و ژنتیک نیز نقش تعیین کننده ای در اندازه ی سینه های زنان دارند.

  • پروتئین برای بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه ها نیاز به پروتئین دارد. مثلا تخم مرغ، ماهی بدون چربی، کره بادام زمینی، آجیل و مرغ.
سعی کنید از شکر، فست فودها و غذاهای فرآوری شده دوری کنید و به جای آنها ویتامین ها و آب مصرف کنید که هم سلامتی شما را تضمین می کند و هم به بزرگ کردن سینه ها کمک می کند.

  • مواد غذایی سرشار از استروژن را به رژیم غذایی خود بیفزایید

ثابت شده است که مواد غذایی سرشار از استروژن می توانند به افزایش سایز سینه ها کمک کنند.
البته این بدان معنا نیست که باید در تمام روز غذاهایی مصرف کنید که حاوی استروژن هستند تا بتوانید به سرعت سینه هایتان را بزرگ کنید.
مصرف غذاهایی که استروژن دارند، مانند غذاهایی با پایه سویا، میوه ها، سبزیجات، مرغ، تخم مرغ، تخم بادیان رومی (انیسون)، تخمه آفتاب گردان، تخم کتان و دانه های کنجد به بزرگ و سفت کردن سینه کمک می کنند.

  • برای بزرگ و سفت کردن سینه موز بخورید

موزحاوی مقدار فراوانی مواد مغذی و پروتئین است که در آرامش ماهیچه ها وافزایش سایز سینه موثر است همچنین منیزیم و پتاسیم موجود در موز سینه ها را سفت میکند .
موز را له و به آن روغن اضافه و مخلوط کنید و بصورت دورانی دقایقی روی سینه ها ماساژ دهید و بعد با آب گرم بشویید این کار را دوبار در روز به مدت یک ماه انجام دهید تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود.

افزایش سایز سینه با ورزش

اغلب می گویند ورزش کردن بهترین درمان برای همه چیز است.
البته این موضوع صحت دارد و ورزش موجب تقویت روحیه، وزن کم کردن، مبارزه با اضطراب و افسردگی و در کنار همه اینها برای بزرگ و سفت کردن سینه هم بسیار موثر است.
بعضی تمرین ها هستند که سینه هایتان را درشت می کنند و باید در این مورد با مربی خود مشورت کنید. در این میان بهترین تمرین هایی که برای این هدف وجود دارند، را به شما پیشنهاد می کنیم که به شما کمک می کنند تا عضلات سینه را تقویت کنید.

  • شنای دست پهن
  •  پرس کف دست
  • گردش دایره ای
  • حرکت دیپ سینه

روشهای بزرگ شدن پستانها در طب سنتی

جراحی سینه می تواند خطرات و عوارضی داشته باشد که بسیاری از افراد این ریسک را نمی پذیرند و به دنبال راه آسان تر و بی خطر هستند. در ادامه با روش های بزرگ کردن سینه در طب سنتی می پردازیم.

  • عرق رازیانه برای بزرگ شدن سینه

یکی از مهمترین گیاهان دارویی برای بزرگ کردن سینه، رازیانه است.

استفاده از عرق رازیانه باعث می شود تا سینه ها به مرور و در یک دوره زمانی بزرگ شوند. البته این به شرطی است که این عرق به صورت منظم مصرف شود تا تاثیرات آن پدیدار گردد.

برای مصرف عرق رازیانه به منظور بزرگ کردن سینه می توان این عرق را با استفاده از عسل و یا شیرین کننده های طبیعی متعادل ساخته و سپس مورد مصرف قرار داد.

کاهش وزن فوری و موضعی با ژل لاغری هات چیلی

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب در کمتر از ۲ هفته

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این بهترین کرم لاغری شکم انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

به دلیل ارگانیک بودن کرم ضد سلولیت هات چیلی، این کرم لاغری، برای تمام نواحی بدن قابل استفاده میباشد به غیر از نواحی باز بدن، زخم، نواحی تناسلی و اطراف چشم.

  • بزرگ کردن سینه با دانه شنبلیله

طبق گفته متخصصین گیاهان دارویی، دانه شنبلیله یکی از مواد تشکیل دهنده برتر در لیست داروهای خانگی برای بزرگ کردن سینه است. این گیاه هورمون هایی مانند استروژن را به منظور بزرگ کردن سینه ترویج می کند.

علاوه بر این، حتی می تواند تولید شیر را برای مادران شیرده نیز افزایش دهد.

  • ریشه پنیرک پف‌ نبات

ریشه پنیرک پف‌نبات کاملاً شناخته شده است (بله این گیاه در اصل برای درست کردن پف‌نبات یا همان مارشمالو استفاده می شد) و اصولاً به شکل قرص فروخته می شود. بسیاری از خانم ها از ریشه این پنیرک برای بزرگ و سفت کردن فوری سینه ها استفاده می کنند. با این حال، باید توجه داشت که قبل از مصرف باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
اگر دلیلش را می پرسید باید بگوییم که مصرف این ریشه با داروهای دیگر باعث می شود که اثر آن کاملاً از بین برود. قبل از مصرف مکمل های غذایی، باید از پزشک خود اطلاعات کافی بگیرید.

  • سیب زمینی جنگلی

چه به تنهایی و چه به صورت ترکیب با شنبلیله سبب افزایش پستان می شود سیب زمینی جنگلی که برای بزرگ کردن سینه زن موثر است علاوه بر این، غذاهای گیاهی نیز بافت پستان سالم را بهبود می بخشد.

 

 



:: برچسب‌ها: بزرگ کردن طبیعی سینه , روش طبیعی برای بزرگ کردن سینه , درمان فوری کوچکی سینه , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

 

۱۲ ماده طبیعی برای رفع موخوره

پیشگیری از موخوره

اگر از مواد شیمایی بیزار و از آسیب آن‌ها بیم‌ناک هستید، می خواهیم موادی را به شما معرفی کنیم که به شکلی طبیعی موهای شما را قوی و سالم نگه می دارند. جالب اینکه می توانید با کمی جست وجو تمام این محصولات را در یخچال یا کابینت های آشپزخانه تان پیدا کنید.

۱. روغن‌های گیاهی

هرچیزی که موهای شما را در برابر آسیب های فیزیکی، شیمیایی یا محیطی حفظ می کند، بر پایه ی روغن ساخته شده اند. روغن های مختلف، مو را آبرسانی و تغذیه می کنند. هر روغنی (اعم از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن آرگان و روغن خردل یا ترکیب آنها) موهای شما را به شکل طبیعی از موخوره و پژمردگی حفظ می کند. این روغن ها با آبرسانی و تغذیه ی مو، آن را نرم و لطیف می کنند.

روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید. به آرامی کف سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حدود۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس، موهایتان را با شامپو بشویید. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید. تغییرات چشمگیری را در سلامت و ظاهر موهای خود مشاهده خواهید کرد.

۲. تخم مرغ

دسترسی به تخم مرغ خیلی ساده است، کافی است در یخچال خود را باز کنید! برای درمان خشکی و کدری مو، به شیوه های مختلفی می توانید از تخم مرغ استفاده کنید. در ادامه، طرز تهیه ی نوعی معجون حاوی تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم.

دستورالعمل ماسک موی تخم مرغ

می توانید با مخلوط کردن یک تخم مرغ، روغن زیتون و مقدار کمی عسل ماسک مویی کاملاً طبیعی درست کنید که باعث جلوگیری از موخوره موهای‌تان می‌شود. مخلوط را کف سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید، سپس آن را بشویید.

به شیوه های دیگری نیز می توانید با تخم مرغ ماسک مو بسازید. مثلاً دو عدد تخم مرغ را با مقداری آب پرتقال و موز ترکیب کنید. ماسک را روی موهای خود بمالید. حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.

گاهی نیز می توانید از تخم‌مرغ به تنهایی برای بهبود سلامت موهایتان استفاده کنید. کافی است یک عدد تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری آب به خوبی هم بزنید. یک تخم مرغ کوچک به تنهایی می تواند باعث تقویت و جلوگیری از موخوره شود.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

۳. آووکادو

مقداری آووکادو تهیه کنید. آن را به شکل پوره دربیاورید. خمیر را روی موهایتان بمالید. یک ساعت صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید. این یک روش ساده ی خانگی دیگر برای درمان موخوره است. همچنین، ماسک مو رطوبت رسان که حاوی روغن آووکادو است هم موجب درمان موهای خشک و وز می‌شود.

۴. عسل

ماسک عسل برای مو

درست شنیدید! عسل ماده ی بسیار مؤثری برای درمان موخوره است. یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری سرشیر یا خامه مخلوط کنید. آن را به موهایتان بمالید. نیم ساعت صبر کنید. سپس آن را بشویید. عسل، درخشش و سلامت موهایتان را باز می گرداند. بعد از مصرف این ماسک، از رایحه ی شیرین موهای خود لذت خواهید برد.

۵. پاپایا (انبه هندی)

یکی از درمان های میوه ای موخوره، استفاده از پاپایای رسیده است. پاپایا را با مقداری ماست مخلوط کنید و با آن خمیر بسازید. به آرامی کف سر خود را با ماسک ماساژ دهید. حدود نیم تا یک ساعت منتظر بمانید. سپس موهای خود را بشویید.

این یک روش مطمئن برای درخشان و براق کردن موهای شماست. همچنین این خمیر، باعث جلوگیری از موخوره شده و از آسیب‌هایی که به نوک موهای شما وارد می‌شود، پیشگیری می‌کند.

۶. موز

تعدادی موز رسیده را با عسل، شیر و تخم مرغ به خوبی ترکیب کنید تا یک ماسک خانگی و طبیعی بسازید. این ماسک برای ساقه های آسیب دیده ی موهای شما خیلی مناسب است. بنابراین باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.

مخلوط را کف سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. دوبار در هفته این کار را تکرار کنید تا جایگزین شامپویتان شود. به زودی می بینید که دیگر نمی توانید از این محصول خانگی بگذرید.

۷. خامه

بله خامه! بازهم یک محصول خانگی که می توانید آن را به راحتی از آشپزخانه خود تهیه کنید. یک پیاله ی کوچک از خامه را با یک فنجان شیر به سرعت هم بزنید، تا مخلوطی یکنواخت به دست بیاید. مخلوط را روی موهایتان بمالید. به آرامی، آن را روی کف سر خود ماساژ دهید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید.

۸. کره ی شی (شی باتر)

پس از شستن موها کمی از این کره را روی موهای خود بمالید. این کار موهای شما را تا حدی چرب و مرطوب نگه می دارد. کره کاکائو یا کره های تصفیه شده نیز اثر مشابهی دارند.

نکته: اگر تار موهایتان ظریف و نازک است، فقط نوک آنها را به کره آغشته کنید. اما اگر موهای شما خشک و ضخیم است، می توانید تمام موهای خود را به آن آغشته کنید تا نرم و زیبا شوند.

۹. چای بابونه

چای بابونه برای مو

شاید تعجب کنید اما، چای بابونه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی معطر و طراوت بخش است، در پیشگیری از موخوره تأثیر شگرفی دارد. موهای خود را به طور منظم با چای غلیظ بابونه بشویید تا حالت وز آنها از بین برود.

۱۰. عدس یا دال عدس

یکی از محصولات غیر مرسوم برای حفاظت از موها و جلوگیری از موخوره عدس یا دال عدس است! یک بسته عدس را آسیاب کنید تا پودر یکنواختی حاصل شود. مقداری دانه ی شنبلیله و ماست را به آن بیفزایید. به خوبی آنها را مخلوط کنید.

ماسک را روی موهایتان بمالید. با دقت کف سر خود را با آن ماساژ دهید. سپس با شامپوهای ملایم موهایتان را بشویید. پس از مصرف این ماسک، در کنار عطر مطبوع دانه های شنبلیله، حسی باورنکردنی خواهید داشت.

۱۱. مایونز

بله! همان سس مایونزی که در قفسه ی یخچال خود نگه می دارید می تواند به طور مؤثری خشکی و شکنندگی موهایتان را درمان کند. باورش سخت است، اما پس از اینکه ماسک مایونز را امتحان کنید، حرف ما را تأیید خواهید کرد.

مقدار کمی از سس مایونز را روی کف سر خود بمالید. دوبار در هفته این کار را تکرار کنید تا از درخشش و سلامت موهای خود لذت ببرید.

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

۱۲. کپسول ویتامین E

روغن موجود در کپسول های ویتامین E را خارج و آن را با آب ولرم مخلوط کنید. سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید. ویتامین E برای بازسازی لایه ی محافظ کوتیکول های موهایتان مفید است. همچنین این ویتامین، آنها را تغذیه و آبرسانی می کند.

درمان موخوره بسیار دشوار است. مگر اینکه بخواهید با کوتاه کردن موهایتان از شر موخوره ها خلاص شوید. البته امیدواریم به این مرحله نرسیده باشید. در واقع بهترین گزینه برای درمان آسیب های موخوره این است که از همان ابتدا نگذارید موهایتان موخوره بگیرد.



:: برچسب‌ها: پیشگیری از موخوره , پیشگیری از موخوره با مواد طبیعی , بهترین روش پیشگیری از موخوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص نخود برای مو

خواص نخود برای مو

یکی از جنبه‌های کمتر شناخته شده نخود، تاثیرش بر رشد و سلامت مو است. در این مقاله، ما به بررسی چگونگی کمک نخود به حفظ و تقویت موها می‌پردازیم.

مهم ترین خواص نخود برای مو

  • ✅ تقویت مو با پروتئین نخود
  • ✅ آهن در نخود و سلامتی مو
  • ✅ فولات و ویتامین‌های گروه B: مغذی‌های موثر در نخود
  • ✅ نخود و افزایش خون‌رسانی به مو
  • ✅ روی و تقویت فولیکول‌های مو
  • ✅ تاثیر نخود بر جلوگیری از ریزش مو
  • ✅ نقش نخود در رشد موها
  • ✅ نخود: یک راهکار طبیعی برای موهای سالم

تقویت موها

نخود می‌تواند به عنوان یک قرص ویتامین طبیعی برای مو عمل کند. این دانه‌های کوچک سرشار از مواد مغذی هستند که به تقویت مو کمک می‌کنند. از جمله مواد مغذی موجود در نخود می‌توان به پروتئین، آهن، روی، فولات و ویتامین‌های گروه B اشاره کرد. این ترکیبات نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کنند، بلکه باعث تقویت و افزایش رشد موها نیز می‌شوند.

افزایش خون‌رسانی به فولیکول‌های مو از دیگر مزایای مصرف نخود است. این عملکرد به تحریک و تقویت فولیکول‌ها کمک کرده و در نهایت منجر به رشد بهتر موها می‌شود. استفاده مداوم از نخود در رژیم غذایی می‌تواند به تغذیه و تقویت موهای شما کمک شایانی کند.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

فواید پروتئین و آهن موجود در نخود

پروتئین و آهن دو ماده‌ی مغذی کلیدی در نخود هستند که نقش مهمی در سلامت مو دارند. پروتئین برای ساخت و نمو موها ضروری است، در حالی که آهن به حفظ سلامت و جلوگیری از ریزش و ضعف مو کمک می‌کند. نخود به عنوان یک منبع طبیعی این مواد مغذی، می‌تواند نقش کلیدی در حفظ و تقویت موهای شما ایفا کند.

تغذیه سالم و تنوع در رژیم غذایی

نخود گزینه‌ای عالی برای افزودن تنوع و مواد مغذی به رژیم غذایی است. این دانه‌های کوچک با داشتن فیبر بالا به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی نیز مفید هستند. اما باید توجه داشت که تقویت موها تنها با مصرف یک ماده غذایی محقق نمی‌شود. مراقبت مناسب از موها، استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب و توجه به عوامل بهداشتی نیز بخش مهمی از فرآیند تقویت موها است.

نتیجه‌گیری: ارزش نخود در سلامت مو و فراتر از آن

در پایان این بررسی جامع، می‌توان گفت که نخود، فراتر از یک ماده غذایی ساده، یک منبع غنی از مواد مغذی است که تاثیرات چشمگیری بر سلامت مو دارد. پروتئین، آهن، روی، فولات و ویتامین‌های گروه B موجود در نخود، نه تنها به تقویت مو کمک می‌کنند بلکه به افزایش خون‌رسانی و تحریک فولیکول‌های مو نیز منجر می‌شوند.

همچنین، نخود به عنوان یک عامل تغذیه‌ای سالم، می‌تواند تاثیر مثبتی بر کل بدن داشته باشد. با این حال، برای دستیابی به سلامت موی کامل، باید به عوامل دیگری همچون مراقبت مناسب از مو و استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب نیز توجه شود. این مطالعه نشان می‌دهد که نخود می‌تواند نقش کلیدی در یک رژیم غذایی متعادل و سلامتی جامع داشته باشد.

با خشکی مو مواجه هستید و نمی دانید چه محصولی درمان شماست؟ درست آمده اید! درمان قطعی خشکی مو تنها با تونیک رشد مو بایوفول

این سرم رشد مو علاوه بر توقف ریزش مو باعث آبرسانی و تقویت مو نیز می شود و خیلی سریع خشکی مو را برطرف می کند.

محلول محرک رشد مو سی کمپلکس بایوفول مناسب انواع الگوهای ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

با یکبار استفاده از بهترین محلول رشد مو شما مشتری دائم آن خواهید بود.



:: برچسب‌ها: خواص نخود برای مو , تقویت مو با نخود , رشد مو با نخود , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص شگفت‌انگیز چای بابونه برای لاغری و پوست

گیاه بابونه یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی مهم در جهان بوده که خواص فراوانی برای سلامت بدن دارد.

چای بابونه

بابونه گیاه دارویی فوق‌العاده پرطرفدار و مفید برای سلامتی است که از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می‌گرفت و امروزه نیز کاربردهای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بابونه از جمله گیاهانی است که به صورت خودرو در مزارع و کنار جاده‌ها می‌روید و طبع گرم و خشک داشته که از تقویت‌کننده‌های تلخ به حساب می‌آید و خواص درمانی بی‌نظیری دارد. خواص بابونه زیاد است و از راه‌های گوناگونی می‌توان از این فواید بهره برد:

۱-    مقوی مغز 
۲-    افزایش ترشح شیر در مادران شیرده
۳-    درمان‌کننده سردرد و میگرن
۴-    دفع سنگ مثانه 
۵-    تاثیر چای بابونه برای تسکین دردهای عضلانی
۶-    برطرف‌کننده اختلالات یائسگی
۷-    ضد آلرژی
۸-    درمان‌کننده کم خونی
۹-    رفع کرم معده و روده
۱۰-    رفع زردی
۱۱-    تب‌ بر و تسکین دهنده درد
۱۲-    تقویت‌کننده معده
۱۳-    تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه‌ها
۱۴-    اگر کسی قطره قطره ادرار می‌کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود.
۱۵-    برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.
۱۶-    جویدن بابونه برای التیام زخم‌های درمان مفید است.
۱۷-    محرک نیروی جنسی (خوردن ۵ گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است.)
۱۸-    برای رفع بی‌خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از این‌که به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.
۱۹-    برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محلهای دردناک بمالید درد را تخفیف می‌دهد.
۲۰-    برای رفع گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.
۲۱-    روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلیکرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

نحوه مصرف بابونه برای زخم معده

یکی از مهمترین خواص بابونه درمان زخم و ورم معده است و افراد مبتلا به این مشکلات می‌توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند. 

یک لیوان چای غلیظ بابونه، حاوی چهار قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش، را صبح ناشتا بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید صبحانه خود را میل کنید؛ این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

تاثیر بابونه بر تنظیم قند خون

آنتی اکسیدان‌های بابونه از تخریب و صدمه سلول‌های پانکراس که مسئول ترشح انسولین و کنترل قند خون هستند جلوگیری می‌کنند. مطالعه بر روی دیابتی‌ها نشان داده که چای بابونه می‌تواند قند خون ناشتا و متوسط میزان قند خون دیابتی‌ها را در دراز مدت کاهش دهد.. همچنین بابونه می‌تواند سرعت افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش دهد.

خواص دمنوش بابونه برای قاعدگی

از جمله خواص چای بابونه درمان گرفتگی‌های قاعدگی است. این گیاه می‌تواند التهاب، گرفتگی، اضطراب، تعرق، بدخوابی، نوسانات خلقی و سایر علایم شایع در عادت ماهیانه را تسکین ببخشد. دمنوش بابونه بطور موثری می‌تواند این علائم را کاهش دهد، ذهن و جسم را آرام کند و با کاهش التهاب، مشکلات و ناراحتی‌های جسمی این دوره را برطرف کند.

یک فنجان چای بابونه با داشتن مقدار گلیسین و فلاونوئید (زردینه) لازم، اسپاسم عضلانی را کاهش می‌دهد و در عین حال فعالیت ضد باکتری سالم را برای درمان قاعدگی برمی‌انگیزاند. این چای همچنین جریان خون را در مناطق لگن و رحم افزایش می‌دهد و در نتیجه به درمان پریودهای نامنظم و افزایش سلامت جنسی در زنان کمک می‌کند.

خواص بابونه برای سرماخوردگی

بابونه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه می‌کند و عفونت‌های سینوسی را از بین می‌برد. مطالعات نشان داده‌اند که بوییدن بخار عصاره بابونه به درمان سرماخوردگی و تسکین عفونت‌های سینوسی و گلودرد کمک می‌کند.

روزانه دو تا سه مرتبه با دهانشویه‌های بابونه غرغره کنید تا گلودردتان از بین برود. می‌توانید از جوشانده بابونه نیز برای غرغره کردن استفاده کنید.

تاثیر مثبت بابونه بر کاهش وزن

چای بابونه به‌ طور مؤثری در رفع لاغری و افزایش اشتها مؤثر است. دمنوش بابونه و چای بابونه به تنهایی باعث کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد، اما اگر با یک رژیم منطقی و ورزش منظم همراه شود، به طور موثر چربی‌سوز می‌شود و تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد.

دمنوش بابونه علاوه بر اینکه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است با مداومت در نوشیدن این چای می‌توانید به تاثیر چشمگیر آن در لاغری پی ببرید.

برای تهیه دمنشو چای بابونه، یک قاشق چایخوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریز و روی شعله غیرمستقیم قرار بدهد، بعد از ۱۰ دقیقه آماده است، صاف کرده و بنویشید.

تاثیر بابونه بر فشار خون

فلاوون‌های موجود در بابونه اثر مفید بر روی فشار خون و همچنین سطوح کلسترول خون هم با مصرف بابونه کاهش می‌یابد که این دو سبب کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند

خواص بابونه برای پوست

بابونه تاثیر فوق‌ العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. یکی از روش‌های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. طی این فرایند آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود.

بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود.

علاوه بر روش بخور از روش کمپرس بابونه برای پوست به‌ویژه برای پوست‌های خشک و حساس می‌توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می‌شود. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید آکنه‌های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده، جوان‌کننده و تقویت‌کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

روغن بابونه برای درمان آفتاب سوختگی هم مفید است و ترمیم‌کننده آن می‌باشد. چند قطره از روغن بابونه را به آب حمام اضافه کنید و یا آن را به آب سرد اضافه کنید و پارچه‌ای را به آن آغشته سازید و روی محل مورد نظر بگذارید.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

ماسک گل بابونه برای شادابی پوست

دو قاشق چایخوری گل بابونه خشک را دم کرده و بگذارید خنک شود سپس آن را صاف کرده و مایع را در بطری بریزید، ۱۲۰ میلی‌لیتر گلاب و ۲ قطره اسانس روغن صندل به آن اضافه کرده و در یخچال نگهداری کنید و حداکثر در طول یک هفته استفاده کنید. کافی است به صورت مداوم از این ماسک استفاده کنید تا خودتان به واضح تغییراتی که در پوستتان به وجود می‌آید را شاهد باشید.

تاثیر چای بابونه بر کاهش پُف زیر چشم

قرار دادن کیسه‌های چای بابونه خنک زیر چشم به کاهش پف چشم کمک می‌کند. همچنین خستگی چشم را تسکین می‌دهد.

چای بابونه را می‌توان به بسته‌های پلاستیکی کوچک یا به کمپرسورها یا حتی به داخل کابین یخ تزریق کرد و روی چشم‌های خسته برای درمان سیاهی چشم و یا فرو رفتگی زیر چشم استفاده کرد. ظرف پنج دقیقه ظرف چای بابونه را روی چشم خود نگه دارید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

مضرات بابونه

۱- یکی از عوارض جانبی چای بابونه عبارت است از خواب‌آلودگی، در نتیجه اگر می‌خواهید رانندگی کنید یا اپراتور یک دستگاه خاص هستید، از این چای استفاده نکنید.

۲- مصرف این گیاه همزمان با داروهای رقیق‌کننده خون، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق‌کننده خون و... و همچنین الکل ممنوع است.

۳- میزان زیاد این گیاه می‌تواند باعث ایجاد تحریک پوستی در برخی افراد شود.

۴- استفاده از بابونه در دوران بارداری پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا این گیاه باعث سقط جنین می‌شود. 

۵- در صورت مصرف بیش از اندازه، علایمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.

۶- اگر به گل‌ها حساسیت دارید، در مصرف چای بابونه، مراقب باشید.

موارد منع مصرف بابونه

۱- از مصرف بابونه و فرآورده‌های آن در اطراف چشم پرهیز باید کرد.

۲- به علت موارد نادر حساسیت در استفاده به صورت موضعی با مقدار کم درمان شروع گردد.

طرز تهیه چای بابونه

چای بابونه یک چای نسبتا سالم برای مصرف عموم مردم است که برای تهیه آن باید بابونه خشک شده را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آن را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درِ آن را بگذارید. سپس به کمک چای صاف کن آن را در فنجان بریزید.

مصرف دمنوش‌ها و داروهای گیاهی نیز مانند هرچیز دیگر مقدار و اندازه معین دارد. مصرف بیش از حد دمنوش بابونه ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال شود. 

در حال حاضر فرآورده‌های مختلفی از بابونه به اشکال دمنوش بابونه، روغن بابونه، کرم بابونه، لوسیون بابونه و قطره خوراکی آن در بازار وجود دارد.



:: برچسب‌ها: خواص بابونه برای لاغری , کاهش وزن با بابونه , لاغری فوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

درمان موخوره با روغن های گیاهی بسیار رایج است. یکی از عوامل مهمی که در زیبایی افراد هم خانمها و هم آقایان تاثیر بسزایی دارد، مو است. مو یکی از حساس ترین و ظریف ترین اجزای بدن است که رسیدگی و حفظ سلامت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . اما مو بدلیل عوامل مختلفی ممکن است در معرض آسیب ها و شکنندگی هایی همچون موخوره قرار بگیرند که در گذشته بدلیل عدم آگاهی افراد برای درمان و حفظ سلامت و زیبایی مو پیشنهاد می کردند که مو را کوتاه کنید که این موضوع برای افرادی که علاقمند به موی بلند بودند و برای آنها کوتاهی یک کابوس بزرگ بود، بسیار پیشنهادی ناگوار بود. از این رو افراد بخصوص خانم ها همیشه بدنبال درمان موخوره با روغن گیاهی و بدون نیاز به کوتاهی مو، هستند؛ در این مقاله قصد داریم به عوامل ایجاد موخوره و همچنین به انجام روش ها و درمان موخوره با روغن های گیاهی و بدون کوتاهی مو بپردازیم

درمان موخوره با روغن گیاهی

چه عواملی باعث موخوره می شود؟

موخوره زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک ، شکننده و فرسوده شود.

این اتفاق ممکن است شبیه انتهای طناب های پبچ نشده باشند که عواملی مانند قرار گرفتن در معرض شرایط شدید آب و هوایی  و روش های زیباسازی مو مانند سشوار زدن ، صاف کردن و پیچش یا بافت های مکرر ممکن است باعث موخوره  شود. البته ناگفته نماند که موخوره می تواند توسط محصولات شیمیایی مو ایجاد شود.  حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که چگونه می توان از شر موخوره خلاص شد و به درمان موخوره بدون کوتاهی مو پرداخت.

برخلاف عقیده ی بسیاری از افراد موخوره براحتی قابل رفع و ترمیم می باشد البته نکته ی اصلی که باید برای اصلاح و ترمیم موهای آسیب دیده و دارای شکستی به آن اشاره کرد، استفاده از محصولات و روغن های کاملا گیاهی برای رفع خشکی موها و سپس برای ترمیم و رفع موخوره است زیرا همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ، دلیل اصلی این مشکل برای موهای شما عدم آبرسانی و استفاده نکردن از روغن های گیاهی است که بمرور باعث خشکی و از بین رفتن روغن موی شما می شود و در نهایت نیز موهایی آسیب دیده و دارای شکستگی را برای شما به ارمغان می آورد. از این رو درمان موخوره با روغن گیاهی روشی تضمینی برای رفع موخوره است. البته امروزه روش های مدرنی نیز ارائه شده است تا بتواند از وقوع و پیشرفت این مشکل جلوگیری کند اما هنوز هم ، برخی از متخصصان مراقبت از مو نگران هستند که ممکن است این دستگاه ها باعث شکاف بیش از حد و آسیب  در مو شده و به فولیکول های مو آسیب برساند.

مشکل موی شما، دیگر مشکل شما نیست ، مشکل ماست و ما بهترین راه را برای درمان آن در دست داریم، ماسک مو ضد ریزش بایوفل

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کاناداماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا

برای اینکه بهترین ظاهر خود را داشته باشید شما نیازمند استفاده از یک محصول از دل طبیعت و فاقد مواد شیمیایی هستید، پس حتما از  ماسک ضد ریزش مو بایوفل کانادا استفاده کنید.

اگر از خشکی ، شکنندگی، وزی، ریزش موهای خود کلافه شده اید تنها با اولین استفاده از بهترین ماسک مو ضد ریزش معجزه را در موهای خود خواهید دید.

این ماسک ضد ریزش مو گیاهی مناسب استفاده داخل حمام ، هم بر روی ریشه و هم ساقه می باشد، و مثبت ترین نکته این است که در ساخت این محصول از ماینوکسیدیل استفاده نشده است.

با خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو برای موهات وقت بذار و نتیجه لذت بخشش رو خیلی سریع ببین.

 با درمان موخوره با روغن های گیاهی، زیبایی را به موهای خویش هدیه دهیم:

روغن ها ماسک ها و نرم کننده های موی کاملا گیاهی یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین روش برای بازگرداندن رطوبت و چربی مورد نیاز به موها و تقویت ساقه های مو است.

حال بسیاری از افراد قصد دارند بدانند با چه محصولاتی می توانند اقدام به درمان موخوره بدون کوتاهی مو کنند.

از جمله روغن های بسیار مفید برای رشد و ترمیم موها شامل موارد زیر هستند:

روغن بادام شیرین : این روغن که از بادام استخراج می شود ، مرطوب کننده است و موهای شما را سنگین نمی کند. همچنین به تقویت مو ، حفظ رطوبت و بهبود بافت موهای آسیب دیده کمک می کند.

 درمان موخوره با روغن آرگان  : روغن آرگان غنی از هسته درختان آرگان بومی مراکش است. روغن آرگان به شدت مرطوب کننده است و باعث درخشش مو می شود. برای استفاده از روغن آرگان در انتهای مو ، چندین قطره را به موهای مرطوب یا خشک بمالید و شانه بزنید.

روش های ذکر شده در درمان موخوره بدون کوتاهی و از بین بردن تمامی  قسمتهای شکاف و شکستگی مو بسیار مناسب است و به بهبود ظاهر کلی موهای شما بسیار کمک می کند.

روغن زیتون، درمان موخوره با روغن گیاهی :

روغن زیتون از جمله روغن های پرخاصیتی است که هم برای پوست مهم است هم برای مو. این روغن ارزشمند سرشار از مواد مفیدی است که به عقیده کارشناسان طب سنتی بهترین درمان موخوره با روغن گیاهی با روغن زیتون تحقق می یابد.

 

روغن کنجد ، روغن گیاهی پرخاصیت برای مو :

روغن کنجد از جمله روغن هایی است که نه تنها برای مو مناسب است بلکه فواید ماندگار دیگری دارد. درمان موخوره با روغن گیاهی کنجد امکان پذیر است از طرفی این روغن مصرف خوراکی هم دارد. روش مصرف این روغن برای مو به این صورت است که روغن کنجد را روی پوست سر خود بمالید و سپس به صورت دایره وار ماساژ دهید. حوله را در آب گرم خیس کرده و آب آن را گرفته و موهای آن را برای نیم ساعت در آن بپوشانید.
 

روغن سیاهدانه ، نرم کننده طبیعی :

روغن سیاهدانه یک نرم کننده پرخاصیت طبیعی است از این رو موهای ضحیم را نرم و لطیف می کند. این روغن برای پوست هم مفید است و پوست را خنک نگه داشته و التهاب پوست سر را کاهش می دهد و مانع بروز شوره سر می شود.  روغن های مناسب برای مخلوط کردن با این روغن به منظور تاثیر بهتر بر موها شامل روغن اسطوخودوس، روغن زیتون و روغن رزماری می باشند.

درمان موخوره با روغن گیاهی

برای جلوگیری از موخوره، مدل موهای خود را اصلاح کنید:

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث ایجاد موخوره و شکستگی موهای افراد شود نوع بستن موهاست.

این مورد درمورد خانم ها بیشتر صدق می کند. زیرا برخی از مدل های مو مانند دم اسبی و پیچ خوردگی مو، بافت و… باعث ایجاد شکستی و آسیب در انتهای مو می شوند.

محدود کردن دفعات استفاده از این مدل موها و استفاده از کش موهای نرم  می تواند از آسیب دیدن موهای شما جلوگیری کند.

همچنین ناگفته نماند که موهای دارای بافت بخصوص بافت آفریقایی، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

این موضوع به دلیل بافت های ریز و جلوگیری از جریان خون در بین تارهای مو حاصل می شود و باعث رشد کندتر مو و تراکم کمتر مو می گردد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

تاثیر سن برروی مو:

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باعث خشکی و درنهایت آسیب دیدگی و موخوره می شود افزایش سن بخصوص در خانم ها است.

زیرا زنانی که یائسه می شوند بیشتر در معرض آسیب و ریزش و شکنندگی در موهای خود می شوند که دلیل اصلی آنها  کاهش سطح استروژن است زیرا استروژن باعث تقویت و حفظ رطوبت دربین تارهای مو می شود از این رو کاهش آن باعث آسیب و خشکی مو می شود به همین دلیل استفاده از روغن های طبیعی و درمان موخوره با روغن طبیعی برای  حفظ سلامتی و زیبایی در خانم های میانسال بسیار پر اهمیت است.



:: برچسب‌ها: درمان فوری موخوره , درمان خانگی موخوره , درمان موخوره با روغن , بهترین روغن برای درمان موخوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

بابونه، گیاهی با خواص فراوان که برای بسیاری به عنوان گیاهی آرام‌بخش شناخته شده است. اما خواص این گیاه تنها به آرام‌بخشی ختم نمی‌شود. بابونه دارای خواصی چون ضدالتهاب، ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال است که نه تنها در حفظ سلامت پوست سر مؤثرند، بلکه به رشد مجدد موهای سالم نیز کمک شایانی می‌کنند. در این مقاله به بررسی کامل خواص بابونه برای مو می پردازیم.

خواص بابونه برای مو

مهم تربن خواص بابونه برای مو

  • ✅ محافظت در برابر آسیب‌های محیطی
  • ✅ مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • ✅ تقویت فولیکول‌های مو
  • ✅ افزایش ضخامت و استحکام مو
  • ✅ درخشندگی و زیبایی مو
  • ✅ درمان شوره سر
  • ✅ رفع خشکی پوست سر
  • ✅ نرم کننده و صاف کننده مو
  • ✅ تغذیه و هیدراتاسیون مو
  • ✅ روشن کننده طبیعی مو

فواید بابونه برای تغذیه مو

روغن بابونه، با خواص مرطوب کنندگی خود، موهای شما را تغذیه می‌کند. این روغن در مقابله با آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر UV، خاک، گرد و غبار و کثیفی بسیار مؤثر است. استفاده از روغن بابونه به نرمی و صافی موها کمک کرده و آن‌ها را در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند.

خاصیت بابونه در درمان شوره سر

یکی از مشکلات رایج پوست سر، شوره سر است که می‌تواند ناشی از مسدود شدن منافذ یا خشکی پوست باشد. طبق بررسی سایت چی شی، روغن بابونه با خواص ضدعفونی کنندگی و ضدالتهابی خود در درمان شوره سر بسیار مؤثر است. این روغن با از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها، از عفونت پوست سر جلوگیری کرده و به تسکین پوست خشک و ملتهب کمک می‌کند.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

فواید بابونه برای تعادل چربی مو

استفاده مکرر از شامپو می‌تواند چربی طبیعی موها را از بین ببرد. روغن بابونه با ویتامین‌ها و مواد مغذی خود به بازگرداندن تعادل چربی مو و پوست سر کمک کرده، موهای شما را هیدراته و تغذیه می‌کند. این روغن در مقابله با موهای خشک و شکننده بسیار مؤثر است و موها را نرم و صاف می‌کند.

خواص بابونه برای روشن کردن مو

بابونه به عنوان یک روشن کننده طبیعی مو شناخته شده است. شستشوی مو با روغن بابونه به ایجاد هایلایت‌های طبیعی کمک می‌کند. همچنین این روغن به درخشندگی طبیعی موها کمک کرده و آن‌ها را نرم و براق می‌سازد.

فواید بابونه برای سلامت فولیکول‌های مو

برای داشتن موهای سالم، سلامت پوست سر از اهمیت بالایی برخوردار است. روغن بابونه به ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده کمک کرده و در افزایش تولید کلاژن، که نقش مهمی در رشد مو دارد، مؤثر است. این روغن به افزایش ارتجاعیت مو کمک کرده و از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

خاصیت بابونه در ترمیم سلول‌های آسیب دیده

یکی دیگر از خواص بابونه، ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده پوست است. ترپن‌ها، فلاونوئیدها و سسکوی‌ترپن‌ها موجود در بابونه به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. این خواص بابونه موجب تقویت و استحکام موهای شما می‌شوند.

روغن بابونه، محافظت کننده در برابر رادیکال‌های آزاد

روغن بابونه به عنوان یک ماده طبیعی، سرشار از ویتامین‌های C و E است که نقش مهمی در حفاظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی ایفا می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن بابونه به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

این رادیکال‌های آزاد که اغلب در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و آلودگی‌های محیطی ایجاد می‌شوند، می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب رسانده و منجر به ریزش مو شوند. استفاده از روغن بابونه به عنوان یک ماده آنتی‌اکسیدانی قوی، به طور مؤثر با این رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به حفظ سلامت فولیکول‌ها کمک می‌کند.

ترمیم و بازسازی فولیکول‌های آسیب دیده مو

روغن بابونه، علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد، خواص درمانی قابل توجهی دارد که به ترمیم و بازسازی فولیکول‌های آسیب دیده مو کمک می‌کند. این روغن غنی از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری برای سلامت مو است.

ترکیبات موجود در روغن بابونه به بازسازی سلول‌های آسیب دیده و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند، که در نهایت به افزایش قدرت و استحکام موها منجر می‌شود. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند که روغن بابونه به عنوان یک درمان طبیعی و مؤثر برای مشکلات مختلف مو، از جمله ریزش مو و آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی، شناخته شود.

 
 

تقویت و محافظت از مو با روغن بابونه

استفاده از روغن بابونه به عنوان بخشی از روتین مراقبت از مو می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. این روغن با تأمین مواد مغذی مورد نیاز مو، به تقویت ساختار کلی موها کمک می‌کند.

ویتامین‌های C و E موجود در روغن بابونه نه تنها به محافظت از مو در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کنند، بلکه با تقویت فولیکول‌های مو، به حفظ و افزایش ضخامت و استحکام موها نیز یاری می‌رسانند. استفاده مداوم از این روغن می‌تواند به افزایش درخشندگی و سلامت کلی موها منجر شود، و در نهایت موهایی سالم‌تر و زیباتر را به شما هدیه دهد.

با خشکی مو مواجه هستید و نمی دانید چه محصولی درمان شماست؟ درست آمده اید! درمان قطعی خشکی مو تنها با تونیک رشد مو بایوفول

این سرم رشد مو علاوه بر توقف ریزش مو باعث آبرسانی و تقویت مو نیز می شود و خیلی سریع خشکی مو را برطرف می کند.

محلول محرک رشد مو سی کمپلکس بایوفول مناسب انواع الگوهای ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد.

با یکبار استفاده از بهترین محلول رشد مو شما مشتری دائم آن خواهید بود.

نتیجه‌گیری: تأثیر بابونه بر سلامت و زیبایی موها

روغن بابونه، گنجینه‌ای از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، نه تنها یک راه حل طبیعی برای مقابله با آسیب‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد است، بلکه به تقویت و بازسازی فولیکول‌های مو نیز کمک شایانی می‌کند.

استفاده از این روغن معطر و مغذی در روتین مراقبت از مو، می‌تواند به تقویت ساختار مو، افزایش درخشندگی و ضخامت آن، و درمان شوره سر و خشکی پوست سر کمک کند. روغن بابونه با تأثیرات متنوع و مفید خود، به عنوان یک درمان کامل و همه‌جانبه برای داشتن موهایی سالم‌تر و زیباتر توصیه می‌شود.



:: برچسب‌ها: خواص بابونه برای مو , تقویت مو با بابونه , رشد مو با بابونه , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خرما برای پوست صورت یک گزینه بسیار مناسبی می باشد که علاوه بر پوست دارای خاصیت و فواید های بیشماری است با ما همراه باشید.

خرما برای پوست صورت

همانطور که می‌دانید خرما سرشار از انواع ویتامین و خاصیت های مفید برای بدن می باشد که یکی از این خاصیت ها این است که خرما برای پوست صورت مفید واقع شده است.

علاوه بر این، خاصیت های بیشمار دیگری هم دارد که برای سلامتی بدن بسیار عالی هستند، روشن کننده پوست است.

بیشتر افراد، خرما را در رژیم غذایی خود قرار می دهند چرا که خرما به درمان کم خونی کمک می کند و دارای مواد معدنی از جمله iron، فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم و غیره می باشد.

خرما یک میوه ای می باشد که همراه با شیر بسیار مقوی و مفید است و برای افراد بیمار، کاملاً موثر می باشد در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

خرما برای پوست صورت

یکی از مشخصات خرما این است که برای پوست صورت موثر است به صورت کلی می‌توان گفت که خرما دارای ارزش غذایی بسیار بالا می باشد و منبع کاملی از انرژی محسوب می شود.

از جمله ویژگی های خرما برای سلامتی عبارتند از این که:

عنوان توضیحات
ویژگی  ارزش غذایی بالا 
خواص درمانی
مزیت روشن کننده ضدلک جوش
ماده معدنی iron

    از کم خونی جلوگیری می کند.

    برای سلامت دستگاه گوارشی کاملا مناسب است.

    یبوست را کامل درمان می کند.

    اختلالات روده را برطرف می سازد.

    آلرژی را کاهش می دهد.

    برای افزایش وزن یک گزینه عالی به شمار می آید، انرژی را در فرد افزایش می دهد.

    به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

    اختلالات جنسی را بر طرف می کند.

خرما گنتار

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی

رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

همانطور که اشاره کردیم خرما علاوه بر استفاده برای پوست صورت دارای فواید های بیشماری بود.

اما لازم است قبل از خرید خرما به چند نکته توجه داشت این نکات عبارتند از:

    نکته ی اول در هنگام خرید خرما رنگ آن است که باید حتماً دقت شود.

    نوع خرما را باید بشناسید.

    بسته‌بندی مناسبی داشته باشد.

    استانداردهای لازم در آن کاملاً رعایت شده باشد.

    این را هم باید بدانید که آیا ماندگاری بالایی دارد یا نه

مزایای ضد پیری خرما

خرما منبع بسیار خوبی از ویتامین های C و D است. این مواد مغذی تولید کلاژن را افزایش می دهد و باعث کشش و چسبندگی بیشتر پوست می شود. عصاره خرما که بسیار غنی از آنتی اکسیدان است از اکسیداسیون و آسیب سلولی جلوگیری می کند ، بنابراین التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مواد مغذی موجود در خرما باعث تقویت بافت های زیرپوستی و در نتیجه نرمی و لطافت پوست می شود. همچنین ، وجود اسید پانتوتنیک موجود در خرما، پوست شما را درخشان می کند.

مطالعات ثابت کرده است که خرما به طور قابل توجهی با علائم پیری پوست مبارزه می کند. این عصاره گیاهی فوق العاده مغذی سرشار از فیتو هورمون هایی است که خواص ضد چروک اثبات شده ای دارند.

در یک مطالعه ، ده زن سالم در سنین 46 تا 58 سال از کرم‌ دور چشمی استفاده کردند که حاوی عصاره خرما بود. این تحقیق ۵ هفته به طول انجامید و محققان دریافتند که عصاره خرما باعث کاهش چین و چروک دور چشم می‌شود.

یک مطالعه دیگر می گوید وقتی عصاره خرما را به صورت موضعی روی پوست خود قرار می دهید باعث افزایش روشنایی پوست ، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ، بهبود آبرسانی به پوست و‌ در نتیجه نرمی و لطافت آن خواهد شد.

خرما حاوی ویتامین های A و E است که به طور چشمگیری سلامت پوست شما را تقویت می کند. وجود اسید فولیک باعث تحریک بازسازی سلول و مقابله با آسیب رادیکال های آزاد ، مبارزه با علائم پیری و جوانسازی پوست می شود. خرما منبعی غنی از آهن است که باعث افزایش سطح اکسیژن در خون شده و درخشندگی و سلامتی را به پوست شما می بخشد.

 

خرما پیارم

پاسخ به ۲ سوال درباره خرما

۱: خرما دارای چه ویژگی است؟

سرشار از انواع ویتامین و خاصیت های مفید برای بدن می باشد.

۲: خواص درمانی خرما چیست؟

جلوگیری از کم خونی، سلامت دستگاه گوارشی، درمان یبوست، حفظ سلامت قلب و اختلالات جنسی را بر طرف می کند.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: خواص خرما برای پوست , تقویت پوست با خرما , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خرما برای پوست صورت یک گزینه بسیار مناسبی می باشد که علاوه بر پوست دارای خاصیت و فواید های بیشماری است با ما همراه باشید.

خرما برای پوست صورت

همانطور که می‌دانید خرما سرشار از انواع ویتامین و خاصیت های مفید برای بدن می باشد که یکی از این خاصیت ها این است که خرما برای پوست صورت مفید واقع شده است.

علاوه بر این، خاصیت های بیشمار دیگری هم دارد که برای سلامتی بدن بسیار عالی هستند، روشن کننده پوست است.

بیشتر افراد، خرما را در رژیم غذایی خود قرار می دهند چرا که خرما به درمان کم خونی کمک می کند و دارای مواد معدنی از جمله iron، فسفر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم و غیره می باشد.

خرما یک میوه ای می باشد که همراه با شیر بسیار مقوی و مفید است و برای افراد بیمار، کاملاً موثر می باشد در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

خرما برای پوست صورت

یکی از مشخصات خرما این است که برای پوست صورت موثر است به صورت کلی می‌توان گفت که خرما دارای ارزش غذایی بسیار بالا می باشد و منبع کاملی از انرژی محسوب می شود.

از جمله ویژگی های خرما برای سلامتی عبارتند از این که:

عنوان توضیحات
ویژگی  ارزش غذایی بالا 
خواص درمانی
مزیت روشن کننده ضدلک جوش
ماده معدنی iron

    از کم خونی جلوگیری می کند.

    برای سلامت دستگاه گوارشی کاملا مناسب است.

    یبوست را کامل درمان می کند.

    اختلالات روده را برطرف می سازد.

    آلرژی را کاهش می دهد.

    برای افزایش وزن یک گزینه عالی به شمار می آید، انرژی را در فرد افزایش می دهد.

    به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

    اختلالات جنسی را بر طرف می کند.

خرما گنتار

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی

رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

همانطور که اشاره کردیم خرما علاوه بر استفاده برای پوست صورت دارای فواید های بیشماری بود.

اما لازم است قبل از خرید خرما به چند نکته توجه داشت این نکات عبارتند از:

    نکته ی اول در هنگام خرید خرما رنگ آن است که باید حتماً دقت شود.

    نوع خرما را باید بشناسید.

    بسته‌بندی مناسبی داشته باشد.

    استانداردهای لازم در آن کاملاً رعایت شده باشد.

    این را هم باید بدانید که آیا ماندگاری بالایی دارد یا نه

مزایای ضد پیری خرما

خرما منبع بسیار خوبی از ویتامین های C و D است. این مواد مغذی تولید کلاژن را افزایش می دهد و باعث کشش و چسبندگی بیشتر پوست می شود. عصاره خرما که بسیار غنی از آنتی اکسیدان است از اکسیداسیون و آسیب سلولی جلوگیری می کند ، بنابراین التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مواد مغذی موجود در خرما باعث تقویت بافت های زیرپوستی و در نتیجه نرمی و لطافت پوست می شود. همچنین ، وجود اسید پانتوتنیک موجود در خرما، پوست شما را درخشان می کند.

مطالعات ثابت کرده است که خرما به طور قابل توجهی با علائم پیری پوست مبارزه می کند. این عصاره گیاهی فوق العاده مغذی سرشار از فیتو هورمون هایی است که خواص ضد چروک اثبات شده ای دارند.

در یک مطالعه ، ده زن سالم در سنین 46 تا 58 سال از کرم‌ دور چشمی استفاده کردند که حاوی عصاره خرما بود. این تحقیق ۵ هفته به طول انجامید و محققان دریافتند که عصاره خرما باعث کاهش چین و چروک دور چشم می‌شود.

یک مطالعه دیگر می گوید وقتی عصاره خرما را به صورت موضعی روی پوست خود قرار می دهید باعث افزایش روشنایی پوست ، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست ، بهبود آبرسانی به پوست و‌ در نتیجه نرمی و لطافت آن خواهد شد.

خرما حاوی ویتامین های A و E است که به طور چشمگیری سلامت پوست شما را تقویت می کند. وجود اسید فولیک باعث تحریک بازسازی سلول و مقابله با آسیب رادیکال های آزاد ، مبارزه با علائم پیری و جوانسازی پوست می شود. خرما منبعی غنی از آهن است که باعث افزایش سطح اکسیژن در خون شده و درخشندگی و سلامتی را به پوست شما می بخشد.

 

خرما پیارم

پاسخ به ۲ سوال درباره خرما

۱: خرما دارای چه ویژگی است؟

سرشار از انواع ویتامین و خاصیت های مفید برای بدن می باشد.

۲: خواص درمانی خرما چیست؟

جلوگیری از کم خونی، سلامت دستگاه گوارشی، درمان یبوست، حفظ سلامت قلب و اختلالات جنسی را بر طرف می کند.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: خواص خرما برای پوست , تقویت پوست با خرما , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص خرما برای لاغری: ۱۲ فایده بی نظیر خرما برای کاهش وزن

صحبت از میوه‌ها که می‌شود، خرما را می‌توان به عنوان گزینه‌ای محبوب انتخاب کرد. در واقع، مسلمانان طبق سنت به هنگام افطار کردن خرما می‌خورند. مزه‌ی خرما و محتوای ارزش غذایی بالای آن این میوه‌ را به گزینه‌ای ارزشمند برای خوردن تبدیل می‌کند. از سالیان دور بخاطر خواص خرما برای لاغری و سلامتی به عنوان غذا مصرف می‌شده‌ است. به علاوه، قرن‌ها از آن‌ در خاور میانه به عنوان شیرین کننده (طعم دهنده)‌ استفاده می‌شده است. همچنین، مردم این روزها به طرق مختلفی خرما را مصرف می‌کنند مثلا آن را به همراه ماست یا کره نیز می‌خورند.

در واقع، خرما منبع ماده‌ی مغذی آنتی‌ اکسیدانی به نام پلی‌فنول است. به علاوه، این میوه‌ی شیرین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین منبع فیبر، کلسیم، آهن، سدیم، منیزیم، روی، ویتامین A، ویتامین B، و ویتامین K است. این مواد معدنی ضروری به بهبود وضع سلامتی کمک می‌کنند. به علاوه، خرما می‌تواند برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید باشد. محتوای فیبر و سایر مواد مغذی مهم، برای کاهش چربی مفید هستند.

در نتیجه، اگر می‌خواهید از خواص خرما برای لاغری و کاهش وزن و سلامتی مطلع شوید. پس بیایید با هم نگاهی به اطلاعات زیر بیندازیم.

۱. خوراکی شیرین و سالمی است

آیا تا به حال تصور کرده‌اید که یکی از سبزیجات نه چندان خوشمزه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی‌تان مصرف کنید؟ یا حتی آن را امتحان کرده‌اید؟ خب، برای چنین موردی باید راهی وجود داشته باشد. در نتیجه، خرما آماده است که به شما کمک کند. خرما به عنوان میوه‌ای خوشمزه و حاوی مواد مغذی مفید به حساب می‌آید. در نتیجه، اگر دلتان می‌خواهد خوراکی سالم و شیرینی را به منوی رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، خرما همیشه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

۲. سرشار از فیبر است

برای استفاده بهتر از خواص خرما برای کاهش وزن و سلامتی، توصیه شده است روزانه ۲۰-۳۵ گرم فیبر مصرف شود. فیبر ماده‌ی مغذی ضروری برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. به علاوه، فیبر در پیشگیری از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، گاز معده، و نفخ نقش دارد. نتیجتا، با مصرف خرما، می‌توانید به طور قطع نیاز روزانه‌ی بدن‌تان به فیبر را برآورده کنید. از این رو، چون فیبر ماده‌ی مغذی خوبی در رژیم غذایی است، پس برای کسانی که می‌خواهند از چربی‌های بدن خود بکاهند نیز مفید است.

کاهش وزن فوری و موضعی با ژل لاغری هات چیلی

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب در کمتر از ۲ هفته

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این بهترین کرم لاغری شکم انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

به دلیل ارگانیک بودن کرم ضد سلولیت هات چیلی، این کرم لاغری، برای تمام نواحی بدن قابل استفاده میباشد به غیر از نواحی باز بدن، زخم، نواحی تناسلی و اطراف چشم.

۳. منبع مواد معدنی است

به خاطر وجود سطوح بالای مواد معدنی در خرما، مصرف این میوه به حفظ تعادل رژیم غذایی‌تان کمک خواهد کرد. چون این میوه محتوای بالایی از آهن و منیزیم دارد، پس در کنترل مایعات بدن نقش ایفا می‌کند. همچنین، به عضله‌سازی نیز کمک می‌کند. نه فقط به خاطر همین، بلکه چون خرما حاوی کلسیم نیز هست. پس سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد. وجود سدیم در آن نیز به پیشگیری از مشکلات تیروئیدی کمک می‌کند. در نتیجه، با مصرف خرما و استفاده از خواص خرما، رژیم غذایی متعادلی خواهید داشت و به طور قطع عملکرد سیستم بدنی‌تان بهبود پیدا خواهد کرد.

۴. هیچ چربی ترانسی ندارد

برای کاهش چربی بدن، لازم است خوراکی‌های ویژه‌ای جهت تکمیل برنامه‌ی رژیم غذایی‌تان انتخاب کنید. از این رو، قطعا خرما یکی از آن چیزهای مناسب برای افزودن به فهرست غذایی‌تان است. چون هیچ چربی ترانسی در آن وجود ندارد، پس این میوه می‌تواند برای کنترل وزن بدن‌تان ایده‌آل باشد. در واقع، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و در عین حال مزه‌ی عالی و شیرینی نیز دارد.

۵. چربی‌ها را تجزیه می‌کند

آنچه حتی از همه‌ی خواص خرما عالی‌تر است قدرت متلاشی کردن و تجزیه‌ی چربی‌ها است. چنین شایع است آنچه باعث وجود این فایده در خرما می‌شود محتوای پتاسیم و سولفور آن است. نتیجتا، با وجود این مواد مغذی مفید، خرما می‌تواند به تقویت فرایند کاهش چربی در بدن کمک کند.

۶. باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید

آنچه باعث می‌شود خرما برای کاهش وزن ایده‌آل باشد چیست؟ نشان داده شده است که فیبر موجود در خرما باعث خواهد شد مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این میوه اشتهای شما را کاهش می‌دهد در نتیجه می‌توانید وزن بدن‌تان را کنترل کنید. این معنی خوبی دارد چون می‌توانید برای مدت طولانی‌تری جلوی گرسنه شدن‌تان را بگیرید تا اینکه مصرف غذایی‌تان از این طریق کاهش پیدا کند. اما، کاری هم که باید حتما انجام بدهید این است که خوراکی مناسب را به مقدار مناسب مصرف کنید. نتیجتا، خرما که مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، کمک می‌کند رژیم غذایی کاملی داشته باشید.

۷. یبوست را معالجه می‌کند

علاوه بر خواص خرما برای کاهش وزن، در بسیاری از موارد، بسیاری از آدم‌ها برای رفع یبوست از خرما استفاده می‌کنند. این به خاطر وجود فیبر در خرما است. همچنین، خرما مسهل نیز هست. چون خرما می‌تواند به بهبود اجابت مزاج کمک کند. در نتیجه با مصرف خرما به صورت منظم، قادر خواهید بود از خطر ابتلا به یبوست خلاص شوید. به علاوه، برای درمان یبوست، می‌توانید خوراکی‌های فیبردار دیگری مانند سبزیجات سبز نیز مصرف کنید

یکی دیگر از خواص خرما برای کاهش وزن شیوه‌ای است که می‌تواند به تقویت انرژي کمک کند. در این مقطع زمانی، چنین شایع است که خرما حاوی محتوای زیادی از قندها مانند گلوکز، فراکتوز، و ساکارز است. در واقع، خرما در تامین انرژی بدن نقش ایفا می‌کند. در نتیجه، اگر احساس خستگی می‌کنید و به انرژی نیاز دارید، پس خرما را به عنوان گزینه‌ی خوراکی خود انتخاب کنید! به علاوه، برای به دست آوردن انرژی، لازم است که به طور مرتب ورزش هم بکنید.

۹. از آلرژی و حساسیت پیشگیری می‌کند

پی بردن به اینکه بهترین خوراکی‌های رژیم غذایی هر فرد چه چیزهایی هستند کار ساده‌ای نیست. باید قبل از انتخاب خوراکی درست نکات زیادی را در نظر بگیرید. در نتیجه، می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را انتخاب خود قرار دهید. در این مورد، خرما را برای متعادل ساختن رژیم غذایی‌تان می‌توانید به آن اضافه کنید.

آنچه این میوه را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند شیوه‌ای است که از بدن‌تان در برابر ابتلا به آلرژی‌ها و حساسیت‌های احتمالی محافظت می‌کند. این موضوع به عبارتی مربوط می‌شود که پیشتر در همین مقاله به آن اشاره کردیم، خرما حاوی سولفور ارگانیک است. در نتیجه، این امر خطر واکنش‌های آلرژیک و آلرژی‌های فصلی را کاهش خواهد داد. از این رو، چون سولفور موجود در خرما به پیشگیری از آلرژی‌ها کمک می‌کند، پس خوردن خرما نیز به طور قطع برای سلامتی مفید و بی خطر خواهد بود.

۱۰. تعادل مایعات بدن را تنظیم می‌کند

چون خرما حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند آهن و سدیم است، در نتیجه به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می‌کند. تنظیم مایعات بدن مهم است چون بر جریان خون نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید جریان خون مناسبی هنگام رژیم گرفتن داشته باشید، مصرف خرما می‌تواند در این امر به شما کمک کند.

۱۱. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

از دیگر خواص خرما برای کاهش وزن آن است که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. وجود مواد معدنی عالی در آن به شما کمک می‌کند خطر ابتلا به سکته و سایر بیماری‌های قلبی را کاهش دهید. به علاوه، مواد معدنی همچنین به کاهش کلسترول بد در بدن کمک می‌کنند که باعث عملکرد سالم قلب می‌شود. در نتیجه، اگر می‌خواهید وزن‌تان را کنترل کنید و در عین حال می‌خواهید بهترین اثرات  را بر سلامتی خود بگذارید، پس چرای با یک تیر دو نشان نمی‌زنید؟ خرما را امتحان کنید!

بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون تیغ جراحی با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای درمان کوچکی و افتادگی سینه بدون عوارض

کرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلینکرم حجم دهنده سینه و سفت کننده سینه میبلین

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده باسن، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

۱۲. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

 

اجرای یک رژیم غذایی به معنی آن نیست که باید حتما مصرف غذای‌تان را پایین بیاورید. این حرف به کل غلط است چون شما باید همچنان به خوردن خوراکی‌های مناسب و درست ادامه بدهید. مصرف خوراکی‌های خوبی مانند محصولات لبنی، میوه‌ها، و سبزیجات سبز جزو بایدها است. به علاوه، برای حصول بهترین نتایج برای استفاده از خواص خرما برای کاهش وزن، به ورزش کردن نیز نیاز دارید.

در واقع، آنچه نیاز دارید یک رژیم غذایی متعادل است. در ضمن، به خاطر مواد مغذی موجود در آن، خرما فایده‌های بی‌نظیری برای ما به همراه دارد. در کمال تعجب، خرما حاوی آنتی اکسیدان است که جزو فلاونوئیدها است. و کار سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. در واقع، خرما نه تنها وزن بدن‌تان را کنترل می‌کند، بلکه در تقویت سیستم ایمنی‌تان نیز نقش ایفا می‌کند.

توصیه‌هایی برای مصرف

– هنگام خرید خرما، باید حتما به دنبال خرماهایی باشید که بهترین خواص و بهترین کیفیت را دارند. به عنوان مثال، می‌توانید به دنبال خرماهایی بگردید که پوستی بدون ترک و بدون چروک و صاف دارند و از خریدن خرماهای بد بو اجتناب کنید. به عنوان توصیه، می‌توانید خرماهایی را انتخاب کنید که به خوبی و به درستی فرآوری و بسته‌بندی شده‌اند.

– بعد، خرماها را به طور کامل قبل از خوردن بشویید. این کار از ورود هر گونه باکتری یا آفت کش – در صورت وجود – جلوگیری می‌کند.

– از آن‌ّها به درستی نگهداری کنید چون می‌توانید خرما را حتی تا یک سال در یخچال نگه دارید. به علاوه، می‌توانید درب ظرف آن را خوب مهر و موم کنید و در این صورت حتی تا ۸ ماه نیز می‌توانید آن را در یخچال نگه دارید. نکته‌ی مهم آن است که نباید خرما را نزدیک اقلامی که بوی شدیدی دارند مانند سیر، بگذارید. در واقع، این میوه می‌تواند بوهای بد را از محیط خارج جذب خود کند.

– به عنوان نمونه‌هایی جهت طریقه‌ی مصرف، مثلا می‌توانید خرما را روی بستنی، کیک یا ماست بریزید و مصرف کنید. چون این میوه طعم شیرینی دارد از خوردن آن به همراه خوراکی‌های یاد شده لذت بیشتری خواهید برد.

– به علاوه، افزودن خرما به بشقاب سالادتان یا هر نوع دسری گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود! هرچند مصرف رایج خرما همراه کردن آن با شیر است، اما تنوع در طریقه‌ی مصرف همیشه لذت بخش است.

سخن پایانی

اینکه چگونه خواص خرما برای کاهش وزن به شما کمک می‌کند چربی‌های بدن‌تان را کاهش دهید واقعا باورنکردنی است. این میوه مخزن مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، و غیره است. این مواد مغذی ضروری وقتی که رژیم گرفته باشید انرژی لازم را برای بدن‌تان فراهم می‌آورند.



:: برچسب‌ها: کاهش وزن با خرما , خرما برای لاغری , لاغری فوری با خرما , بهترین روش کاهش وزن , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

Female Hair Loss Treatments | Northwest Hair Restoration

دلایل اصلی ایجاد موخوره

نکات مهمی که همه باید به آنها توجه داشته باشند این است که علت ایجاد موخوره یا دوشاخه شدن مو چیست؟ باید این دلایل را بشناسیم تا قبل از دچار شدن به موخوره به پیشگیری آن بپردازیم.

دکلره کردن و رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی

اگر جز دسته افرادی هستید که به طور مداوم موهای خود را رنگ و یا دکلره می‌کنید و از مواد شیمیایی برای صاف کردن یا فر کردن موهای خود استفاده می کنید باید بدانید که این اقدامات سبب خشک شدن و تضعیف ساقه مو شما شده و همین امر سبب بروز موخوره در موهای شما خواهد بود.

شستن روزانه موها و شستشوی نادرست

 شستن موها به طور مداوم و روزانه سبب خشک شدن ساقه مو در نتیجه ایجاد موخوره خواهد شد اگر در هنگام شستشو موهای خود از آب داغ برای شستن استفاده می کنید و یا موهای خود را به طرز خشن شستشو می دهید که باعث ایجاد گره در موها شود مطمئن باشید که به زودی دچار موخوره خواهید شد.

روش های اشتباه برای خشک کردن و حالت دادن موها

خشک کردن مداوم موها با استفاده از باد گرم سشوار و همچنین حالت دادن و یا صاف کردن موها توسط حرارت اتو مو و انواع دستگاه‌های حالت دهنده حرارتی مو، سبب بروز موخوره خواهد شد استفاده از حوله زبر جهت خشک کردن موها به بروز موخوره کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده و انتخاب شامپوها و شوینده های نامناسب برای موها

شامپوهایی که در ترکیبات آن‌ها انواع اسانس‌ها،سولفات و آمونیاک به کار رفته است سبب خشکی بیش از حد مو می‌شوند.

در صورتی که موهای خود را رنگ یا دکلره کراتیه و یا فر نموده اید حتما از شامپوهایی که مخصوص موهای آسیب دیده هستند استفاده نمایید و توصیه داریم حتما از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از انواع روغن مو، کرم‌ها، ماسک های مو و نرم کننده ها سبب جلوگیری از شکستن مو ها به طور عرضی و طولی شده و از ایجاد مو خوره جلوگیری خواهد کرد.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

محلول ضد ریزش مو شوک

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ،تقویت و رشد مجدد موهای شما باعث شادابی و درخشش نیز در مو می شود.

تونیک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل محصولی کاملا تخصصی و حاصل سالها تحقیق بهترین پزشکان کانادا می باشد. دوره درمان طولانی مدت ندارد ، و نیاز به استفاده دائمی نخواهید داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان با استفاده بسیار آسان و بدون نیاز به آبکشی گوشه ای از نکات مثبت بهترین محلول ضد ریزش می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو زندگی دوباره را به موهای خود بازگردانید .

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و هوای آلوده

اگر بیش از حد در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و یا محل کار شما در محلی است که گردو غبار و هوای آلوده زیاد است موهای شما خشک و آسیب پذیر شده و همین امرسبب ایجاد موخوره خواهد شد.

شانه کردن و برس کشیدن غیر اصولی موها

همیشه سعی کنید که موهای خود را با ملایمت و به‌آرامی شانه یا برس بکشید. در غیر این صورت فشار آوردن برای باز کردن موهایتان سبب شکسته شدن ساقه های مو خواهد شد.همچنین اگر عادت دارید در حمام یا بعد از آن موهای خیس خود را شانه می کنید لازم است بدانید شانه کردن موهای خیس منجر به شکننده تر شدن مو و ایجاد موخوره شدید خواهد شد.

با اینکه داروها و روش‌های مختلفی برای درمان مو خوره شدید وجود دارد اما امروزه بیشتر متخصصان مو درمان های گیاهی و طبیعی را موثرتر می دانند و با این روش های درمانی نه تنها به درمان موخوره شدید خواهید پرداخت بلکه تقویت و سلامتی موهای خود را نیز رقم خواهید زد. اگر علاقه مند به موهای بلند هستید با استفاده از این نکات می توانید بدون کوتاهی به درمان موخوره در موهایتان بپردازید. 

درمان موخوره شدید با ۴ روش ساده

۱-درمان موخوره شدید با استفاده از تخم مرغ

تخم‌مرغ به علت دارا بودن پروتئین و ویتامین A و اسیدهای چرب باعث رطوبت رسانی به موها و درمان موخوره خواهد شد. اگر زرده تخم‌مرغ را با روغن گیاهی مانند روغن زیتون ترکیب کنید به ماسکی فوق‌العاده جهت جلوگیری از موخوره دست یافته‌اید.توصیه داریم برای درمان موخوره شدید در موهایتان هفته ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید تا هم به درمان موخوره موهای خود را انجام داده و هم درخشندگی و زیبایی را برای موهایتان رقم بزنید.

۲-درمان موخوره شدید با ماسک موی گیاهی

با استفاده از روغن نارگیل، روغن زیتون و یک آووکادو می‌توانید یک ماسک خارق‌العاده دست پیدا کنید. برای این کار آووکادو را به صورت پوره در آورده و دو قاشق روغن نارگیل و دو قاشق روغن زیتون را به آن اضافه نمایید. این مخلوط را از قسمت میانی موها تا انتهای موها روی موهایتان بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید. توجه داشته باشید که با ریشه اصلاً برخورد نداشته باشد، سپس بعد از گذشت این زمان با آب ولرم موهای خود را شستشو دهید.

ماسک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر نرمی و لطافت مو مشکل ریزش موهای شما را پایان می دهد.

ماسک مو ضد ریزش ایج دیفنس بایوفل یک محصول با چندین کارایی تاثیر گذار است ، درمان ریزش ، رشد مجدد ، استحکام مو، نرمی و خوش حالتی موهای شما

ترکیباتی کاملا ارگانیک بدون استفاده درصدی از مواد شیمیایی و مهم از تر همه ماینوکسیدیل از ویژگی های بارز ماسک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل می باشد .

خرید بهترین ماسک ضد ریزش مو ، زیباترین و با ارزش ترین هدیه از طرف شما به موهایتان است.

۳-درمان موخوره شدید با ماسک موز

موز منبع غنی از پتاسیم، آهن، روی، انواع ویتامین‌های A و E و C و روغن‌های طبیعی است. این مواد از شکنندگی موها کاسته و همچنین موهایتان را مرطوب و نرم خواهد ساخت.

موز را له کرده و پوره کنید و به موهای خود بمالید اگر بخواهید می‌توانید موز پوره شده را با دو قاشق ماست و کمی آب لیمو و آب ترکیب کنید و این ماسک مو را به موهای خود بمالید و به مدت زمان ۱ ساعت بر روی موهایتان نگه دارید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. با تکرار مداوم این کار تأثیر خارق‌العاده آن را جهت درمان موخوره در موهایتان مشاهده خواهید کرد.

۴-درمان موخوره شدید با ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون

 به جرات می‌توان اظهار داشت که بهترین و مؤثرترین ماسک مو جهت درمان موخوره شدید ماسک سرکه سیب با روغن زیتون است. سرکه سیب چندین قابلیت بسیار عالی دارد، به دلیل اسیدی بودن باعث پاک‌سازی و لایه برداری سطح پوست سر می شود و تمام آلودگی‌ها را از بین خواهد برد و پوست سر را برای جذب شدن مواد مغذی آماده خواهد ساخت. درمان موخوره توسط سرکه از زمان‌های گذشته تا به امروز مرسوم بوده است و از آن برای درمان موخوره بهره می‌بردند. از ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون می‌توانید در درمان موخوره موهایتان استفاده نمایید. برای تهیه این ماسک، سه قاشق روغن زیتون را با سه قاشق عسل و دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره گیاه رزماری، ترکیب نمایید سپس این ماسک را روی موهای خود بزنید با حوله یا دستمال سر خود را ببندید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را بشویید. با این کار شما اقدامی جهت درمان موخوره خود انجام داده‌اید.



:: برچسب‌ها: درمان موخوره , بهترین روش درمان موخوره , درمان خانگی موخوره , درمان فوری موخوره , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ماسک شیر برای مو

درست است که این روزها، رنگارنگی و تنوع لوازم آرایشی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ شاهد هستیم و روز به روز نیز این تنوع در حال افزایش است؛ اما امروزه یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی در جهان، سلامت پوست، مو، ناخن و … است. بله؛ سلامت حرف اول را می‌زند. بدون داشتن پوست و موی سالم، استفاده از هر ماده‌ی مصنوعی برای زیبایی، بی‌معنا خواهد بود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ موهای ناسالم و شکننده است. موهای شکننده یا چرب به اندازه پوستی خسته و بی طراوت، می‌توانند روی ظاهر ما موثر باشند. برای یافتن سلامت و شادابی هر عضوی، طبیعت همیشه به ما کمک می‌کند و می‌توانیم با یافتن ترکیب طبیعی مورد نیاز خود، در دراز مدت هر بیماری را درمان کنیم. یکی از مراحل رسیدگی به مو، استفاده از انواع ماسک مو است. ماسک مو، به این دلیل که باید روی موها باقی بماند؛ زمان جذب و در نتیجه تاثیر بیش‌تری خواهد داشت. یکی از مغذی‌ترین مواد، در انواع ماسک خانگی مو با شیر است. با استفاده از این ماده ارزشمند، دیگر نیازی نیست تا به دنبال ترکیبات پیچیده شیمیایی بروید. 

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

شیر، ماده‌ای ارزشمند برای همه مصارف

بدون شک، شیر یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی در همه فرهنگ‌های جهان است. اگر طرفدار محصولات غیر شیمیایی باشید، حتما شیر را در فرمول انواعی از لوازم آرایشی و مراقبتی می‌بینید. این مایع سفید رنگ ارزشمند، همه موادی را که موهای شما برای تغذیه و استحکام به آن‌ها نیاز دارند را دارد. شیر، سرشار از انواع پروتئین و لیپید است که به نرمی و لطافت مو کمک می‌کنند و رطوبت مورد نیاز آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کنند. هم‌چنین حاوی ویتامین‌های D، A، B6 و بیوتین است. همگی این ویتامین‌ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیر به سزایی دارند. یکی از مواد مهم موجود در شیر، کلسیم است. کلسیم در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن‌ها، بسیار موثر است. علاوه بر تمام موارد گفته شده، شیر می‌تواند تولید کراتین در موها را افزایش دهد و با آب‌رسانی و تغذیه، هم ریشه و هم ساقه موها را مستحکم و تقویت کند. از شیر به طور کلی، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی و ملایم استفاده می‌شود.

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

انواع ماسک خانگی مو با شیر

قبل از خرید ماسک شیر برای مو، در این قسمت، چند دستور تهیه ماسک شیر را برای مو آموزش خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

ماسک مو با شیر

این ماسک مو، نیاز به ماده دیگری جز شیر نخواهد داشت.

  • برای استفاده از این ماسک، تنها کافی است مقداری شیر را ۱۵ دقیقه پیش از استحمام، روی موهایتان اسپری کنید و با دست مقداری آن‌ها را ماساژ دهید یا با یک شانه دندانه درشت، به آرامی آن‌ها را شانه بزنید.
  • این ماسک، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی با بافت سبک عمل می‌کند و موهایتان را نیز تغذیه و تقویت خواهد کرد.
ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک مو با شیر و عسل

عسل نیز یکی از مواد بسیار مغذی برای پوست و مو و یک آب‌رسان طبیعی است که با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود، پوست سر شما را تمیز و لایه‌برداری ملایم می‌کند. این ماده، هم‌چنین برای التیام التهاب‌ها و درمان زخم‌های پوستی برای پوست سر، بسیار مناسب است.

  • برای تهیه این ماسک، به ۱ فنجان شیر ولرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل در شیر ولرم، سریع‌تر از شیر سرد حل می‌شود و هم‌چنین دمای شیر ولرم نیز به موهای شما آسیبی وارد نخواهد کرد. این ماسک را به پوست سر، ریشه، ساقه و انتهای موی خود بزنید و اجازه دهید که ۱ تا ۲ ساعت روی موهایتان باقی بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب شست و شو دهید.
ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک مو با شیر و انواع روغن‌ها

یکی از روش‌های تقویت و محافظت از سلامتی موها، که قدمتی چندین هزار ساله دارد، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی غنی است. در این قسمت، شما را با چند روغن بسیار مفید برای موها، آشنا می‌کنیم:

  • روغن زیتون: یکی از مشهورترین این روغن‌ها، روغن زیتون است. این روغن، پوست سر و موهای شما را بسیار نرم و رشد موهای را سریع‌تر می‌کند.
  • روغن نارگیل: این روغن، در جلوگیری از خشکی موها و پوست سر بسیار موثر است و یکی از پرکاربردترین روغن‌ها برای مصارف درمانی و آرایشی، محسوب می‌شود.
  • روغن آرگان: این روغن، در ترمیم و نرم کردن موهای خشک و جلوگیری از وز شدن موها، تاثیر چشمگیری دارد و علاوه بر این، پوست سر و موها را از رادیکال‌های آزاد موجود در اشعه‌های مضر خورشیدی، در امان نگه می‌دارد.
  • روغن هسته انگور: اگر اهل خرید ماسک‌های مو باشید، احتمالا زیاد به این نام برمی‌خورید. روغن هسته انگور برای مو و پوست سر بسیار مفید است. یکی از مهم‌ترین کابردهای آن، رفع موثر شوره سر است.
  • روغن هسته انار: این روغن، برای ترمیم موهای آسیب‌دیده و خشک، به عنوان یک معجزه شناخته می‌شود.
  • روغن رزماری: اگر موهای نازک، سست و شکننده‌ای دارید، این روغن، درمان مناسبی است؛ زیرا حاوی مواد مفیدی مانند ویتامین B، کلسیم و آهن است.
  • روغن آووکادو: یکی از روش‌های موثر در درمان خشکی مو و موخوره، استفاده از این روغن است.
  • روغن آویشن: این روغن، به دلیل داشتن رایحه‌ای تند، جریان خون پوست سر را بهبود و سرعت می‌بخشد و از این راه، به جوان‌سازی پیاز مو و در نتیجه افزایش رشد مو، کمک بسیاری می‌کند. این روغن، برای درمان ریزش مو و شوره سر نیز موثر عمل می‌کند.
  • روغن مریم گلی: این روغن، در تنظیم هورمون‌های عامل ریزش مو نقش مهمی دارد و سر را از طاسی زودرس، نجات می‌دهد.

برای تهیه انواع این ماسک‌ها، به ۱ فنجان شیر و ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری از یک یا ترکیبی از این روغن‌ها، نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کنید و تمام آن‌ها را کاملا روی پوست سر و همه قسمت‌های مو، اسپری کنید. سپس پوست سر خود را برای مدت ۵ دقیقه، به آرامی ماساژ دهید. موهای خود را از انتها، در دستان خود مشت کنید و به این صورت، آن‌ها را ماساژ دهید. اجازه دهید تا این ماسک ۲ تا ۳ ساعت باقی بماند؛،سپس سر خود را بشویید.

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک شیر برای مو با پروتئین و چربی اضافه!

تخم مرغ، از آن دسته مواد غذایی است که تقریبا در هر نوع درمان خانگی‌ای سر و کله‌اش پیدا می‌شود. سفیده آن سرشار از پروتئین و ویتامین است و یک نرم‌کننده و حامل پروتئین عالی برای موها و پوست سر است. زرده آن نیز با این که حاوی مقدار کم‌تری از این مواد مغذی است، در عوض حاوی چربی بیش‌تری است که برای درمان خشکی مو و پوست، بسیار مفید است.

  • برای تهیه ماسک شیر و سفیده تخم مرغ، به ۱ تا ۲ سفیده تخم مرغ و ۱ فنجان شیر نیاز دارید. مواد را آن قدر هم بزنید تا یک فوم سفید رنگ ایجاد شود. سپس این فوم را به تمام قسمت‌های پوست سر و موهای خود بزنید و ماساژ دهید و روی سر و موهای خود را با پلاستیک بپوشانید. اجازه دهید تا این ماسک پروتئینه ۲ تا ۳ ساعت باقی بماند و سپس آن را بشویید.
  • برای تهیه نوع دیگری از ماسک شیر و زرده تخم مرغ، به ۲ زرده تخم مرغ و ۱ فنجان شیر نیاز دارید. مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا ترکیبی یک‌دست به دست بیاید. این ماسک را نیز مانند ماسک قبلی، روی پوست سر (در صورت خشکی آن)، ساقه و انتهای موهایتان بزنید و کمی ماساژ دهید و پس از ۲ تا ۳ ساعت، آن را بشویید. توجه کنید که اگر پوست سر شما چرب است (اما موهای خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید) تنها این ماسک را روی ساقه و انتهای موهای خود، استفاده کنید.
  • برای جادویی کردن خواص این ماسک‌ها، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل، آب ۱/۲ لیموی تازه و حتی ۱ قاشق چای‌خوری از روغن‌های گیاهی مفید برای مو را نیز به ماسک خود اضافه کنید.
ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

ماسک شیر برای مو با جو دو سر

هر چه از خواص جوی دو سر برای پوست و مو بگوییم؛ باز هم کم گفته‌‌ایم. جو دو سر، سرشار از  مواد مفیدی مانند ویتامین‌های B1 و B3، مس، سلنیوم و روی است. این ماده، یک آب‌رسان قوی طبیعی است. این ماده، علاوه بر این که موها را بسیار نرم و لطیف می‌کند، پوست سر را نیز به خوبی تمیز و لایه‌برداری می‌کند و با تنظیم اسیدیته (PH)، خشکی و چربی بیش از حد و خارش‌های پوستی را درمان می‌کند.

  • برای تهیه این ماسک، به ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری جوی پخته و له شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک یا بادام، ۱ قاشق چای‌خوری ویتامین A یا D و ۱/۴ فنجان شیر نیاز دارید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. سپس ماسک را به خوبی روی تمام موها و قسمت‌های سر بزنید و پس از گذشت ۴ ساعت آن را بشویید.
ماسک خانگی مو با شیر

ماسک خانگی مو با شیر

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

ماسک شیر برای مو با طعم میوه

موز، هم‌زمان که یک میوه لذیذ است، یک غذای بسیار مغذی برای موها نیز محسوب می‌شود. موز، حاوی عنصر معدنی به نام سیلیس است که در تحریک کلاژن‌سازی و در نتیجه تقویت و افزایش ضخامت مو، بسیار موثر است. آنتی اکسیدان‌های موجود در موز، می‌توانند از موها در برابر خشکی و وز شدگی، محافظت کنند. این ماده، خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی نیز دارد که پوست سر شما را تمیز می‌‌کند. یکی دیگر از میوه‌های خوش‌بو و خوش طعم که با شیر یک ترکیب شگفت‌انگیز را برای مو می‌سازد، توت فرنگی است. این میوه دوست‌داشتنی، سرشار از ویتامین‌هایی مانند C، E و K است که همگی آن‌ها به اکسیژن‌رسانی و تقویت موها کمک بسیاری می‌کنند. مواد مفید دیگر توت فرنگی، مانند اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و منگنز در جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار موثر هستند.

  • برای تهیه ماسک موز و شیر، به ۱ عدد موز متوسط و رسیده، ۱ عدد تخم مرغ (اگر پوست سر چربی دارید؛ تنها از سفیده استفاده کنید)، ۲ تا ۳ قاشق از هر نوع روغن گیاهی مفید و ۱ فنجان شیر نیاز دارید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب کاملا یک‌دست به دست بیاید. ماسک را به موها و پوست خود بزنید و آن‌ها را کمی ماساژ دهید. پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت سر خود را بشویید.
  • برای تهیه ماسک توت فرنگی و شیر، به ۳ تا ۴ عدد توت فرنگی متوسط و رسیده، ۱ عدد تخم مرغ (در صورت چرب بودن پوست سرتان، از زرده تخم مرغ استفاده نکنید)، ۲ تا ۳ قاشق از هر نوع روغن گیاهی مفید مانند روغن زیتون و ۱ فنجان شیر نیاز دارید. مواد را به یک ترکیب یک‌دست تبدیل کنید و برای ۵ دقیقه پوست و موی خود را به آرامی ماساژ دهید. می‌توانید پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت سر خود را بشویید.
  • برای این که ماسک خود را غنی‌تر کنید، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل یا آب ۱/۲ لیموی تازه (یا ترکیبی از هر دو) را نیز به ترکیب اضافه کنید.

از آن جایی که تقریبا همه ماسک‌های این مقاله را می‌توانید برای پوست سر خود نیز استفاده کنید، حتما مقداری از ماسک را روی پوست دست خود بزنید و پس از گذشت مدتی، آن را بشویید. در صورت مشاهده هیچ یک از علائم آلرژی مانند قرمزی، التهاب، سوزش، خارش و… روی پوست، می‌توانید از این ماسک‌ها، روی پوست سر خود نیز استفاده کنید. مقدار مواد مورد نیاز در دستور این ماسک‌ها، همگی بستگی به بلندی و پرپشتی موهای شما دارد و می‌تواند برای هر شخصی متفاوت باشند. این مقادیر برای طول موی تا شانه، مناسب هستند.

می‌توانید از ۱ قاشق چای‌خوری گلاب یا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در هر کدام از ماسک‌های گفته شده، استفاده کنید. هر دوی این مواد پوست شما را آرام و تقویت می‌کنند و میزان مناسبی رطوبت را به موهای شما می‌رسانند.



:: برچسب‌ها: روش تهیه ماسک مو خانگی با شیر , خواص شیر برای مو , تقویت مو با ماسک شیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH
 

کدام ویتامین ها می توانند باعث کاهش وزن شوند؟

 ویتامین ها به طور کلی منجر به کاهش وزن نمی شوند، بلکه مواد مغذی مهمی را که ممکن است در رژیم غذایی شما کمبود داشته باشند را برای بدن فراهم می کنند.

 بدن شما به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی کافی برای عملکرد مناسب خود نیاز دارد. اگر کمبود مواد مغذی خاصی دارید، می تواند متابولیسم شما را تحت تاثیر قرار دهد. افزایش مصرف ویتامین می تواند به رفع نیازهای غذایی شما کمک کند. با این حال، کاهش وزن احتمالا تنها با افزودن یک ویتامین یا ماده مغذی به برنامه روزانه شما اتفاق نمی افتد. کالری دریافتی مهمترین عامل تاثیرگذار بر وزن شماست. برای کاهش وزن باید کالری کمتری دریافت کنید. در حالی که مصرف یک ویتامین برای رفع کمبود ممکن است به برخی افراد کمک کند کالری را به طور موثرتری بسوزانند، رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن ضروری هستند.

ویتامین ها چگونه به کاهش وزن کمک می کنند؟


ویتامین ها عملکردهای مختلفی دارند که می توانند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بسیاری از ویتامین های گروه B در تولید انرژی از غذا نقش دارند. برخی دیگر، از جمله ویتامین‌های کاهش وزن زنان، بر تولید و ترشح هورمون‌های خاصی در بدن تأثیر می‌گذارند که بر متابولیسم تأثیر می‌گذارند. همچنین مهم است که در مورد استفاده از سایر مکمل‌های غذایی که معمولاً برای کاهش وزن به بازار عرضه می‌شوند،با متخصص صحبت کنیم. به عنوان مثال، مواد معدنی مانند آهن و منیزیم ممکن است با کمک به افراد مبتلا به کمبود، مانند ویتامین ها، به کاهش وزن کمک کنند. سایر مکمل‌ها مانند «چربی‌سوزها» ادعا می‌کنند که به طور موقت سرعت متابولیسم شما را افزایش می‌دهند، اگرچه تحقیقات مختلفی درباره این مکمل ها انجام گرفته است.
آیا زمانیکه برای کاهش وزن تلاش میکنیم باید مولتی ویتامین مصرف کنیم؟
پاسخ کوتاه بله است. در حالی که ویتامین ها می توانند در کاهش وزن نقش داشته باشند، اما این کار را به صورت غیر مستقیم و پشت صحنه انجام می دهند. برای بسیاری از افراد، ویتامین ها در هنگام تلاش برای کاهش وزن، یک "یار تمرینی" خوبی خواهند بود، اما آنها به تنهایی نمی توانند به این موفقیت دست یابند.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.


آیا ویتامین ها به کاهش چربی شکم کمک می کنند؟


ویتامین C، ویتامین D و ویتامین های B به فرآیند متابولیک بدن شما کمک می کنند. این ویتامین ها به کاهش دور کمر، BMI و سوخت و ساز مناسب کربوهیدرات، پروتئین و چربی کمک می کنند. در حالی که کاهش وزن قابل توجه مستلزم تلاش و نظم و انضباط مداوم است، برخی از تکنیک ها نیز می توانند به این روند کمک کنند.

ویتامین هایی برای کاهش وزن و متابولیسم


برخی از افراد ممکن است سلامت متابولیک خود را پس از مصرف این ویتامین ها و مواد معدنی بهبود بخشند. قبل از افزودن این موارد به روتین روزانه خود، با متخصص صحبت کنید تا مطمئن شوید که به آنها نیاز دارید.

ویتامین B کمپلکس


ویتامین های B گروهی از چندین ماده مغذی ضروری برای تولید انرژی و متابولیسم با تبدیل غذا به انرژی هستند. برخی از ویتامین های B نیز ممکن است بر اشتهای شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل، کمبود ویتامین B اغلب با افزایش وزن و چاقی همراه است. ویتامین B12 بسیار مهم است، زیرا می تواند به طور مستقیم بر انرژی و متابولیسم شما تأثیر بگذارد.

ویتامین D


ویتامین D ممکن است در کاهش وزن نقش داشته باشد. محققان در حال بررسی ارتباط بین کمبود ویتامین D و چاقی هستند. با این حال، ما می دانیم که ویتامین D در تولید هورمون های مختلف نقش دارد؛ به عنوان مثال، کمبود ویتامین D اغلب با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مرتبط است، نقطه ای که زنان هورمون‌های جنسی مردانه تولید می‌کنند. به این ترتیب، تنها زنان مبتلا به PCOS و کمبود ویتامین D ممکن است پس از شروع مصرف مکمل، نتایج را ببینند، اما این نتایج در هر فرد بسیار متفاوت است. در نهایت، کمبود ویتامین D اغلب با شرایط مرتبط با انرژی و خلق و خوی مانند خستگی و افسردگی مرتبط است که ممکن است به طور غیر مستقیم منجر به افزایش وزن شود.

آهن


آهن یک ماده معدنی مورد نیاز برای تشکیل گلبول های قرمز خون است. با کمبود آهن، سلول های خونی نمی توانند به درستی تشکیل شوند یا اکسیژن را به طور موثر به ماهیچه های شما منتقل کنند. این وضعیت کم خونی نامیده می شود و می تواند منجر به خستگی و ضعف شود که به طور غیر مستقیم به افزایش وزن ناخواسته منجر می شود. آهن همچنین بر سلامت تیروئید شما نقش اساسی دارد که هورمون های ضروری برای متابولیسم را تولید می کند. در نهایت، برخی از محققان همچنین دریافتند که کمبود آهن ممکن است با التهاب مزمن، یک پاسخ نامناسب سیستم ایمنی که اغلب با چاقی همراه است، مرتبط باشد. از آنجایی که زنان بیشتر در معرض خطر کمبود آهن هستند، آهن یکی از بهترین ویتامین های زنان برای دریافت انرژی و کاهش وزن است. با این حال، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که به آن نیاز دارید یا خیر، زیرا آهن بیش از حد می تواند عوارض جانبی نامطلوبی برای بدن داشته باشد.

منیزیم


منیزیم تقریباً در تمام سلول‌های بدن شما نقش دارد، از جمله سلول‌هایی که برای متابولیسم و انرژی مورد نیاز هستند. به این ترتیب، کمبود منیزیم ممکن است به سرعت متابولیسم شما آسیب برساند. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل منیزیم در شرکت‌کنندگانی که اضافه وزن و چاقی داشتند و با سطوح پایین منیزیم روبرو بودند، منجر به پروفایل‌های متابولیک و فشار خون بهتر می‌شود. منیزیم یک الکترولیت است، بنابراین کمبود منیزیم نیز می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.


عصاره چای سبز


چای سبز دارای چندین ماده مغذی و ترکیبات قوی از جمله کاتچین و کافئین است که ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. کاتچین های چای سبز، معروف به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، ترکیبات ضد التهابی قدرتمندی هستند که در برگ های چای سبز یافت می شوند. در همین حال، کافئین می تواند متابولیسم شما را به طور موقت تقویت کند. با این حال، باید از مصرف دوزهای بالای عصاره چای سبز (که اغلب برای کاهش وزن به بازار عرضه می شود) خودداری کنید زیرا شناخته شده است که باعث آسیب شدید کبدی می شوند. برای دریافت فواید سلامتی چای سبز، چای سبز معمولی بنوشید و از عصاره آن خودداری کنید.

رسوراترول


رسوراترول یک ترکیب گیاهی قوی در پوست انگور، توت تیره، کاکائو، کرن بری و حتی بادام زمینی است. این ترکیب با بهبود مقاومت به انسولین، کاهش وزن بدن و چربی بدن مرتبط است.
کاهش وزن با مکمل

مکمل های ویتامین D و کلسیم


ممکن است در مورد قدرت کاهش وزن ترکیبی از مکمل های ویتامین D و کلسیم شنیده باشید. در این مطالعه، 171 شرکت‌کننده، عمدتاً مردان و زنان سفیدپوست، به دو گروه تقسیم شدند. هر روز نیمی از آنها سه لیوان OJ غنی شده با D و کلسیم می نوشیدند. پس از 16 هفته، آن گروه بیشتر از گروه دیگر وزن کم نکرد (به طور متوسط کمتر از پوند)؛ با این حال، گروه تقویت شده-OJ-swigging چربی شکمی بیشتری را از دست دادند. در طول آن هفته ها این نوع چربی در عمق شکم قرار می گیرد و سایر اندام ها را احاطه می کند و خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد. بنابراین اگرچه ویتامین D + کلسیم یک عنصر جادویی برای کاهش وزن نیست، حداقل طبق این یک مطالعه، ممکن است مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار کافی از این مواد مغذی است یا با پزشک خود در مورد مصرف مکمل‌ها صحبت کنید.
دو مطالعه قدیمی تر (هر دو در سال 2008) نیز بررسی کرد: یک مطالعه نشان داد که کلسیم ممکن است گرسنگی را سرکوب کند و دیگری (که بر روی زنان دارای اضافه وزن و چاق متمرکز بود) نشان داد که این افراد می توانند وزن بیشتری را با یک رژیم غذایی بسیار کم کالری کاهش دهند، زمانی که سطح پایه بالاتری از ویتامین D در بدن خود داشتند.

البته توجه داشته باشید که اینها مطالعات قدیمی هستند و متخصصان سلامت رژیم های غذایی با کالری محدود را سالم یا موثر نمی دانند.  بسیاری از افراد مبتلا به چاقی سطح ویتامین D پایینی دارند و اصلاح آن برای سلامت اسکلتی عضلانی مهم است. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر افزایش کاهش وزن با افزایش مصرف این ویتامین وجود ندارد.

اسیدهای چرب امگا 3


اسیدهای چرب امگا به شکل گیری ساختار غشای سلولی کمک می کند و انرژی بدن را تامین می کند. آنها همچنین می توانند بر سیستم قلبی عروقی، ریوی، ایمنی و غدد درون ریز بدن شما تأثیر بگذارند. اسیدهای چرب امگا دارای خواص ضد التهابی هستند و می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند، اما شواهد علمی قطعی کمی وجود دارد که نشان دهد از کاهش وزن حمایت می کند. اسیدهای چرب امگا می‌توانند بر خلق و خو و توانایی شما برای تفکر واضح تأثیر بگذارند. اگر احساس می‌کنید مه مغزی دارید یا در تمرکز مشکل دارید، اولویت‌بندی عادات سالم را دشوار می‌کند. بهبود مصرف اسیدهای چرب امگا می تواند در صورت کمبود به شما کمک کند، اما نقش مستقیمی در کاهش وزن ندارد.

مکمل های فیبر


فیبر کافی، برای سلامت قلب، قند خون و حفظ وزن مناسب مفید است. اکثر افراد تقریباً فیبر کافی  از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید میوه‌ها و سبزیجات، آجیل، لوبیا و غلات کامل را در اولویت قرار می‌دهید؛ به خصوص که دریافت فیبر از آنچه می‌خورید بسیار بهتر از از مکمل‌هاست، زیرا این غذاها فواید سلامتی زیادی دارند که فراتر از آن چیزی است که یک مکمل می‌تواند به شما بدهد.

آیا ویتامین های تیروئید می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟


تیروئید شما هورمون های متابولیک یا پیام رسان های شیمیایی مختلفی را آزاد می کند که مستقیماً بر متابولیسم تأثیر می گذارد. در نتیجه، افرادی که تیروئید کم کار دارند متابولیسم کندتری دارند و اغلب در حفظ وزن سالم مشکل دارند. با این حال، اگر مشکوک به کم کاری تیروئید هستید، قبل از استفاده از ویتامین های تیروئیدی که برای کاهش وزن به بازار عرضه می شوند، باید با پزشک خود صحبت کنید. در حالی که تامین کافی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند از فعالیت سالم تیروئید حمایت کند، هورمون درمانی تنها درمان تایید شده برای کم کاری تیروئید است. همچنین امکان مصرف بیش از حد این ویتامین ها وجود دارد که می تواند سلامت بدن را تهدید کند.

چرا باید ویتامین مصرف کرد؟


ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند و کمبود آن می تواند اثرات مختلفی داشته باشد. برخی از علائم کمبود ویتامین عبارتند از:
سطوح انرژی پایین
خستگی و افسردگی
سلامت ایمنی ضعیف
خشکی پوست
سردرد
ضعف

مهم است که توجه داشته باشید که در مصرف ویتامین ها و مواد معدنی زیاده روی نکنید. این علائم را می توان نسبتاً تعمیم داد و به سختی مشخص کرد. بنابراین اگر به فکر افزودن ویتامین‌ها یا سایر مواد معدنی به رژیم غذایی خود هستید، ابتدا باید با یک متخصص تغذیه یا پزشک متخصص مشورت کنید تا تعیین کند، به کدام ویتامین نیاز دارید.اگر کمبود ویتامین از قبل بر متابولیسم شما تأثیر گذاشته باشد، مصرف یک ویتامین ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین ها به تنهایی برای کاهش وزن موثر است. رژیم غذایی و ورزش دو عامل مهم برای کاهش وزن هستند، مگر اینکه شرایط سلامتی داشته باشید که بر توانایی شما برای کاهش وزن تأثیر بگذارد.


:: برچسب‌ها: کاهش وزن با ویتامین , ویتامین برای لاغری , لاغری با ویتامین , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

با مصرف این مکمل‌ها از سفیدی مو پیشگیری کنید

با مصرف این مکمل‌ها از سفیدی مو پیشگیری کنید

ایسکانیوز نوشت: برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به تولید رنگدانه (ملانین) در فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. لذا به منظور حفظ رنگ طبیعی موها باید به میزان کافی از این مواد مغذی مصرف کنید.

سفید شدن مو در اکثر افراد پیش از ۵۰ سالگی و معمولا با چند تار مو شروع می‌شود و به تدریج در طول زمان افزایش می‌یابد. افرادی که پیش از ۳۰ سالگی سفید شدن مو را تجربه می‌کنند، اغلب بیشتر مشتاق انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ رنگدانه موهایشان هستند. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به تولید رنگدانه (ملانین) در فولیکول های مو کمک می‌کنند. لذا به منظور حفظ رنگ طبیعی موها باید به میزان کافی از این مواد مغذی مصرف کنید.

کلسیم

کلسیم علاوه بر استخوان‌ها به حفظ سلامت اعصاب، قلب و عضلات کمک می‌کند. محصولات لبنی مانند شیر و ماست منابع خوب این ماده معدنی هستند.

مس

کمبود مس می‌تواند در تولید انرژی در بدن اختلال ایجاد کند و سلول های خونی و بافت های همبند را تحت تاثیر قرار دهد. این ماده معدنی همچنین به بدن کمک می‌کند تا آهن را متابولیزه و سلول های خونی جدید ایجاد کند. مس در تولید ملانین نیز نقش دارد و می‌تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند. مس در بادام زمینی، بادام، عدس، جگر گاو و قارچ سفید یافت می‌شود. مصرف مناسب مس می‌تواند به درمان سفیدی مو کمک کند.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند

همچنین باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

آهن

کمبود آهن نیز می‌تواند در سفیدی زودرس مو نقش داشته باشد. آهن یک ماده معدنی ضروری است که به ایجاد هموگلوبین در سلول های خونی کمک می‌کند. هموگلوبین مسئول حمل اکسیژن در سراسر بدن است. گوشت، عدس و سبزیجات دارای برگ های تیره منابع خوب آهن هستند. مصرف مناسب آهن می‌تواند به درمان سفیدی مو کمک کند.

پروتئین (کراتین)

ممکن است درباره استفاده از کراتین برای صاف کردن مو شنیده باشید، اما کراتین داخلی نیز می‌تواند بر سلامت موها تاثیر بگذارد. کراتین نوعی پروتئین است که در سلول های سطحی وجود دارد. وقتی پروتئین‌ کراتین در فولیکول‌ های مو تجزیه می‌شود، می‌تواند منجر به ریزش مو و تغییرات رنگدانه ‌ها شود. دریافت پروتئین کافی به بدن اجازه می‌دهد اسیدهای آمینه را استخراج کرده و آنها را به کراتین تبدیل کند.

پارا آمینو بنزوئیک اسید و ویتامین B۵

از مکمل های حاوی پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) و ویتامین B۵ (اسید پانتوتنیک) اغلب برای به تعویق انداختن سفید شدن موها استفاده می‌شود. پارا آمینو بنزوئیک اسید از ترکیبات مشابه به ویتامین های گروه B و ویتامین B۵ یک ماده مغذی ضروری است که به بدن کمک می‌کند تا انرژی و گلبول قرمز تولید کند. اگرچه مطالعات روی موش ها نشان داده است که ویتامین B۵ می‌تواند در برگرداندن رنگدانه خزها موثر باشد، هیچ مطالعه بالینی در مورد انسان وجود ندارد. با این حال مصرف توامان اسید پانتوتنیک و اسید فولیک ممکن است بتواند سفیدی موها را معکوس کند. منابع غذایی غنی از ویتامین B۵ شامل ماهی، جگر گاو و ماست هستند.

ویتامین B۶

ویتامین B۶ برای متابولیسم و تقویت سیستم ایمنی مهم است. کمبود ویتامین B۶ باعث بروز علائمی‌مانند خشکی مو، ترک لب‌ و خستگی می‌شود. می‌توانید ویتامین B۶ را از مواد غذایی مختلف از جمله ماهی، مرغ و سیب زمینی و برخی میوه ها دریافت کنید.

ویتامین B۷

ویتامین B۷ (بیوتین) در افزایش ضخامت و استحکام موها نقش دارد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود بیوتین ممکن است در سفید شدن زودرس مو نقش داشته باشد. مصرف بیوتین می‌تواند به درمان سفیدی مو کمک کند.

با مصرف این مکمل‌ها از سفیدی مو پیشگیری کنید

ویتامین B۹

ویتامین B۹ (فولات یا اسید فولیک) به بدن در متابولیسم اسیدهای آمینه کمک می‌کند. همچنین برای عملکردهای متابولیکی و DNA مهم است. کمبود ویتامین B۹ ممکن است موجب تغییرات رنگدانه مو، پوست و ناخن شود. مواد غذایی غنی از فولات شامل لوبیا، مارچوبه، سبزیجات با برگ سبز و مرکبات هستند.

ویتامین B۱۲

کمبود ویتامین B۱۲ یکی از شایع‌ترین علل سفیدی زودرس مو است. کمبود ویتامین B۱۲ اغلب همزمان با کمبود اسید فولیک و بیوتین در افرادی با سفیدی مو دیده می‌شود. ویتامین B۱۲ یکی دیگر از مواد مغذی است که برای متابولیسم، تولید DNA و سطوح کافی انرژی ضروری است. با مصرف مواد غذایی مانند گوشت، محصولات لبنی و غلات غنی شده، می‌توانید مقادیر کافی ویتامین B۱۲ دریافت نمایید.

ویتامین D

محققان دریافته اند که افرادی که از سفیدی زودرس مو رنج می‌برند، مستعد ابتلا به کمبود ویتامین D هستند. این یافته نشان می‌دهد که این ماده مغذی در تولید ملانین در فولیکول های مو نیز اثر دارد. شما می‌توانید ویتامین D را از طریق تغذیه و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین نمایید.

روی

روی (زینک) یک ماده معدنی است که مسئول محافظت از سلول ها و DNA در برابر مهاجمان است. همچنین به بدن در ساخت پروتئین کمک می‌کند. کمبود روی ممکن است بر سلامت موها اثر بگذارد. این ماده معدنی در لوبیا، غلات کامل و گوشت قرمز موجود است. مصرف روی می‌تواند به درمان سفیدی مو کمک کند.

روغن ماهی

یک مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان با موی سفید، سطح کلسترول بیشتری داشتند. مصرف مکمل های روغن ماهی به طور بالقوه می‌تواند یکی از راه های رفع این مشکل باشد.

مصرف مکمل غذایی

اگر به اندازه کافی از مواد مغذی فوق در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، مصرف یک یا چند مکمل می‌تواند کمک کننده باشد. با مصرف این مواد مغذی می‌توان اطمینان حاصل کرد که فولیکول های مو همان طور که باید رنگدانه تولید می‌کنند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

تغییر شیوه زندگی

سیگار برای سلامتی مضر است و ممکن است به سفید شدن زودرس مو به ویژه قبل از ۳۰ سالگی منجر شود. ممکن است بین استرس و سفید شدن زودرس موها ارتباط وجود داشته باشد. بنابراین مدیریت بهتر استرس می‌تواند برای درمان سفیدی مو موثر باشد.



:: برچسب‌ها: ویتامین برای سفیدی مو , پیشگیری از سفیدی مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

همه ما حداقل یک بار در طول زندگی، ریزش مو یا دیگر مشکلات مرتبط با مو را تجربه کرده‌ایم. موهای ما نیز مانند سایر اعضای بدن برای رشد، به مواد مغذی نیاز دارند. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل با ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی رشد مو را تقویت کند.

یک فرد به طور متوسط حدود ۱۰۰هزار تا ۲۰۰هزار فولیکول مو دارد و روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد. اگر فکر می‌کنید روزانه بیشتر از این مقدار، مو از دست می‌دهید، ممکن است دچار ریزش مو باشید. علل داخلی و خارجی مختلفی مانند سن، ژنتیک، محیط زندگی، کیفیت آب، رنگ مو و ... در ریزش مو نقش دارند. در این میان، کمبودهای تغذیه‌ای از مؤثرترین عواملی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند.

مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، آهن، روی و ... باعث رشد مو و سلامت کلی موها می‌شود. به طور مثال ویتامین B اکسیژن را به فولیکول‌های مو منتقل می‌کند؛ از همین رو کمبود ویتامین B۷ یا B۱۲ می‌تواند منجر به نازک شدن بیش از حد مو شود. یک رژیم غذایی سالم سرشار از پروتئین و مکمل‌های غذایی اولین نکته برای داشتن موهای سالم است که در برابر نازک شدن یا ریزش مقاوم باشند. اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، باید غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، گوشت، ماهی و لوبیا زیاد مصرف کنید. هم‌چنین پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات زیادی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

کدام ویتامین‌ها ریزش مو را کاهش می‌دهند؟

بیوتین (ویتامین B۷)

بر اساس مطالعات، بهترین و محبوب‌ترین ویتامین برای ریزش مو بیوتین است. بیوتین با تحریک تولید کراتین، مقاومت تارهای مو را در برابر ریزش و دیگر آسیب‌ها افزایش می‌دهد. دوز روزانه توصیه‌شده برای بیوتین ۳۰ میکروگرم برای بزرگسالان است.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 

نیاسین (ویتامین B۳)

نیاسین که با نام ویتامین B۳ نیز شناخته می‌شود، به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و خطر ریزش یا نازک شدن مو را کاهش می‌دهد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نیاسین می‌تواند یک درمان مؤثر برای طاسی هم باشد.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 

کوبالامین (ویتامین B۱۲)

وقتی صحبت از ویتامین‌های مفید برای ریزش مو به میان می‌آید، یکی از گزینه‌های مؤثر ویتامین B۱۲ یا کوبالامین است. کمبود ویتامین B۱۲ در افراد مسن شایع است و می‌تواند منجر به ریزش موی چشمگیر شود. گوشت، قارچ، ماهی و تخم مرغ بهترین منابع ویتامین B۱۲ هستند.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 

اسید فولیک (ویتامین B۹)

کمبود ویتامین B۹ می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی و کم‌خونی ناشی از کمبود فولات شود؛ این موضوع خون رسانی به فولیکول‌های مو را کاهش می‌دهد و منجر به ریزش مو می‌شود. رژیم غذایی حاوی فولات و مکمل‌های آن می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

 

ویتامین A

ویتامین A نیز مانند بیوتین، به تولید کراتین کمک کرده و تارهای مو را تقویت می‌کند. هم‌چنین باعث تولید سبوم می‌شود که به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند. در حالی که این امر به طور مستقیم در جلوگیری از ریزش مو نقش ندارد، اما به تحریک رشد تارهای جدید مو کمک می‌کند. دوز توصیه‌شده روزانه این ویتامین از ۷۰۰ میکروگرم تا ۹۰۰ میکروگرم متغیر است. ویتامین A در مواد غذایی غنی از بتاکاروتن مانند هویج، سیب زمینی، اسفناج و کدو تنبل یافت می‌شود.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 

ویتامین C

ویتامین C، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، به محافظت از موها در برابر آسیب رادیکال آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. مصرف مکمل ویتامین C یا مرکبات می‌تواند راهی مناسب برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو باشد.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

ویتامین E

عملکرد این ویتامین مشابه ویتامین C، اما مؤثرتر است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داده است که مصرف مکمل توکوترینول، که متعلق به خانواده ویتامین E است، می‌تواند ریزش مو را کنترل کند. هم‌چنین ویتامین E در آجیل و دانه‌های مختلف، روغن‌های گیاهی، میوه و سبزیجات یافت می‌شود.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

 



:: برچسب‌ها: بهترین ویتامین برای مو , تقویت مو با ویتامین , رشد مو با ویتامین , درمان ریزش مو با ویتامین , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH
عناب که خرمای قرمز و خرمای چینی هم نامیده می شود یک درختچه کوچک با برگ های سبز و میوه هایی به رنگ قهوه ای و نارنجی می باشد.عناب که خرمای قرمز و خرمای چینی هم نامیده می شود یک درختچه کوچک با برگ های سبز و میوه هایی به رنگ قهوه ای و نارنجی می باشد.طبع عناب معتدل و مرطوب است.
خواص عناب برای پوست
 
عناب که خرمای قرمز و خرمای چینی هم نامیده می شود یک درختچه کوچک با برگ های سبز و میوه هایی به رنگ قهوه ای و نارنجی می باشد.عناب که خرمای قرمز و خرمای چینی هم نامیده می شود یک درختچه کوچک با برگ های سبز و میوه هایی به رنگ قهوه ای و نارنجی می باشد.طبع عناب معتدل و مرطوب است. عناب بومی جنوب آسیا می باشد و امروزه از میوه ی تازه و خشک شده ی آن استفاده می شود که دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بوده و برای سلامتی مفید می باشد. درخت عناب درختی کوچک و برگ ریز بوده که 5 تا 12 متر ارتفاع دارد.

این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای مواد معدنی است.همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می باشد. 7 ترفند برای سلامت پوست زناندر ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول موثر در کاهش چربی و قند خون است.محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است.نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است، بنابراین متخصصین تغذیه می توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمایند.عناب از نظر طب قدیم ایران معتدل و بنا به اعتقاد ابوعلی سینا، کمی سرد است.عناب دارای خواص ضد سرطان است.خواص آنتی اکسیدان عناب به جلوگیری از سرطان کمک می کند.با توجه به مطالعات اخیر، عصاره عناب مهارکننده سلول های سرطان خون است.عناب به علت داشتن ویتامین C و انتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول های سرطانی است.برای درمان سرطان آب عناب را با کاهو بخورید.

به دور نگه داشتن پوست از پیری زودرس کمک می کند

مصرف عناب به صورت منظم و متعادل برای پوست مان بسیار مفید است و به دور نگه داشتن پوست از مشکل پیری زودرس کمک خواهد کرد.این خواص عناب برای پوست اساسا به خاطر وجود آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A، و سایر ترکیب های آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول ها، فلاونوئيدها، و مواد شیمیایی گیاهی و غیره در آن است.این ترکیب ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و آن ها را متعادل می سازند و از آنکه باعث استرس اکسیداتیو در سلول های پوست شوند جلوگیری می کنند، و به دور نگه داشتن علائم مختلف مرتبط با پیری زودرس مثل خطوط چهره، چین و چروک، لکه های پیری و لکه ّای تیر و غیره … کمک می کنند.رادیکال های آزاد یون های ناپایداری هستند که در فرایند اکسیداسیون در بدن مان تشکیل می شوند. چون ناپایدار هستند، بنابراین، الکترون ها را از مولکول های همجوار می دزدند و هنگام انجام این کار، باعث آسیب اکسیداتیو به آن ها می شوند.عناب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که سلول های مان را تغذیه می کنند، در نتیجه به بهبود سلامت پوست کمک می کند.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

تولید کلاژن را تقویت می کند

خوردن میوه ی عناب به طور منظم و به حد اعتدال برای تقویت تولید کلاژن در سیستم بدنی مان بسیار مفید است.کلاژن آمینو اسیدی ضروری است که در بافت های پیوندی ما مانند مفاصل، تاندون ها، استخوان ها، و غضروف ها و غیره به وفور یافت می شود.این ماده به حفظ شکل و ساختار سیستم بدنی مان کمک می کند و در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست نیز مفید است.این مزیت عناب اساسا به خاطر وجود ویتامین C در آن است.ویتامین C آنتی اکسیدانی است که نه تنها از سلول های ما در مقابل آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت و تولید کلاژن را در سیستم بدن مان تقویت می کند.این امر خاصیت ارتجاعی پوست حفظ می کنند و علائم پیری زودرس مانند خطوط چهره، چین و چروک، لکه های پیری و کبودی های پوست و غیره را به تاخیر می اندازد.

لکه های پوستی را درمان می کند

میوه ی خوشمزه ی عناب برای حفظ سلامت پوست و کمک به درمان لکه های پوستی مفید است.این خواص عناب برای پوست اساسا به خاطر وجود ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان و سایر ترکیب های آنتی اکسیدانی مانند مواد شیمیایی گیاهی، پلی فنول ها، و فلاونوئیدها و غیره در آن است.مبارزه ی این ترکیب ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مان آن ها را تثبیت و از آسیب اکسیداتیوشان به سلول های پوستی مان جلوگیری می کند. این امر به کاهش علائم مختلف پیری زودرس مانند خطوط چهره، لکه های پیری، لکه های سیاه، چین و چروک و کبودی های پوست و غیره… و همچنین به بازگرداندن درخشش طبیعی سابق پوست به آن کمک می کند.سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی و غیره نیز در حفظ سلامت پوست نقش مهمی ایفا می کند و پوست مان را نرم، لطیف و درخشان می سازد.

 

برای سم زدایی پوست عالی است

خواص عناب برای پوست توانایی آن در کمک به سم زدایی پوست است.سم زدایی پوست فرایند حذف مواد سمی، آلاینده ها، مواد مضر و سایر ناپاکی ها از منافذ پوست به شیوه ای کارآمد و موثر است.حذف این مواد ناخوشایند از منافذ پوست مهم است چون آن ها اگر روی پوست مان باقی بمانند می توانند مشکلات پوستی مانند جوش و کورک و غیره ایجاد کنند.این ماهیت سم زدایی میوه ی عناب اساسا به خاطر وجود آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، ویتامین C و سایر ترکیب های مرتبط مانند مواد شیمیایی گیاهی، فلاونوئیدها و پلی فنول ها در آن است.این ترکیب ها نه تنها از پوست مان در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند بلکه به حذف درست مواد سمی و سایر ناخالصی ها از سیستم بدن مان کمک می کنند.وقتی مواد سمی کمتری در سیستم بدنی مان وجود داشته باشد، آن ها نمی توانند روی هم در منافذ پوست مان جمع شوند، و در نتیجه به حفظ سلامت پوست مان کمک می شود.علاوه بر این، فیبرهای رژیمی موجود در میوه ی عناب به شستن مواد سمی و سایر مواد نا مطلوب از سیستم بدنی مان و در نتیجه به سم زدایی پوست کمک می کند.

طریقه مصرف عناب

میوه ی تازه ی عناب را به صورت خام و پخته شده برای تهیه انواع کیک، شیرینی، دسر، مربا و مارمالاد استفاده می کنند.از عناب خشک برای تهیه شربت و دمنوش عناب استفاده می شود.در اردن، لبنان و دیگر کشور های خاورمیانه، میوه عناب تازه و خشک به عنوان یک میان وعده یا همراه با یک دسر بعد از غذا مصرف می شود.عناب دودی که به نام عناب سیاه هم شناخته می شود یکی از میان وعده های خوشمزه در ویتنام محسوب می شود.در کشور هند از میوه عناب برای تهیه ترشی استفاده می کنند.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

ارزش غذایی عناب (100 گرم)

  • کالری : 76
  • چربی : 0.2 گرم
  • کربوهیدرات : 20.2 گرم
  • پروتئین : 1.2 گرم
  • فیبر : 6 گرم


:: برچسب‌ها: خواص عناب برای پوست , خواص عناب , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

کاهش وزن با عناب

کاهش وزن با عناب

مهم ترین خواص عناب برای لاغری

  • ✅ کالری بسیار پایین
  • ✅ افزایش چربی‌سوزی شکم
  • ✅ کاهش احساس گرسنگی
  • ✅ کمک به کاهش چربی بدن
  • ✅ متابولیزه کردن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها
  • ✅ کمک به جذب پروتئین بیشتر در بدن
  • ✅ کاهش سطح کلسترول خون
  • ✅ پیشگیری از پرخوری استرسی
  • ✅ کاهش استرس و اضطراب

کالری کم عناب: یک گزینه برای کاهش وزن

در واقع، عناب یک گزینه کم کالری برای وعده‌های خفیف یا میان‌وعده‌های شما است. کم بودن کالری در عناب سبب می‌شود تا چربی کمتری در بدن شما انباشته شود و باعث می‌شود که سطح کلسترول خون شما نیز کاهش یابد. به همین دلیل، متخصصان طب سنتی عناب را در کنار میوه‌ها و فرآورده‌های دیگر برای کاهش وزن توصیه می‌کنند.

پکتین در عناب: کاهنده چربی و کنترل کننده گرسنگی

عناب از یک نوع فیبر محلول به نام پکتین برخوردار است که به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. این ویژگی در کنار کم بودن کالری عناب باعث می‌شود که این میوه یک میان‌وعده مقوی اما کم کالری باشد که به کاهش وزن کمک می‌کند. افراد بعد از مصرف آن، ساعت‌ها احساس گرسنگی ندارند، که این خود یک مزیت زیادی برای کاهش وزن است.

 

می‌توان گفت که عناب به دلیل دارا بودن آنزیم‌های گوارشی که می‌تواند به متابولیزه کردن چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک کند، یکی از بهترین میوه‌ها برای کنترل وزن است. این آنزیم‌ها باعث می‌شوند بدن پروتئین بیشتری را جذب کند و در نتیجه، تنظیم وزن و لاغری با استفاده از عناب می‌تواند یک روش بسیار موثر باشد.

عناب، سلاحی برای مقابله با استرس و کمک به لاغری

عناب نه تنها به بهبود وضعیت سلامتی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند برای کاهش استرس و اضطراب موثر باشد، که هر دو می‌توانند به ترغیب به پرخوری و افزایش وزن منجر شوند. با ترشح کمتر هورمون کورتیزول، عناب به تنظیم هورمون‌های بدن کمک می‌کند، این موجب کاهش استرس و اضطراب می‌شود و احتمالاً به پیشگیری از پرخوری کمک می‌کند.

 

عناب، کمکی کارآمد در کاهش وزن

عناب به دلیل کالری پایین، میزان بالای فیبر و مقدار قابل توجه پروتئین، به عنوان یک ماده مفید برای کاهش وزن شناخته شده است. این میوه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد، که باعث افزایش فاصله بین وعده‌های غذایی می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که “خواص عناب برای لاغری” می‌تواند به کاهش چربی شکم نیز کمک کند. بنابراین، عناب می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

عناب، راه حلی طبیعی برای کنترل چاقی

با وجود کالری کم و فیبر بالا، عناب نیز می‌تواند به افزایش اشتها کمک کند. با این حال، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ویژگی‌های این میوه بیشتر نقش کنترل کننده چاقی را ایفا می‌کند تا اینکه باعث چاقی شود. برخی از متخصصان طب سنتی حتی توصیه می‌کنند که برگ عناب یا فرآورده‌های حاصل از آن به جای خود میوه مورد استفاده قرار گیرد برای کاهش وزن. در نهایت، عناب به عنوان یک راه حل طبیعی برای کنترل وزن و کمک به فرآیند لاغری می‌تواند به شما کمک کند.

روش مصرف عناب برای احساس سیری و کاهش وزن

توصیه ما در چی شی برای مصرف عناب برای لاغری این است که شما می‌توانید این میوه را در طول روز و بین وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. این کار باعث می‌شود تا شما در طول روز احساس سیری داشته باشید و از خوردن وعده‌های غذایی کوچک و مکرر (ریزه‌خواری) جلوگیری شود. این روش، هم برای احساس سیری کافی کمک کرده و هم به شما اجازه می‌دهد تا از خواص سلامتی دیگر عناب نیز بهره‌مند شوید.

نتیجه‌گیری: عناب، دوستی برای کاهش وزن

با توجه به تمامی این خواص، می‌توان گفت که عناب می‌تواند یکی از بهترین دوستان شما در سفر لاغری و حفظ تناسب اندام باشد. اما برای کسب نتایج بهتر، همیشه بهتر است این میوه را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم ترکیب کنید.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.



:: برچسب‌ها: لاغری با عناب , عناب برای کاهش وزن , بهترین روش کاهش وزن , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ترکیب روغن زیتون و فلفل قرمز نتایج بسیار شگفت انگیزی برای مو به همراه دارد و قرن ها از این ترکیب برای رشد مو و درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شده است و در صورتی که خواهان بهبود درخشندگی، پرپشتی مو، رشد بیشتر موها و تغذیه پوست سر هستید، بهتر است از این مخلوط استفاده کنید به منظور تهیه این ترکیب ۲۵ گرم فلفل خشک را با ۵۰۰ میلی لیتر روغن زیتون ترکیب کنید و ترکیب حاصل را در بطری تیره رنگ نگهداری کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ روز باقی بماند، سپس به طور منظم بر روی موها و پوست سر از این ترکیب استفاده کنید، همچنین می توانید خمیری از فلفل قرمز و روغن زیتون تهیه کنید، به این منظوردو قاشق چای خوری فلفل قرمز را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید، ۱۵ دقیقه بر روی پوست سر باقی بماند، روغن زیتون باعث می شود گرما و حرارتی که فلفل بر روی پوست سر ایجاد می کند، کاهش یابد.

خواص فلفل قرمز برای مو

 

فلفل قرمز و پرپشتی مو

همه افراد به ویژه خانم ها از انواع ماسک های زیبایی استفاده می کنند،تا تاثیر مواد شیمیایی بر روی موها کاهش یافته و باعث افزایش تراکم و پرپشتی موها شود و محصولات طبیعی به دلیل اینکه دارای عوارض جانبی، مواد شیمیایی نمی باشند، به عنوان بهترین راهکار برای سلامت موها، استفاده می شود، فلفل قرمز باعث افزایش خونرسانی در ناحیه پوست سر و تقویت ریشه مو می شود و باعث فعال شدن فولیکول های مو و رساندن اکسیژن بیشتری به آنها و در نتیجه عملکرد بهتر فولیکول ها و رشد مو می شود، اما بهتر است به منظور افزایش تاثیر فلفل قرمز از آن در کنار مواد طبیعی دیگر استفاده شود، از این مواد می توان به روغن کرچک و روغن نارگیل اشاره کرد.

۱- فلفل قرمز و روغن کرچک

یکی از روغن های گیاهی که ضد حساسیت می باشد و با انواع پوست سازگاری دارد، روغن کرچک می باشد که این روغن باعث تحریک رشد مو می‌شود و در صورتی که با فلفل قرمز ترکیب شود، باعث افزایش تاثیر آن در رشد موها و جلوگیری از آسیب های مو مانند موخوره و شپش می شود.

 

۲- فلفل قرمز و روغن نارگیل

می توان برای رشد و پرپشت شدن موها از ترکیب فلفل قرمز و روغن نارگیل استفاده کرد، که در تهیه آن مقداری فلفل قرمز خشک شده را با روغن نارگیل ترکیب کنید و به مدت ۱۵ روز در محیطی که تاریک می باشد، آن را نگهداری کنید و سپس برای رشد موها از آن ترکیب استفاده کنید.

 

ماسک فلفل قرمز و روغن زیتون

روغن زیتون باعث تقویت موهامی شود و فلفل با گرمایی که در پوست سر ایجاد می کند، موجب بهبود گردش خون رسانی خواهد شد، برای تهیه ماسک فلفل و روغن زیتون چند عدد فلفل را قطعه قطعه کرده و روغن زیتون به آن اضافه کنید، سپس ترکیب حاصله را به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز در جای سرد و تاریک نگهداری کنید و فلفل ها را بیرون آورده و  سه قاشق غذاخوری از فلفل ها را با روغن دم کنید و ترکیب حاصله را بر روی پوست سر و موها قرار دهید و بعد از یک ساعت با شوینده ملایم بشویید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند

همچنین باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

ریختن فلفل در شامپو

وجود عصاره فلفل در شامپو ها، باعث کاهش چربی پوست سر، خوش حالتی موها، افزایش طراوت و در نهایت کاهش ریزش موی سر می شود، همچنین باعث شفافیت و ایجاد لایه محافظ در اطراف موها شده و باعث می‌شود موها راحت تر شانه شوند، همچنین فلفل حاوی میزان زیادی بتاکاروتن می باشد که این ویتامین بر روی پوست و مو به ویتامین Aتبدیل می شوند ودر صورتی که موها با کمبود ویتامین Aمواجه باشند، دچار ریزش می شوند و با مصرف شامپو های حاوی عصاره فلفل، می توان کمبود ویتامین A را جبران کرده و از ریزش مو پیشگیری کرد.


همچنین وجود این عصاره باعث افزایش گردش خون و تقویت ریشه مو می شود و از ریزش بیشتر موها جلوگیری می کند، همچنین فلفل باعث ترمیم موهای آسیب دیده و رشد سریع تر موهای نازک می شود، زیرا حاوی ویتامین های Eو Cمی باشد و از دیگر ویژگی‌های فلفل در شامپو می‌توان به افزایش حجم موها و محافظت از آنها در برابر اشعه های فرابنفش اشاره کرد.

خواص فلفل قرمز برای پوست و مو

از خواص فلفل قرمز برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- درمان آکنه و جوش صورت

فلفل قرمز حاوی کپسایسین می باشد که این ماده تاثیر بسزایی در درمان آکنه و جوش صورت و کاهش قرمزی پوست دارد، برای تهیه ماسک فلفل قرمز برای پوست، یک قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز را با نصف آووکادو له شده و یک قاشق چای خوری پودر کاکائو مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد بشویید.

۲- جوانسازی پوست

فلفل قرمز حاوی ویتامین c ویتامین E و ویتامین ب ۶ می‌باشد، که این ویتامین ها تأثیر بسزایی در افزایش تولید کلاژن و کاهش چین و چروک دارد و در نهایت موجب جوانسازی پوست می شود، به منظور بازسازی پوست می توان از ماسک فلفل که با آبلیمو ترکیب شده، استفاده کرد و یک قاشق چایخوری فلفل قرمز را با کمی آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد بشویید.

خواص فلفل قرمز برای مو ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث رفع شوره سر می شود.

در صورتی که شوره سر افزایش یابد، موجب خارش و التهاب پوست سر می‌شود و از دلایل ایجاد شوره سر، خشکی پوست سر و موهای چرب، آلودگی، کثیفی و وجود قارچ ها می باشد، اما فلفل قرمز به دلیل این که سرشار از ویتامین c می باشد  باعث از بین بردن سلول های مرده تجمع یافته روی پوست سر و پیشگیری از ایجاد شوره سر می شود، همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان در فلفل استفاده از آن بر روی پوست سر، موجب رساندن مواد مغذی کافی به ریشه موها و تنظیم روغن سبوم پوست سر می شود.

۲- افزایش رشد مو

افزایش گردش خون باعث رساندن مواد معدنی و ویتامین ها به فولیکول‌های مو می‌شود و تأثیر زیادی در افزایش گردش خون دارد، همچنین فلفل قرمز به دلیل وجود مواد معدنی مانند پتاسیم و ویتامین های EوC باعث تقویت خونرسانی می شود و با افزایش تغذیه فولیکول های مو، رشد موها افزایش پیدا می کند.

۳- پیشگیری از سفید شدن زودرس موها

چنانچه موها در دوران جوانی دچار سفیدی زودرس شود، این موضوع موجب نگرانی و کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود، از عوامل ایجاد سفیدی زودرس موها، اشعه مضر فرابنفش، آلودگی محیط استفاده از ابزارهای حرارتی و مواد شیمیایی می باشد و فلفل قرمز به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از سفید شدن زودرس موها دارد.

۴- پیشگیری از ریزش مو

یکی از رایج‌ترین مشکلات مو ریزش مو و کاهش ضخامت آنها می باشد، که عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب، عدم خواب کافی، آلودگی محیط، محصولات حاوی مواد شیمیایی و اشعه مضر آفتاب از عوامل ریزش مو می باشد و فلفل قرمز به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین c باعث رساندن مواد مغذی کافی به فولیکول های مو و درنتیجه افزایش استحکام ریشه ها و تقویت تارهای مو می شود.

۵- حالت دهی به مو

فلفل قرمز باعث افزایش درخشندگی موها می شود و همچنین تاثیر بسزایی در مرطوب نگه داشتن و هیدراته شدن موها دارد، زیرا خشکی موها در نهایت موجب شکستن مو می شود.

 
 
مخلوط فلفل قرمز و روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر بسزایی در جلوگیری از کاهش پروتئین فولیکول های مو دارد و از آنها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند، برای تهیه ترکیب روغن نارگیل و فلفل کافیست نصف فنجان روغن نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری فلفل و نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت دو هفته در مکان تاریکی قرار دهید، این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید، سپس آنها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

روش های استفاده از فلفل قرمز برای مو

از فلفل قرمز می توان به روش های مختلفی برای درمان ریزش موها و افزایش تراکم آنها استفاده کرد، از روش های استفاده از فلفل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ترکیب فلفل و آب پیاز

آب پیاز تاثیر بسزایی در درمان ریزش موها دارد و در صورتی که می خواهید موهای پرپشت داشته باشید و موهای شما دچار شکستگی شده است می توانید از این ترکیب استفاده کنید، همچنین می توان به منظور جلوگیری از عفونت وشوره سر کمی آلوئه ورا به این ترکیب اضافه کنید، برای تهیه آن ۵ قاشق غذاخوری آب پیاز را با سه قاشق غذاخوری پودر فلفل و یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و ترکیب حاصله را به مدت ۸ ساعت در زیر نور آفتاب قرار دهید و سپس بر روی پوست سر مورد استفاده قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا حدود ۴۰ دقیقه صبر کنید تا این ماسک بر روی موها باقی بماند و سپس موها را با آب گرم و شامپو ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۲- ترکیب فلفل و سرکه سیب

چنان چه موهای شما دچار شوره، شپش، طاسی و ریزش مو می باشد، می توانید از سرکه سیب به همراه فلفل قرمز استفاده کنید، برای تهیه ماسک یک قاشق غذاخوری سرکه را باچند قطره عصاره فلفل ترکیب کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و به آرامی ترکیب حاصله را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی موهای شما باقی بماند و سپس با آب گرم موها  را شستشو دهید و برای دریافت نتایج مثبت از این تزکیب دو بار در هفته استفاده کنید.

۳- ترکیب زرده تخم مرغ و فلفل

برای درمان شوره سر، شپش و تقویت موها می توان از ترکیب فلفل و زرده تخم مرغ استفاده کرد، همچنین اضافه کردن کمی روغن زیتون به آن، باعث درمان التهابات پوست سر و رشد بیشتر موها می شود، برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری پودرفلفل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ با هم ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در مکانی که گرم می باشد، قرار دهید، سپس این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موها و پوست سر قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته این کار را تکرار کنید و نیاز به یک ماه زمان می باشد تا نتایج مثبتی دریافت کنید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

۴- ترکیب عسل و فلفل

برای درمان ریزش مو، افزایش لطافت و نرمی موها، درمان شوره و درماتیت سبورئیک می توان از عسل به همراه فلفل استفاده کرد، بدین منظور ۴ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری فلفل پودر شده، ترکیب کنید و کاملا مخلوط نمایید، این ماسک را باید بر روی موهای تازه شسته شده مورد استفاده قرار دهید و توسط حوله ای گرم موهای خود را بپوشانید و اجازه دهید ۴۰ دقیقه این ترکیب بر روی موهایتان باقی بماند و سپس با آب گرم موها را شستشو دهید؛ برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته این کار را تکرار کنید.

۵- ترکیب آلوئه ورا و فلفل قرمز

یکی از بهترین نرم کننده های طبیعی مو؛ ژل آلوئه ورا می باشد، اما این ژل تاثیر بسزایی در درمان ریزش موها نیز دارد و باعث کاهش شوره سر و محافظت از پوست سر در برابر عفونت ها می شود، برای تهیه این ترکیب یک قاشق غذاخوری فلفل پودر شده را با یک فنجان ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۱۰ روز در مکانی تاریک قرار دهید، سپس به مدت ۲۰ دقیقه ماسک بر روی موهای خود قرار دهید و بعد با آب ولرم موها را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

 

 


:: برچسب‌ها: خواص فلفل قرمز برای مو , تقویت مو با فلفل قرمز , رشد مو با فلفل قرمز , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

ما معمولا از فلفل سیاه به عنوان چاشنی تند در غذاها استفاده می‌کنیم. طعم تند فلفل سیاه آن را به یک جزء جدا نشدنی از سبزی‌جات و همچنین غذاهای لذیذ غیر گیاهی تبدیل می‌کند. با این حال بهتر است بدانید این چاشنی پرطرف‌دار دارای خواص فراوان دیگری نیز می‌باشد.

فلفل سیاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از 24mantra.com ممکن است تعجب آور باشد اما فواید فلفل سیاه برای مو بسیار زیاد است و این باعث شده است که به طور گسترده ای به عنوان یک محصول مراقبت از مو مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اینکه بسیاری از سالن‌های زیبایی استفاده از محصولات مضر مملو از مواد شیمیایی را برای کمک به بیماری‌های مو توصیه می‌کنند، وقت آن رسیده که کمی هم به گذشته نگاه کنید و به درمان‌های خانگی طبیعی و ارگانیک شامل فلفل سیاه فکر کنید.

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

  • فواید فلفل سیاه برای مو

اگر به این فکر می کنید که چگونه از فلفل سیاه برای رشد مو استفاده کنید، این بخش ممکن است برای شما مناسب باشد. ما فهرستی را برای شما تهیه کرده‌ایم که به طور مختصر فواید سلامتی مختلف فلفل سیاه برای مو و اینکه چگونه کاربرد آن می‌تواند به شما در مدیریت بیماری‌های مختلف پوست سر و مو کمک کند را توضیح می‌دهد.

  •         به مبارزه با شوره سر کمک می کند: به دلایل مختلفی ممکن است به شوره سر مبتلا شوید. روغن پوست سر، آلودگی یا حتی عرق می تواند منجر به پوسته پوسته شدن پوست سر شود، اما فلفل سیاه می‌تواند به شما در مبارزه باشوره سر کمک کند ویتامین سی موجود در فلفل سیاه می‌تواند به شما در تمیز کردن پوست سر و خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست سر کمک کند. شما به سادگی می‌توانید مقداری پودر فلفل سیاه را در روغن بکر اضافه کنید و عمیقاً روی پوست سر خود ماساژ دهید تا مطمئن شوید که ریشه و نوک مو به خوبی پوشانده شده است. حدود یک ساعت آن را نگه دارید و سپس موهای خود را با آب سرد بشویید.
  • به مهار ریزش مو کمک می کند: ریزش مو یکی از مشکلات اصلی در بزرگسالان است که هیچ درمان واحدی برای همه مناسب نیست. با این حال، فلفل سیاه قطعا ارزش امتحان کردن را دارد اگر هر نوع عفونتی را در پوست سر خود تجربه می کنید، خواص ضد باکتریایی فلفل سیاه می تواند به مبارزه با عفونت های پوست سر کمک کند. علاوه بر این، ویتامین سی موجود در فلفل سیاه می تواند به مبارزه با نازک شدن و شکستگی مو کمک کند
  • از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند: فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به شما در مبارزه با علائم سفیدی مو کمک کند. یک درمان خانگی ساده شامل کشک و فلفل سیاه برای مو شامل مخلوط کردن حدود 3 قاشق غذاخوری کشک با یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه است. اکنون مخلوط را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از یک ساعت با استفاده از شامپوی بدون مواد شیمیایی آن را بشویید. کشک رطوبت لازم را به پوست سر شما می‌رساند و آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از سفید شدن مو کمک می کنند.
  • رشد مو را تسهیل می کند:روغن زیتون و فلفل سیاه برای فواید مو با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و می تواند برای رشد موهای شما معجزه کند. روغن زیتون فولیکول های مو را تحریک می کند و هنگامی که با فلفل سیاه جفت می شود، یک محرک قوی برای رشد مو دریافت می‌کنید که پتانسیل مبارزه با عفونت ها را دارد و به طور موثر رشد مو را تسهیل می کند. اگر به این فکر میکنید که چگونه از فلفل سیاه برای رشد مو استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید: روغن زیتون و فلفل سیاه برای مو را می توان با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه با دو قاشق روغن زیتون و نگهداری مخلوط به مدت حدود دو هفته آماده کرد. بعد از 2 هفته روغن زیتون را آبکش کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید. آن را حدود 30 دقیقه نگه دارید و سپس موهای خود را آب سرد بشویید.
  • پوست سر را تمیز می‌کند: آیا شاهد پوسته پوسته شدن یا تمیز نشدن پوست سر هستید؟ فلفل سیاه همراه با آبلیمو می‌تواند یک پاک کننده عالی پوست سر باشد که در عین حال که رطوبت را دست نخورده نگه می دارد، تمام آلودگی‌ها را از بین می‌برد. لیمو با فلفل سیاه برای مو را می‌توانید با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه با دو قاشق غذاخوری آب لیمو و به‌خوبی روی پوست سرتان آماده کنید. اگر از مشکلات مربوط به نوک مو رنج می برید، روی نوک مو تأکید ویژه ای داشته باشید. ماسک مو را حدود 15 دقیقه نگه دارید و سپس موهای خود را به صورت سرد بشویید.

اگر فلفل سیاه را به عنوان راه حلی برای مشکلات پوست سر یا موهای خود در نظر می گیرید، به شدت توصیه می شود که فلفل سیاه ارگانیک را انتخاب کنید زیرا این فلفل بدون استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش‌های مضر رشد می‌کند.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.



:: برچسب‌ها: خواص فلفل سیاه برای مو , تقویت مو با فلفل سیاه , رشد مو با فلفل سیاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

آب برنج برای پوست شفاف

شاید فکر کنید که استفاده از آب‌‌‌ برنج برای زیبایی و مراقبت از پوست، یک پدیده‌ی جدید است و به‌لطف شبکه‌های اجتماعی، رایج شده و افراد زیادی آن را امتحان می‌کنند. اما این‌طور نیست و قرن‌هاست که در فرهنگ‌های آسیایی از این ماده‌ی طبیعی برای مراقبت از پوست استفاده می‌کنند. به همین دلیل شواهد زیادی وجود دارد که خواص آب‌‌ برنج برای شفافیت و درخشندگی پوست را ثابت می‌کند.

در ادامه در مورد آب‌‌‌ برنج و تمام خواصی که می‌تواند برای پوست داشته باشد، بیشتر بخوانید.

 
آب برنج چیست؟

آب برنج چیست؟

آب‌‌‌‌‌‌ برنج در واقع همان آبی است که از خیس کردن برنج به دست می‌آید. در مراقبت از پوست، از این آب به‌عنوان تونر یا مایعی برای تسکین دادن پوست استفاده می‌کنند.

قرن‌ها است که در سراسر آسیا از آب‌‌‌ برنج به‌خاطر مزایی که در زیبایی و سلامت پوست دارد، استفاده می‌کنند. وجود مقدار بالای نشاسته، ویتامین و آنتی‌اکسیدان، باعث می‌شود که بتوان از این ماده برای روشن کردن پوست، روشن کردن قسمت‌های تیره و صاف کردن پوست‌های ناهموار استفاده کرد. حتی برای محکم کردن پوست هم از این ماده‌ی طبیعی استفاده می‌شود. اگر دچار برون‌ریزی پوست یا التهاب شده‌اید، آب برنج می‌تواند یک درمان مناسب باشد.

درست کردن این ماده بسیار راحت است و در خانه می‌توانید انجام دهید. اما محصولات زیادی هم وجود دارند که در آن‌ها از آب‌‌‌ برنج استفاده شده است. مثلا انواع تونر را می‌توانید پیدا کنید که حاوی آب برنج هستند.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

اما چند وقت یک بار باید از آن استفاده کنیم؟

این تونر خانگی و طبیعی را می‌توانید تا دو بار در روز استفاده کنید. برای ترمیم بخشیدن التهابات، حذف کردن نقاط تیره روی پوست، خواص ضدپیری و… این ماده‌ی طبیعی را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. این تونر برای بیشتر افراد قابل استفاده است؛ اما برای کسانی که پوست‌های بسیار خشک و دهیدراته دارند ممکن است عامل خشکی بیشتر باشد. کسانی هم که به برنج حساسیت دارند باید از آن اجتناب کنند.

 
مزایای استفاده از آب برنج برای پوست

اگر قصد دارید از آب‌‌ برنج برای مراقبت از پوست استفاده کنید، بد نیست ابتدا خواص آن را بخوانید.

۱. محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد

آب‌‌ برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان است که ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر خورشید کمک کند. در یک مطالعه، مشخص شد که این ماده‌ی طبیعی و در دسترس، قادر به جلوگیری از تشکیل رادیکال‌های آزاد در شرایطی است که پوست در معرض اشعه‌ی فرابنفش قراردارد.

یک مطالعه نشان داد که وقتی آب‌‌‌ برنج با برخی دیگر از عصاره‌های گیاهی ترکیب می‌شود، به‌عنوان ضدآفتاب عمل می‌کند. با این حال، متخصصان پوست استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنند. همیشه از SPF معدنی و کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت کامل از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی و اشعه‌های مضر خورشید استفاده کنید.

۲. خواص ضد پیری

آب برنج فعالیت الاستاز، یکی از آنزیم‌هایی که فیبرهای الاستیک را می‌شکند و با افزایش سن منجر به چین و چروک و افتادگی می‌شود، مسدود می‌کند. تحقیقات بیشتر برای درک بهتر این خاصیت برنج و مزایای بالقوه‌ی آن در پیشگیری از پیری پوست، ضروری است.

۳. آب‌رسانی

آب‌‌ برنج خاصیت آبرسانی دارد و ممکن است به صاف کردن سطح پوست و بهبود بافت آن کمک کند.

۴. تسکین تحریک و التهاب پوست

آب برنج سرشار از نشاسته و ویتامین است که می‌تواند به آرام کردن پوست تحریک‌شده کمک کند. مطالعات در این زمینه محدود هستند؛ اما برخی از آن‌ها نشان می‌دهند که آب برنج ممکن است اثرات ضدالتهابی داشته باشد که می‌تواند به بهبود مشکلاتی مانند خشکی پوست و اگزما کمک کند. با اینکه هنوز هیچ شواهدی برای اثبات این خاصیت آب‌ برنج برای مراقبت از پوست وجود ندارد ولی منطقی است که یک مایع حاوی ترکیبات آبرسان و ضدالتهاب می‌تواند به بهبود این مشکلات کمک کند.

۵. محو کردن لک‌های صورت ناشی از هایپرپیگمنتیشن

تحقیقات بیشتری برای اثبات این خاصیت آب برنج برای پوست، مورد نیاز است؛ اما آب برنج ممکن است اثرات روشن‌کننده‌ی پوست داشته باشد، که به‌طور بالقوه می‌تواند برای از بین رفتن لک‌های صورت ناشی از هایپرپیگمنتیشن مفید باشد. اینوزیتول قند موجود در آب برنج است که در مطالعات نشان داده شده است که دارای اثرات بالقوه‌ی روشن‌کننده و شفاف‌کننده برای پوست است.

 
عوارض جانبی احتمالی آب برنج برای پوست

عوارض جانبی احتمالی آب برنج برای پوست

اگر به برنج حساسیت نداشته باشید، متخصصان پوست می‌گویند که هنگام استفاده از آب برنج برای مراقبت از پوست، عوارض جانبی زیادی وجود ندارد که نگران آن باشید. اگر پوست بسیار خشک یا کم آب دارید، آب برنج ممکن است انتخاب خوبی نباشد زیرا می‌تواند اثرات خشک‌کنندگی داشته باشد.

برای برخی افراد، آب‌ برنج ممکن است کمی احساس چسبندگی روی پوست ایجاد کند. اگر به‌دنبال اجتناب از این حالت هستید، از این محصول به‌اندازه‌ی کافی استفاده کنید و قبل از استفاده از محصولات دیگر مطمئن شوید که کاملاً خشک می‌شود.

چطور از آب‌ برنج برای شفافیت پوست استفاده کنیم؟

آب‌ برنج برای شفافیت پوست

آب برنج به‌عنوان تونر بیشترین فواید را برای پوست دارد و برای استفاده‌ی یک یا دو بار در روز پس از پاکسازی مناسب است. برای از بین بردن هرگونه اثر خشکی و هیدراته نگه داشتن پوست، بهتر است بعد از آن از سرم یا مرطوب‌کننده استفاده کنید. البته، مانند بیشتر محصولات مراقبت از پوست، می‌توانید ابتدا مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و اگر مشکلی با آن نداشتید، روی تمام نواحی پوست استفاده کنید.

برای درست کردن آب‌ برنج، نصف فنجان برنج را در دو فنجان آب خیس کنید و اجازه دهید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بماند. پس از صاف کردن، آب برنج شما به‌عنوان تونر آماده است. باید به طور مرتب آب برنج تازه درست کنید تا فاسد نشود. آب برنجی که نشسته است می‌تواند به باکتری‌ها آلوده شود و به‌طور بالقوه باعث عفونت‌های پوستی شود. پس حتما برنج را بشویید.

اگر درست کردن آب برنج، روش مناسب شما نیست، به فروشگاه بروید و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آب برنج یا عصاره‌ی برنج هستند. برای بسیاری از افراد که مشغله دارند، این یک روش ساده‌تر و کم‌هزینه برای گنجاندن آب برنج در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از پوست است.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

جمع‌بندی

آب برنج برای پوست صدها سال در ژاپن، کره، چین و سایر فرهنگ‌های آسیایی محبوب بوده است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. ویتامین‌ها، مواد معدنی و خواص آنتی‌اکسیدانی آن ممکن است به تسکین پوست ملتهب، بهبود بافت و روشن کردن لکه‌های تیره کمک کند. آب برنج برای اکثر افراد عوارض جانبی زیادی ندارد؛ اما اگر نگرانی دارید، حتما قبل از افزودن آن به روتین مراقبت از پوست خود، با متخصص پوست مشورت کنید.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. 


:: برچسب‌ها: خواص آب برنج برای پوست , جوانسازی پوست با آب برنج , ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

آموزش تهیه 6 ماسک موی خانگی با آب سیب زمینی

برای داشتن موهای سالم و پر پشت، مواد غذایی مناسب مصرف کنید. استفاده از ماسک مو نیز روند رشد موها را افزایش می دهد. ماسک موی سیب زمینی یکی از موثرترین درمان های طبیعی برای رفع مشکلات مو است که به سادگی در دسترس قرار دارد. با استفاده از این ماسک مو می توانید املاح و مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار ریشه مو و پوست سر قرار دهید.

همه قسمت های سیب زمینی مفید است اما برای تهیه ماسک مو، تنها به عصاره سیب زمینی نیاز دارید. آب سیب زمینی موجب برطرف کردن آلودگی ها و تمیز کردن عمقی موها می شود. این ماسک مو، شوره سر و خارش سر را از بین می برد و به موها درخشندگی و شفافیت زیادی می دهد. وجود املاح ضروری از جمله پتاسیم و سدیم در سیب زمینی می تواند از ریزش مو و خشکی پوست سر جلوگیری کند. آهن سیب زمینی موها را محکم و قوی می کند. اگر می خواهید موهای تان رشد طولی سریع تری داشته باشد انواع ماسک مو با آب سیب زمینی را استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک های زیبایی مو

6 ماسک موی شگفت انگیز با آب سیب زمینی

این ماسک ها حاوی هیچ نوع ماده شیمیایی نیستند و به پوست سر و ریشه مو آسیب نمی زنند. در ادامه 6 نوع ماسک موی خانگی ارزان قیمت با آب سیب زمینی، آموزش داده شده است.

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند

همچنین باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

ماسک موی آب پیاز و سیب زمینی

1-ماسک موی خانگی آب پیاز و سیب زمینی ضد قارچ

این یکی از ارزان ترین ماسک موهای خانگی است که طرز تهیه ساده ای دارد. پیاز حاوی املاح مفید و ضروری برای موها است و خاصیت ضد عفونی کننده زیادی دارد. ماسک موی پیاز به تنهایی یا ترکیب با دیگر مواد نیز پیشنهاد می شود. مواد مغذی موجود در سیب زمینی و خاصیت پاک کنندگی آن نیز در از بین بردن قارچ ها و باکتری های پوست سر تاثیر گذار است. استفاده از پیاز و سیب زمینی در تهیه ماسک مو، ترکیبی فوق العاده عالی را به وجود می آورد که در از بین بردن عفونت و شوره سر بسیار مفید است.

برای تهیه این ماسک تنها به عصاره پیاز و سیب زمینی نیاز دارید. یک سیب زمینی متوسط و یک پیاز متوسط را شسته و پوست بگیرید و خورد کنید. هر کدام را به صورت جدا در دستگاه مخلوط کن قرار دهید تا له شود. از رنده نیز می توانید استفاده کنید.

سپس سیب زمینی را در دستمال کتان یا نخی قرار دهید تا آب آن از قسمت دیگر جدا شود. برای گرفتن آب پیاز هم به همین ترتیب اقدام کنید. برای صاف کردن آب پیاز و سیب زمینی از صافی هم می توانید استفاده کنید.

این ترکیب را روی پوستس ر بمالید و به مدت 10 دقیقه کف سر و موها را ماساژ دهید. نیم ساعت دیگر صبر کنید تا مواد مغذی به پوست سر جذب بشود. بعد از این زمان موها را با شامپوی بدون سولفاتشستشو دهید و با آب سرد آبکشی کنید.

تخم مرغ و عسل

2-ماسک موی سیب زمینی با تخم مرغ و عسل برای رفع وزی مو

موهای خشک، وز و غیر قابل کنترل از مشکلات رایج در بین خانم هایی است که موهایشان را رنگ می کنند. برای از بین بردن وز مو و رطوبت رسانی به موها ار ماسک موی خانگی استفاده کنید. عسل طبیعی تاثیر شگفت انگیزی در حفظ رطوبت ساقه مو دارد. جهت کنترل وز مو نیز می توانید از پروتئین موجود در تخم مرغ کمک بگیرید. تخم مرغ موجب نرم شدن موها می شود وز و خشکی موها را به طور کامل می گیرد.

برای تهیه ماسک موی سیب زمینی با عسل و تخم مرغ به این ترتیب عمل کنید. ابتدا 3 عدد سیب زمینی متوسط را در میکسر ریخته و پوره کنید. سپس آب سیب زمینی را با صافی جدا کنید.

یک تخم مرغ کامل را با هم زن بزنید تا به صورت کرم مانند در بیاید. یک قاشق عسل به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. حالا آب سیب زمینی را نیز به مواد ماسک مو اضافه کنید. این ترکیب به صورت خمیر نرم و روان است. با انگشتان دست، ماسک را روی موها بمالید. همه قسمت ها را خوب به این مواد آغشته کنید.

سپس با استفاده از کلاه رنگ موها را بپوشانید و حداقل نیم ساعت صبر کنید. هفته ای یک بار از این ماسک موی مقوی و موثر استفاده کنید تا موهایی نرم و براق داشته باشید. بعد از نیم ساعت موها را با شامپوی ملایم شسته و با آب سرد آبکشی کنید.

آلوئه ورا در تهیه ماسک مو

3-ماسک موی آلوئه ورا و سیب زمینی دارای خواص ضد التهابی

آلوئه ورا در تهیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آلوئه ورا برای درمان مشکات پوست سر عالی است. موقع استفاده از این ماسک، احساس می کنید پوست سرتان خنک شده است. وجود آلوئه ورا در تهیه ماسک موی سیب زمینی موجب افزایش اثرگذاری آن می شود و در بهبود کیفیت موها موثر است.

برای تهیه این ماسک موی بسیار قوی به آب یک سیب زمینی بزرگ نیاز دارید. آب سیب زمینی را با ژل داخل برگ آلوئه ورا ترکیب کنید. برای گرفتن ژل آلوئه ورا کافی است یک برگ را با چاقو خراش دهید. زل موجود در گیاه خودش به بیرون می ریزد. پس از ترکیب و هم زدن این دو ماده می توانید ماسک موی دست سازتان را استفاده کنید.

ماسک را روی موها و پوست سر بمالید و پس از 30 تا 45 دقیقه موا را بشویید. استفاده از این ماسک 2 بار در هفته توصیه شده و پس از یک ماه نتایج شگفت انگیز آن به وضوح دیده می شود.

ماست برای مراقبت از موها

4-رفع سلول های مرده پوست سر با ماسک موی سیب زمینی و ماست

ماست سرشار از اسید لاکتیک است و می تواند به عنوان پایه بسیاری از ماسک موهای خانگی به کار برود. ماست در تغذیه موها و حذف آلودگی های پوست سر عملکرد فوق العاده ای دارد. برای از بین بردن سلول های مرده پوست سر و تمیز کردن عمقی موها از ماست استفاده کنید.

برای تهیه ماسک موی خانگی، یک قاشق ماست را به آب سیب زمینی اضافه کنید. ماست های بازاری با چربی متوسط هم برای تهیه این ماسک مو مناسب هستند.در صورتی که موها خیلی خشک شده می توانید از ماست پر چرب نیز استفاده کنید. مواد را مخلوط کنید و مثل سایر ماسک ها، مواد را روی موها و پوست کف سر بمالید.

به مدت 5 دقیقه کف سر را ماساژ دهید تا جذب مواد موثر در ماساژ راحت تر انجام شود. سپس موها را با کلاه رنگ بپوشانید تا ماست نریزد. بعد از نیم ساعت موها را شسته و آبکشی کنید. استفاده از این ماسک، 2 بار در هفته اثرات بسیار زیادی دارد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا از شرکت بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کاناداسرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

درمانی قطعی برای قطع ریزش و همچنین رشد مجدد مو در زنان و مردان با استفاده از سرم ضد ریزش مو گیاهی  بایوفل

سرم ترمیم کننده مو پلاسنتا علاوه بر قطع ریزش ، باعث رشد مجدد مو نیز می شود . استفاده از این محصول بسیار راحت و بعد از حمام و بدون نیاز به آبکشی است.

با خرید سرم ضد ریزش پلاسنتا با ارزش ترین هدیه را برای موهای خود انتخاب کرده اید.

5-ماسک موی آب سیب زمینی و آب لیمو برای رفع شوره سر

آب لیمو دارای خاصیت ضد باکتری بوده و عامل ایجاد شوره سر را از بین می برد. از طرفی آب لیمو یک لایه بردار قوی پوست است و سلول های مرده پوست کف سر را به طور کامل از بین می برد. برای رفع چربی  و تنظیم PH پوست سر نیز می توانید روی آبلیموی طبیعی و تازه حساب کنید. ترکیب آب لیمو با آب سیب زمینی یکی از مفیدترین ماسک موهای خانگی است که طرز تهیه ساده ای هم دارد.

آب سیب زمینی را به طریق ذکر شده در ابتدای همین مطلب بگیرید. سپس یک لیموی تازه را برش دهید و با دست بفشارید تا آب آن خارج شود. مواد را هم بزنید و روی موها و پوست سر کف از آن استفاده کنید. تقریبا 30 دقیقه صبر کنید تا ماسک مو تاثیرش را بگذارد و بعد موها را با ولرم شستشو دهید.

ماسک موی خانگی با عسل

6-ماسک جادویی برای بهبود کیفیت موها

برای تهیه ماسک موی جادویی به آب سیب زمینی، آب لیمو، شیره نارگیل و ماست نیاز دارید. با ترکیب این مواد، همه املاح ضروری و ویتامین های مفید در اختیار موهای تان قرار می گیرد. اگر به دنبال یک روش جادویی برای برطرف کردن مشکلات پوست سر و موها هستید این ماسک بی نظیر را امتحان کنید.

از فواید ماسک موی سیب زمینی با ترکیب ماست، نارگیل و آبلیمو اینست که موها را تمیز کرده، پوست سر را ضد عفونی می کند. این ماسک موها را نرم و براق تر می کند و از ریزش موی شدید نیز جلوگیری می شود. آب سیب زمینی را با بقیه مواد مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت کرم در بیاید. این کرم را با دست به موها بکشید و حداقل 30 تا 45 دقیقه صبر کنید. سپس موها را طبق معمول بشویید و آبکشی کنید.



:: برچسب‌ها: فواید ماسک سیب زمینی برای مو , رشد مو با ماسک سیب زمینی , تقویت مو با ماسک سیب زمینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

خواص فوق العاده آب برنج برای مو

بسیاری از زنان کشورهای جنوب شرق آسیا مانند چین و ژاپن، قرن­­هاست که از آب برنج برای مو های خود استفاده می‌کنند. استفاده از آب برنج برای پوست هم بسیار رایج است. اما آیا از لحاظ علمی نیز تأثیر مصرف آب برنج بر زیبایی و سلامت مو ثابت شده است؟

آب برنج برای مو

آب برنج همان آب سفید رنگ و سرشار از نشاسته­‌ای است که پس از آبکش‌ کردن یا خیس کردن برنج، باقی می­‌ماند. چینی‌ها معتقدند که این آب، موهای آن‌ها را نرم و براق کرده و به رشد سریع‌ مو­ کمک می‌­کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده ­از آب برنج برای درمان و زیبایی مو و همچنین بررسی تحقیقات علمی روی نتایج ادعا شده، بپردازیم. 

تاریخچه استفاده از آب برنج برای سلامت موها

طبق یافته‌­های پژوهشگران، طی دوره­ هِی­آن در ژاپن (فاصله بین سال‌های 794 تا 1185 پس از میلاد مسیح)، موهای زنان به اندازه‌ای بلند بود که گاهی به زمین می‌رسید. نکته جالب اینکه، این زنان موهای خود را با آب برنج شسته و آن را سالم نگاه می‌داشتند.

معادل معاصر این داستان را در چین نیز می­‌توان مشاهده کرد. زنان قوم یائو، که در دهکده‌ای به نام هوانگ‌لو زندگی می‌کنند، به خاطر موهایشان که به طور متوسط 6 فوت (182 سانتی متر) طول دارد، معروف هستند. به همین دلیل است که امروزه استفاده از ماسک برنج برای پرپشت شدن مو بسیار طرفدار پیدا کرده‌‌ است.

موهای زنان یائو علاوه بر طول باورنکردنی­، برای مدت زمان طولانی­‌تری مشکی می‌ماند؛ به این معنا که خیلی دیرتر از حالت عادی سفید می‌شود. به این ترتیب موهای زنان این منطقه بعد از 80 سالگی شروع به سفید شدن می‌کند.

زنان یائو موهای زیبا و مشکی خود را با آب برنج می‌شویند.

زنان یائو موهای زیبا و مشکی خود را با آب برنج می‌شویند. در سال­‌های اخیر نیز بسیاری از وب‌سایت‌های مشاوره­­ زیبایی و تولیدکنندگان محصولات زیبایی به استفاده از آب برنج برای سفیدی مو روی آورده‌اند.

ترکیبات آب برنج و خواص آن برای مو

75 تا 80 درصد از دانه‌­های برنج را نشاسته­ تشکیل می‌دهد. در نتیجه آنچه پس از آبکشی برنج باقی می‌ماند در واقع همان آب نشاسته است. از طرفی آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله موارد زیر است:

  • آمینو اسیدها
  • ویتامین های گروه B
  • ویتامین E
  • مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان ها

درمان قطعی ریزش ، افزایش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهای شما تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای بر پایه چندین سال تحقیق برترین پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصی و بدون بازگشت ریزش مو را درمان می کند.

درمان هرنوع الگوی ریزش مو در خانم هاو آقایان ، بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، بهترین تصمیمی است که تا کنون در خصوص موهای خود گرفته اید.

فواید آب برنج برای مو

فواید آب برنج برای مو

جالب است بدانید که علاوه بر موادی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، برنج حاوی کربوهیدرات اینوزیتول است، که به تقویت انعطاف‌پذیری و کاهش اصطکاک سطح مو کمک می‌کند. در ادامه به خواص آب برنج برای مو اشاره می‌کنیم:

1) آب برنج ریزش مو را کاهش و سرعت رشد آن را افزایش می‌دهد

بسیاری معتقدند هیچ ماده‌ای بهتر از آب برنج نمی‌تواند به کاهش ریزش مو و افزایش رشد آن کمک کند. عامل اصلی احیای ‌موها و افزایش رشد آن‌، وجود آمینو اسیدها در آب برنج است. همچنین آب برنج حاوی ویتامین‌­های C، B و E است که به رشد سریع مو کمک می‌کنند.

روش استفاده از آب برنج برای درمان ریزش مو و افزایش رشد آن:

  • پس از شستشو، موهای خود را با آب برنج آبکشی کنید.
  • حداقل هفته‌ای 2 بار این کار را انجام دهید.

2) برای شستشوی موها قابل استفاده است

می‌توانید از آب برنج ، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی مو استفاده کنید. این کار باعث بهبود بافت موها شده و حجم آن را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از این ماده طبیعی، باعث صافی موها و نرمی آنها نیز خواهد شد و آن‌ها را محکم و سالم نگاه می‌دارد.  

3) مو‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند

آب برنج اصطکاک سطح مو را کاهش داده و انعطاف‌پذیری آن را بهبود می‌بخشد. این ماده حاوی کربوهیدراتی به نام اینوزیتول است که به ترمیم موهای آسیب دیده می‌پردازد و از آن محافظت می­‌کند.

آنچه که آب برنج را از دیگر ترکیبات متمایز می‌کند، وجود اینوزیتول است که حتی پس از شستن آب برنج نیز در مو باقی مانده و از آن در برابر آسیب‌های مختلف محافظت می‌کند.

4) مو‌ها را ابریشمی کرده و ریشه­ آن را تقویت می‌کند

آب برنجم و‌ها را ابریشمی کرده و ریشه­ آن را تقویت می‌کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آب برنج سرشار از آمینو اسید است. آمینو اسیدها علاوه بر افزایش رشد مو باعث تقویت ریشه­ موها شده و آن‌ها را درخشان، نرم و ابریشمی می‌کنند.

5) نرم کننده طبیعی مو است

آب برنج نوعی نرم کننده­ طبیعی ، مناسب و مقرون به صرفه است. کافی است کمی اسانس روغن رزماری، اسطوخودوس یا گل شمعدانی به آن اضافه کنید، تا نرم‌کننده­ موهای شما آماده شود. این ترکیب، نرم‌کننده‌ای­ فوق‌العاده‌ است. استفاده از آب برنج برای مو به عنوان نرم کننده مو ، باعث ترمیم مو و استحکام و انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

روش استفاده از آب برنج به عنوان نرم‌کننده طبیعی:

  • موهای خود را شسته و آبکشی نمایید.
  • محلول را روی همه ‌قسمت‌های مویتان بریزید و بین 10 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  • موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید.

6) با آب برنج و گلاب می‌توانید موهایتان را نرم و براق کنید

برای اینکه موهایی نرم و براق داشته باشید، کافی است از ماسک آب برنج استفاده کنید. اجازه دهید این ماده به مدت 20 دقیقه روی موهایتان بماند و پس از آن، از شامپو و نرم کننده مو استفاده کنید. اگر به محلول آب برنج مقداری گلاب هم اضافه کنید، نتیجه­ بهتری خواهید گرفت.   

7) شوره‌ موی سر را با آب برنج درمان کنید

شوره­ سر تهدیدی جدی برای موها به حساب می‌آید. شوره مانند آفتی است که به موهای سر حمله کرده و بارشی از غبار سفید را روی لباس­‌ها باقی می‌گذارد. اگر به طور مرتب از آب برنج برای شستشوی موهایتان استفاده کنید؛ باعث برطرف شدن شوره موی سر می‌شود.

8) موخوره را از بین می‌برد

موخوره به عنوان یکی از آسیب‌های جدی مو شناخته شده و باعث قطع مو از ساقه خواهد شد. این مشکل به مرور به بخش‌های دیگر مو منتقل شده و همه آن‌ها را درگیر خواهد کرد. مو­ها به پروتئین نیاز دارند تا در مقابل موخوره مقاوم شوند، آب برنج سرشار از پروتئین است و به همین دلیل به کاهش موخوره کمک می‌کند.

علت موخوره می‌تواند مراقبت ناکافی، آلودگی و خشکی مو باشد. آمینو اسیدهای موجود در آب برنج، آسیب‌ها را ترمیم می‌کنند و شما بعد از مدتی، به تدریج شاهد بهبود وضعیت موی خود خواهید بود.

نحوه استفاده از آب برنج برای درمان موخوره موها به صورت زیر است:

  • ساقه موهای خود را با آب برنج مرطوب کنید.
  • پس از 15 تا 20 دقیقه می‌توانید موهایتان را بشویید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل انتخاب بسیار مناسب برای شماست .

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کاناداتونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنین افزایش ضخامت ساقه مو در انواع موها می باشد .

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان ، حتی ریزش سکه ای ریش در آقایان از مزایای مهم  بهترین محلول ضد ریزش مو می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

9) شپش سر را درمان می‌کند

یکی دیگر از مشکلات دردسرساز موها، شپش است. روش‌های درمانی دارویی زیادی برای از بین بردن شپش وجود دارد اما به این نکته توجه داشته باشید درمان شپش سر باید فاقد عوارض، بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی و در عین حال استفاده از آن راحت باشد.

بنابراین آب برنج نیز می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی مصرف شود. نشاسته­ موجود در آب برنج، شپش‌ها و تخم آن‌ها را به سرعت از بین می‌برد. آب برنج قبل از گسترش شپش، به از بین رفتن آن کمک خواهد کرد.

روش­‌های آماده‌سازی آب برنج برای مو

تهیه آب برنج برای رشد مو

تهیه آب برنج آنقدرها هم کار سختی نیست؛ در ادامه به دو روش اصلی و ساده برای آماده‌سازی آن در خانه اشاره خواهیم کرد.

1) آب برنج جوشیده

یکی از روش‌های تهیه آب برنج برای رشد مو ، جوشاندن آن است. برای پخت برنج، آب بیشتری استفاده کنید، آب اضافی را که حالا تبدیل به مایعی غلیظ شده با مقداری آب رقیق کرده و به عنوان شوینده­ صورت یا محلول آبکشی مو استفاده کنید.

روش تهیه آب برنج جوشیده به صورت زیر است:

  • مقدار مورد نیاز از برنج مورد نظرتان (برنج سفید، قهوه‌ای، باسماتی یا جاسمین) را در یک قابلمه بریزید.
  • چند برابر آبی که برای تهیه کته مصرف می‌کنید را داخل قابلمه بریزید.
  • برنج را برای مدتی بجوشانید. می­‌توانید آب اضافه‌­ای که روی برنج جمع می‌شود را استفاده کنید؛ یا تا زمان پخت برنج صبر کرده و سپس آن را آبکش کنید.
  • حالا شما مایعی بسیار غلیظ و کدر دارید که می‌توانید موهای خود را با آن بشوئید.

همانطور که اشاره کردیم آب برنج جوشیده، یک نرم‌کننده­ عالی است که می‌توانید از آن به صورت زیر استفاده کنید:

  • به یک لیوان آب برنج جوشیده، چند قطره اسانس روغن رزماری، اسطوخودوس یا بابونه اضافه کنید.
  • موها را با شامپو شسته و سپس آب برنج را روی موهایتان بریزید، سپس اجازه دهید به مدت 5 الی 20 دقیقه روی موهایتان بماند.
  • در این فرصت، با نوک انگشتانتان موها و پوست سرتان را به آرامی ماساژ دهید.
  • حالا موهای‌تان را آبکشی کنید. می‌توانید حداقل هفته‌­ای یک بار از این روش استفاده کنید تا مشکلات بافتی موهایتان بهبود یابد.
2) آب برنج تخمیر شده

زمانی‌که آب برنج را آماده می‌کنید اگر برای مدت زمانی آن را مصرف نکنید، تخمیر می‌شود. فرآیند تخمیر، آب برنج را به مایعی قوی تبدیل می‌­کند که قبل از مصرف باید آن را رقیق کرد.

طبق پژوهشی که در سال 2012 انجام شد، مواد تخمیر شده، حاوی مقادیر بیشتری آنتی‌اکسیدان هستند. همانطور که می‌دانید آنتی‌اکسیدان با آسیب­‌های سلولی پوست و مو مبارزه می­‌کند، به همین دلیل نیز در اکثر محصولات زیبایی استفاده می­‌شود.

طرز تهیه مخمر آب برنج برای مو به صورت زیر است:

  • نصف فنجان برنج را در دو فنجان آب خیس کنید و اجازه دهید به مدت 15 الی 30 دقیقه بماند.
  • با استفاده از آبکش، آب برنج را جدا کنید.
  • آب به دست آمده را در یک شیشه بریزید. مدت نگهداری آب برنج در دمای اتاق 1 الی 2 روز است.
  • هر روز آب برنج را چک کنید، زمانی‌که بوی ترشیدگی به مشامتان رسید، آب برنج تخمیر شده و باید از این به بعد آن را در یخچال نگهداری کنید.
  • آب برنج تخمیر شده بسیار قوی است و استفاده­ مستقیم از آن توصیه نمی­‌شود؛ بنابراین قبل از مصرف یک یا دو فنجان آب گرم به آن اضافه کنید.

نحوه استفاده از آب برنج تخمیر شده برای موها

از ترکیب آب برنج تخمیر شده و خردل می‌توانید یک ماسک موی مغذی و موثر تهیه کنید. روش آماده‌سازی این ماسک به صورت زیر است:

  • مقداری پودر خردل را با آب برنج تخمیر شده مخلوط کنید تا تبدیل به خمیری نرم و یکدست شود.
  • مقداری روغن زیتون به خمیر اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.
  • خمیر را تنها روی پوست سرتان بمالید و اجازه ندهید روی موهایتان پخش شود.
  • به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس سرتان را با یک شامپو ملایم بشویید.

مواد طبیعی بسیاری وجود دارند، که روزانه از آن‌ها در آشپزخانه استفاده می‌کنیم، اما از خواص منحصر‌ به ‌فردشان اطلاعی نداریم. هر زمان که برنج را آبکش می‌کنید، در واقع در حال دور ریختن یک مایع پرخاصیت هستید که می‌تواند موهای شما را لطیف، براق، زیبا و شاداب کند.



:: برچسب‌ها: خواص آب برنج برای مو , رشد مو با آب برنج , تقویت مو با آب برنج , ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد